کد خبر: ۳۸۴۵۳
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۳ - ۳۱ فروردين ۱۳۹۲
مدير عامل سازمان قطار شهري شيراز خبر داد:

راه اندازي فاز يك متروي شيراز

مدير عامل سازمان قطار شهري شيراز از تكميل ايستگاه هاي احسان، شريعتي و قصرالدشت فاز يك، خط يك متروي شيراز خبر داد.
به گزارش شیرازه، مدير عامل سازمان قطار شهري شيراز از تكميل ايستگاه هاي احسان، شريعتي و قصرالدشت فاز يك، خط يك متروي شيراز خبر داد.

زماني در حاشيه بازديد رياست و جمعي از اعضاء شوراي اسلامي شهر از پروژه بزرگ قطار شهري شيراز، متمركز نمودن اعتبارات تخصيص يافته در ايستگاه هاي فاز يك و مديريت هدفمند اعتبارات را يكي از شيوه هاي موثر در آماده سازي پروژه برشمرده كه منجر به تكميل فاز يك متروي شيراز با بهره گيري از حداقل هاي موجود در زمانبندي پيش بيني شده خواهد گرديد كه در صورت تزريق  باقيمانده اعتبار مورد لزوم به اين طرح، واگن هاي ساخته شده مراحل بارگيري و ورود به پروژه را طي خواهند نمود.

وی افزود: اقدامات انجام شده در فاز يك متروي شيراز در سال گذشته تنها با محقق شدن50 درصد اعتبارات سال 91 صورت گرفته است و اين در حالي است كه برابر اعلام شركت مادر تخصصي حمل و نقل ريلي كشور پروژه قطار شهري شيراز در سال 91 حدود 20 درصد بيش از ساير استان ها در برنامه پيشرفت داشته است.

مديرعامل سازمان قطار شهري شيراز ضمن دعوت از شهروندان براي بازديد از ايستگاه هاي تكميل شده فاز يك افزود: به محض ورود واگن ها به شيراز، راه اندازي آزمايشي مترو در قالب تست هاي سرد و گرم انجام و سپس بهره برداري نهایي در اين مسير صورت خواهد گرفت. وی ابراز اميدواري كرد كه توجه بيش از پيش مسئولين از جمله راهكارهاي مطرح شده از سوي رياست و اعضاء شوراي اسلامي شهر در زمينه تأمين اعتبار مورد نياز، بتواند محدوديت هاي اعتباري سازمان را مرتفع و مسير ورود واگن ها به شيراز را هموار و راه اندازي  فاز يك را به دنبال داشته باشد.

گفتني است؛ عمليات اجرایي خط يك متروي شيراز به طول 5/24 كيلومتر از نيمه دوم سال 81 در محور معالي آباد آغاز شده و پيش بيني مي گردد ساير خطوط قطار شهري شيراز با فراهم شدن زيرساخت هاي اعتباري مورد نياز در مدت زمان به مراتب كوتاه تري تكميل وآماده بهره‌برداري گردد.
نظرات بینندگان