کد خبر: ۳۸۷۸۹
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۱ - ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۲

آیت الله حائری: بصیر کسی است که امانت را با مالكيت اشتباه نگيرد

نماينده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبري گفت: انسان بصير كسي است كه بداند هر چه دارد امانتي از طرف خداست و اين امانت را با مالكيت اشتباه نگيرد.
به گزارش شیرازه به نقل از ایسنا، آيت‌الله محي‌الدين حائري، روز دوشنبه در جلسه درس اخلاق مديران استانداري فارس با بيان اينكه پذيرفتن امانت شجاعت و هنر نيست بلكه امانت را به صاحبش رساندن هنر است، اظهار كرد: مسئوليت و منصب، باري بر دوش انسان است و چرا بايد به دنبال سنگين كردن بار خود باشيم.
وي افزود: اگر انسان كاري را براي به دست آوردن عنوان و كسب اعتماد مردم انجام دهد به خطا رفته است و كساني كه براي به دست آوردن پست و منصب، حيله‌گري مي‌كنند و تلاش دارند ديگران را كنار بزنند، بار خود را سنگين مي‌كنند.
آيت‌الله حائري تأكيد كرد: انسان بصير كسي است كه بداند هر چه دارد امانتي از طرف خداست و اين امانت را با مالكيت اشتباه نگيرد.
اين استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان كرد: اگر انسان بتواند قبل از آن كه دنيا از او بهره‌برداري كند، پيله‌هاي اطرافش را پاره كرده و آزاد شود به سعادت خواهد رسيد، زيرا انسان براي پروانه بودن خلق شده است.
نماينده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبري با بيان اينكه فعاليت‌هاي انساني همانند ساختمان داراي دو بخش پي و ساختمان است، اظهار كرد: بخش ناپيداي هر عمل نيت و احساس مسئوليت است و بخش ظاهري آن مسئوليت است.
وي تصريح كرد: وقتي براي موفقيت و ماندگاري يك تمدن قضاوت مي‌كنيم بايد از بخش ناپيداي آن و احساس مسئوليتي كه در تأسيس تمدن وجود داشته است، باخبر باشيم.

نظرات بینندگان