کد خبر: ۳۸۳۹۴
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۰ - ۲۸ فروردين ۱۳۹۲
کمبود 100پزشک خانواده در شیراز!

بیش از 1000 پزشک خانواده در شیراز ثبت نام کرده اند

با کمک وزیر بهداشت قرار شد حقوق پزشکان خانواده روستایی افزایش یابد تا این پزشکان در روستا بمانند.

به گزارش شیرازه به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز درخصوص روند اجرای برنامه پزشک خانواده گفت: موفقیت استان فارس در سطح یک اجرای برنامه پزشک خانواده است.

دکتر محمدهادی ایمانیه با بیان اینکه بیش از 2/5 میلیون نفر از جمعیت شهری در برنامه پزشک خانواده ثبت نام کرده اند، گفت: تمام آزمایشگاه ها و رادیولوژی های دولتی دانشگاهی و غیر دانشگاهی و تعدادی از این مراکز خصوصی با بیمه ها برای پزشک خانواده قرار داد بسته اند.

ایمانیه ادامه داد: پرداخت بیمه ها تا امروز به موقع بوده است و این امر باعث ایجاد اعتماد در پزشکان وارد شده به این برنامه شده است. 

وی در خصوص پزشک خانواده مناطق روستایی شیراز تصریح کرد: به دلیل حقوق بالای پزشکان خانواده شهری برخی از پزشکان از روستا به شهر مهاجرت می کردند که با کمک وزیر قرار شد حقوق پزشکان خانواده روستایی افزایش یابد تا این پزشکان در روستا بمانند. میزان پزشکان شهری بیشتر از روستایی است از این رو از وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی قول حمایت جهت واریز اضافه پرداخت برای پزشکان روستایی گرفته ایم زیرا در صورت عدم و انجام این کار، پزشکان روستایی راهی شهرها می شوند.
وی درخصوص مشکلات پیش روی این استان برای اجرای پزشک خانواده عنوان کرد: مشکل بعدی مربوط به زیر ساخت های الزامی است که هنوز زیرساخت الکترونیک در چند روستا و برخی از شهرستان ها صورت نگرفته است که امیدواریم هرچه سریع تر این مشکلات حل شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز خاطر نشان کرد: یکی دیگر از مشکلات ما فرهنگ مردم ایران در خصوص این برنامه است . در واقع مردم ما عادت کرده اند که برای هر نوع مشکل مستقیماً به پزشکان متخصص مراجعه کنند كه باید آموزش ببنند که در صورت هر نوع مشکل اوليه باید به پزشک خانواده مراجعه کنند و از طریق این پزشک به پزشک متخصص مربوطه ارجاع شوند.

 ایمانیه گفت: تاکنون 1038 مورد پزشک خانواده ثبت نام کرده اند اما هنوز حدود 100 مورد کمبود پزشک داریم.

وی افزود: همچنین تعداد 2300 نفر از مردم نیز در طرح پزشک خانواده استان ثبت نام نموده اند.

ایمانیه در خصوص سیستم های دولتی عنوان کرد: متخصصین سطح 2 و 3 با تمام سیستم های دولتی و دانشگاه ها قرار داد دارند و زمانی که بیماری به پزشک خانواده ارجاع داده می شوند، 10 درصد می گیرند.

وی همچنین به بخش خصوصی استان اشاره و اضافه کرد: در این بخش 300 متخصص قرار داد بسته اند که اگر بیمه ها حمایت های خود را ادامه دهند سایر متخصصین نیز وارد این بخش می شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز عنوان کرد: همچنین داروخانه ها نیز قرار داد بسته اند و به صورت رایگان دارو در اختیار بیماران قرار می دهند.

وی به موسسات آزمایشگاه ها و رادیولوژی ها اشاره و اظهار کرد: تقریبا 50 درصد از بخش خصوصی قرار داد بسته اند که اگر حمایت بیمه ها ادامه یابد 50 درصد مابقی قرار داد می بندند.
انتهای پیام/523
نظرات بینندگان