کد خبر: ۳۸۲۱۰
تاریخ انتشار: ۱۸:۲۶ - ۲۱ آذر ۱۳۹۱

برگزاری مراسم اربعین آیت الله ملک حسینی در شیراز

مراسم بزرگداشت اربعین رحلت عالم ربانی حضرت آیت الله ملک حسینی، نماینده ولی فقیه و نماینده مردم کهگیلویه وبویراحمد در مجلس خبرگان رهبری در شهرهای یاسوج و شیراز برگزار می شود.
به گزارش شیرازه به نقل از شبستان ، آیت الله سیدعلی اصغر حسینی، امام جمعه یاسوج مرکز استان کهگیلویه وبویراحمد به ویژگی های آیت الله ملک حسینی اشاره و گفت: آیت ‌الله ملک‌ حسینی مجاهدی نستوه، سیاستمداری مؤمن و پدری مهربان برای عشایر بوده که همواره پناهگاه مردم و محرومان و طلاب و فضلا بودند.

وی افزود: فقدان آن عالم ربانی برای عموم مردم علی ‌الخصوص عشایر غیور استان کهگیلویه و بویراحمد اسفناک و ضایعه غیر قابل جبران است.

حسینی با اشاره به تلاش ‌ها و مجاهدت‌ های آن عالم ربانی، گفت: آیت ‌الله ملک ‌حسینی در طول جریان انقلاب با رشادت‌ ها و از خودگذشتگی و تقدیم فرزند شهید و برومند خود دین خود را به انقلاب ادا کرده است.

امام جمعه مرکز کهگیلویه وبویراحمد عنوان کرد: آن مجاهد نستوه در راه آرمان ‌های امام راحل و دفاع از ولایت‌ فقیه از جان و دل مایه گذاشته و همیشه یار و یاور مقام معظم رهبری بوده که این خود به دلیل فهم والای ایشان از ولایت فقیه بوده است.

حسینی در ادامه افزود: برای تکمیل آن همه عشق و ارادت به محضر روحانیت عالیقدر جهان تشییع، مراسم اربیعن آن عالم ربانی با شکوه هر چه تمام در استان و همچنین در شیراز برگزار می ‌شود.

وی به تاریخ این مراسم اشاره کرد و گفت: مراسم اربعین آن فقیه عالیقدر روز سه ‌شنبه 21 آذرماه در یاسوج و در محل مصلای نماز جمعه از ساعت 9:30 صبح برگزار خواهد شد.

امام جمعه یاسوج گفت: نظیر چنین مراسمی نیز در شهر شیراز، روز چهارشنبه 22 آذرماه برگزار می ‌شود.
گفتنی است، آیت الله سیدکرامت الله ملک حسینی، نماینده ولی فقیه و همچنین نماینده مردم کهگیلویه وبویراحمد در مجلس خبرگان رهبری پس از 88 سال عمر باعزت و بابرکت خود سحرگاه جمعه،12آبان ماه سال 1391 هجری شمسی دارفانی را وداع گفت و به ملکوت اعلی پیوست.

نظرات بینندگان