کد خبر: ۳۸۴۱۷
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۲ - ۲۹ فروردين ۱۳۹۲

همتی بوشهری: یاد روز سعدی در حد و اندازه‌ای که در شأن فارس باشد برگزار شود

با توجه به اینکه شنبه یادروز جناب سعدی است باید در حد و اندازه‌ای که در شأن فارس باشد برنامه‌های فرهنگی و هنری این روز را برگزار کرد.
به گزارش شیرازه به نقل از فارس، احمد همتی روز گذشته در جمع خبرنگاران استان اظهار داشت: همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب در تبیین سبک زندگی ایرانی اسلامی تاکید دارند آنچه که سعدی در زوایای مختلف زندگی بازگو کرده است قابلیت به روز شدن و استفاده در تدوین سبک زندگی متعالی را دارد.

وی افزود: اندیشه‌های مصلحانه سعدی در زمینه‌های اجتماعی، اخلاقی و فرهنگی باید برای نسل جوان بازگو شود و از همین رو اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان نمایش انیمیشن‌های تهیه شده از حکایات سعدی را در تالارهای عمومی و مدارس در دستور کار قرار داده است.

مسئول کمیته فعالیت‌های فوق برنامه مراسم یادروز سعدی ادامه داد: با توجه به اینکه شنبه یادروز جناب سعدی است باید در حد و اندازه‌ای که در شأن فارس باشد برنامه‌های فرهنگی و هنری این روز را برگزار کرد.

این مسئول تصریح کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در کنار این برنامه یاروز بنا دارد به عنوان کارهای مستمر سالانه معرفی سعدی شیرازی به مجامع فرهنگی را در قالب برنامه‌های متعدد ادامه دهد تا مردم با اندیشه‌های وی بیشتر آشنا شوند.

سلسله فیلم‌های کوتاه «سعدی پیام‌آور صلح»

همتی اضافه کرد: یکی از مصوبات دور دوم سفر رئیس جمهور پیگیری برنامه «سعدی پیام‌آور صلح» بود که بنابر آن تولید فیلم‌های کوتاه از حکایات سعدی به صورت بین‌المللی در فارس انجام می‌شود.

وی ابراز داشت: با همکاری انجمن خوشنویسان فارس و شیراز در ایام یادروز از 9 صبح تا شش بعد از ظهر برنامه خوشنویسی سعدی در آرامگاه سعدی برگزار و آثار هنرمندان در پایان به صورت کتاب چاپ می‌شود.

این مسئول در تشریح دیگر برنامه‌های این روز گفت: نمایشگاه آثار خط‌نقاشی با محوریت سعدی در آرامگاه سعدی با بیش از 40 اثر برگزار می‌شود و در شهرستان‌های فارس و مرکز این استان شب شعر با حضور شاعران برجسته در دستور کار است.

همتی ابراز داشت: نمایش‌های خیابانی، پرده‌خوانی و نقالی در مکان سعدیه برای بعد از ظهرها اجرا می‌شود.

فروش آثار سعدی به صورت نیم‌بها در آرامگاه سعدی نیز دیگر موردی بود که همتی به آن اشاره کرد.

تولید فیلم‌های سینمایی فاخر و سریال‌های تلویزیونی، چاپ و انتشار کتاب‌های ارزان‌قیمت و حمایت از پایان‌نامه‌های با موضوع سعدی دیگر مواردی بود که این مسئول به آن پرداخت.

این مسئول همچنین از برگزاری برنامه بزرگداشت سعدی توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در تهران خبر داد که کلیپ‌ها و موارد دیگری از فارس برای آْن ارسال می‌شود.


نظرات بینندگان