کد خبر: ۳۸۴۵۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۵ - ۳۱ فروردين ۱۳۹۲
مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی فارس خبر داد:

برگزاری جشنواره فرهنگی هنری شعار سال 1392

احمدهمتی با اشاره به برگزاری جشنواره فرهنگی هنری شعار سال 1392، اهداف برگزاری آن را اشاعه و فرهنگ سازی مفهوم شعار سال جدید بر اساس منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی و همچنین گسترش فعالیت‌های فرهنگی و هنری مرتبط با شعار سال جدید، عنوان کرد.
مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی فارس گفت: به منظور تبیین و اشاعة فرهنگِ شعار سال جدید که با پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب اسلامی اعلام شد، مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، جشنواره شعار سال را برگزار می‌کند.
احمدهمتی با اشاره به برگزاری جشنواره  فرهنگی هنری شعار سال 1392، اهداف برگزاری آن را اشاعه و فرهنگ سازی مفهوم شعار سال جدید بر اساس منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی و همچنین گسترش فعالیت‌های فرهنگی و هنری مرتبط با شعار سال جدید، عنوان کرد. همتی شناسایی و ارج نهادن به پدیدآورندگانی که به موضوع نامگذاری سال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی اهتمام دارند و استفاده از ظرفیت‌های متنوع فرهنگی هنری برای بهره برداری در رسانه های کشور را از دیگر اهداف جشنواره فرهنگی هنری شعار سال 1392، برشمرد. مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، محورهای جشنواره را طراحی گرافیک/ عکاسی( با دوربین حرفه ای، آماتوری و گوشی همراه) و پیامک معرفی کرد و افزود: همه موارد فوق باید مرتبط با موضوع شعار سال 1392 باشد.
این مقام فرهنگی در فارس گفت: به ضوابط و مقررات شرکت در جشنواره اشاره داشت و گفت: آثار طراحی گرافیک باید در سایز دست‌کم 50*70 و حداکثر 100*70 سانتی‌متر با فرمت jpg  و با کیفیت چاپ به نشانی: shoar92@farhang.gov.ir ارسال شود. بدیهی است پس از داوری آثار و در صورت پذیرفته شدن اثر ارسالی، فایل نهایی با فرمت  tif و کیفیت چاپ دریافت خواهد شد.
وی همچنین بیان داشت: فایل عکس نیز می بایست با اندازة دست کم 25*35 و کیفیت چاپ به نشانی shoar92@farhang.gov.ir  ارسال شود.
مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی فارس، از نحوه متن پیامک خبر داد وتصریح کرد: این متون باید به فارسی  و بین 25 تا 180 کاراکتر (بدون احتساب فاصلة بین کلمات و مشخصات ارسال کنندة پیامک) باشد و متن‌های خارج از این محدوده و بیت‌ها و جملات تکراری که پیش از این منتشر شده یا در سایر جشنواره‌ها حائز رتبه شده‌اند در جشنواره شرکت داده نخواهند شد که البته متن پیامک باید تک بیت، مصرع یا جمله‌ای زیبا و تاثیرگذار باشد که برای نخستین بار آفریده شده است و همراه همة آثار، نام و نام خانوادگی، کد ملی، نام استان و شماره تماس ثابت با پیش شماره شهرستان درج شود.
احمد همتی به داوری آثار اشاره کرد و گفت: آثار دریافتی که حائز شرایط مندرج در فراخوان باشند پس از ارزیابی توسط هیئت داوران، انتخاب و از نفرات برگزیده در آیین پایانی جشنواره(دراردیبهشت‌ماه 1392) قدردانی خواهد شد و   به 10 نفر از برگزیدگان هر رشته جوایز نفیسی اهدا و در مراسمی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از آنان قدردانی و آثار برگزیده در قالب نمایشگاهی در معرض دید عموم نیز قرار خواهد گرفت. شایان ذکر است؛ زمان و شیوه شرکت در جشنواره به شرح ذیل می باشد: علاقه‌مندان می‌توانند آثار طراحی و عکاسی خود را بر اساس شرایط مندرج در فراخوان بعد از اعلام عنوان سال 1392 همراه با مشخصات کامل به نشانی ارائه شده در فراخوان و پیامک‌های خود را با توجه به شرایط ذکرشده به شماره (100038513) ارسال نمایند.
برای تمامی شرکت کنندگان حداکثر پس از 24 ساعت پیام دریافت آثار به سامانه
ارسال کنند؛ ارسال خواهد شد.
نشانی سایت :www. farhang.gov.ir                        
پست الکترونیکی :  shoar92@farhang.gov.ir        
نظرات بینندگان