کد خبر: ۳۸۲۲۱
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۲ - ۱۹ فروردين ۱۳۹۲

رشد نقدینگی انحراف جدی دولت/ وزارت راه به اندازه سهم فارس به این استان توجه نمی‌کند

حمایت از تولید داخلی، کوچک‌کردن دولت، هدایت نقدینگی، تکمیل طرح‌های عمرانی نیمه کامل‌ چاره‌ساز اقتصاد امروز کشور است، رشد نقدینگی انحراف جدی دولت است که ادامه آن دولت را به درآمدهای نفتی وابسته‌تر می‌کند.

به گزارش شیرازه به نقل از ایسنا، جعفر قادری در نطق میان دستور اولین جلسه کاری صحن علنی مجلس شورای اسلامی در سال 1392 با اشاره به نزدیکی انتخابات ریاست جمهوری تعداد بالای کاندیداها برای حضور در رقابت ریاست جمهوری را نشان از وجود ظرفیت‌های بالا در کشور دانست.

قادری ضمن تاکید بر لزوم اجماع اصولگرایان بر روی افراد خاص گفت: جریانات اصلاح‌طلب و حامیان دولت هم دقت کنند و از بهانه دادن به دست دشمنان نظام خودداری کنند و همچنین از به کار بردن کدهایی که ممکن است وقایع سال88 را تکرار کند، خودداری کنند.

نماینده مردم شیراز ادامه داد: شرکت در انتخابات یک وظیفه ملی است، درصد بالای شرکت‌کنندگان عزم دشمنان علیه کشور را سست خواهد کرد، ضمن اینکه مردم باید توجه داشته باشند که بیش از آنکه فرد انتخاب شونده اهمیت داشته باشد مشارکت بالا در انتخابات مهم است.

قادری با اشاره به نامگذاری سال جاری به نام حماسه سیاسی، حماسه اقتصادی گفت: در شرایط فعلی ضرورت خلق حماسه اقتصادی، اجتناب‌ناپذیر است، تحلیل واقع‌گرایانه از وضعیت اقتصادی کشور منجر به برخورد واقعی و ایجاد حماسه اقتصادی خواهد شد.

وی با اشاره به سخنان رهبری در خصوص ریشه مشکلات اقتصادی کشور گفت: ریشه مشکلات انتخابات استراتژی نادرست اقتصادی است، اگر به جای وابستگی به نفت اقتصاد مقاومتی و غیر وابسته به نفت را پی می‌گرفتیم امروز دشمن نمی‌توانست در اقتصاد ما طمع کند.

نماینده مردم شیراز ادامه داد: حمایت از تولید داخلی، کوچک‌کردن دولت، هدایت نقدینگی، تکمیل طرح‌های عمرانی نیمه کامل‌ چاره‌ساز اقتصاد امروز کشور است، رشد نقدینگی انحراف جدی دولت است که ادامه آن دولت را به درآمدهای نفتی وابسته‌تر می‌کند.

قادری با تاکید بر اینکه لازم است دولت به سیاست‌های اصل 44 قانون اساسی تن بدهد گفت: اگر حمایت جدی از کشاورزی انجام شود ما دیگر نیازمند پرداخت یارانه نخواهیم بود و مردم توانمند به جای اینکه باری به دوش دولت باشد مالیات‌دهنده خواهند بود، در حالی که پرداخت یارانه فشار تورمی را افزایش می‌دهد.

نماینده شیراز در ادامه دولت را مخاطب قرار داد و گفت: دولت به توصیه اقتصاددان‌ها و اقتصادخوان‌ها عمل کند تا قطار خارج شده از ریل اقتصاد کشور به ریل برگرداند.

قادری در ادامه در مورد مسائل حوزه انتخابیه‌اش اظهار کرد: توسعه معادن باید جدی گرفته شود ضمن اینکه وزارت راه باید توجه بیشتری به نقش استان فارس در جابجایی داشته باشد، اعتقاد ما بر این است که وزارت راه به اندازه سهم استان فارس در انتقال بار و مسافر به این استان توجه نمی‌کند.

وی هم چنین با اشاره به طرح انتقال آب خلیج‌فارس به استان فارس گفت: لازم است به این طرح توجه جدی صورت گیرد و قبل از اینکه طرح‌های چند هزار کیلومتری انتقال آب اجرایی شود به این طرح چند ده کیلومتری انتقال آب توجه شود.

نماینده مردم شیراز اظهار کرد: استان فارس اولین استان تولیدکننده گاز کشور است که اخیرا به جمع تولیدکنندگان نفت هم پیوسته است، در این خصوص کم توجهی به صنایع نفت و گاز در این استان باید از میان برداشته شود.

قادری ادامه داد: سازمان محیط‌زیست محدودیت‌های فراوانی برای بهره‌برداری استان ایجاد کرده است و سازمان میراث فرهنگی هم محدودیت‌های برای توسعه داخلی شهرها قرار است، این محدودیت‌ها باید برداشته شود و زمینه برای جذب سرمایه فراهم شود تا توسعه زیرساخت‌ها در استان فارس با دریافت حمایت‌های لازم از نظام بانکی کشور و وزارت اقتصاد امکان‌پذیر شود.

نظرات بینندگان