کد خبر: ۳۹۲۶۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۷ - ۰۶ خرداد ۱۳۹۲
واحدهای برتر دانشگاه علوم پزشکی شیراز در زمینه تحول اداری، تقدیر شدند

تحول باید مبتنی بر علم باشد

موضوع تحول اداری در کل ساختار اداری کشور مطرح است؛ تحول و پیشرفت باید مبتنی بر علم و کار کارشناسی باشد.

مراسم تقدیر از واحدهای برتر دانشگاه علوم پزشکی شیراز در زمینه تحول اداری در ساختمان مرکزی دانشگاه برگزار گردید. رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این مراسم ضمن بیان اینکه تحول در همه ابعاد زندگی ما جایگاه خاصی دارد، گفت: موضوع تحول اداری در کل ساختار اداری کشور مطرح است؛ تحول و پیشرفت باید مبتنی بر علم و کار کارشناسی باشد.
دکتر محمدهادی ایمانیه اظهار داشت: تحولی که در یک سال گذشته در سطح دانشگاه صورت گرفت، بسیار خوب بوده اما کافی نیست. وی با بیان اینکه استفاده از تجربه دیگران همیشه ارزشمند است، تأکید کرد: همه مجموعه ها و واحدهای علوم پزشکی، ضعف های حوزه عملکرد خود را بررسی و شناسایی کنند و از تجربه های واحدهای موفق چه در استان و چه در خارج از استان استفاده کنند.
ایمانیه گفت: در راستای تحول اداری، عقد تفاهم نامه ها با واحدهای دانشگاه باید با جزئیات بیشتر صورت گیرد و اهداف کوتاه مدت و بلند مدت در آن مشخص باشد.
توجه به نظام مدیریتی براساس عملکرد
وی با بیان اینکه مهم ترین جنبه ای که لازم است به آن توجه کرد بحث نیروی انسانی است، خاطرنشان کرد: در جذب نیروی انسانی باید توانمندی های فرد در نظر گرفته شود و پرسنل از نوع کاری که متناسب با موقعیت آن هاست رضایت داشته باشند. اکنون نظام ما کارمزدی است که باید به سمت نظام مدیریتی براساس عملکرد پیش برویم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی با بیان اینکه گاهی از جهل مردم سوءاستفاده می شود، تأکید کرد: باید نهضت اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به مردم نسبت به حقوق خودشان صورت گیرد.

رعایت شاخص های تحول اداری، موجب پیشبرد فعالیت ها می شود
مدیر تحول اداری دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز با بیان اینکه واحدهای مختلف دانشگاه علوم پزشکی به مدت 6  روز در زمینه تحول اداری مورد ارزشیابی قرار گرفتند، گفت: عملکرد کمیسیون تحول اداری واحدهای تابعه دانشگاه در قالب 10 کمیته مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت که این ارزشیابی برای دومین سال متوالی و با حضور 85 واحد تحت پوشش دانشگاه انجام گردید.
دکتر حامد فصیحی نیا بیان کرد: واحدهای دانشگاه در 4 گروه بیمارستان ها و مراکز آموزشی درمانی، شبکه های بهداشت و درمان، بیمارستان شهرستان ها و دانشکده ها مورد ارزیابی قرار گرفتند.
وی با اشاره به اینکه در طول ارزیابی کمیته ها حضور مسئولان هر واحد ضروری بود، بیان کرد: این 10 کمیته شامل کمیته های دور کاری، فناوری اطلاعات، منطقی نمودن اندازه دولت، اصلاح ساختارها، آموزش و بهسازی نیروی انسانی، رسیدگی و پاسخگویی به شکایات، مستندسازی، سلامت اداری، نظام پیشنهاد ها و طرح تکریم ارباب رجوع بودند.
وی گفت: واحدهای مختلف در طول سال با توجه به شاخص هایی که به آن ها اعلام می شود و تفاهم نامه ای که با معاونت توسعه منعقد می کنند، اقدامات مختلفی در زمینه تحول اداری انجام می دهند که این اقدامات در پایان سال مورد ارزشیابی قرار می گیرد.
دکتر فصیحی نیا تصریح کرد : شاخص های تحول اداری اگر به درستی رعایت شود، موجب ساماندهی و پیشبرد فعالیت های جاری بر اساس برنامه می گردد که در مجموع ارائه یک کار منظم و منسجم در قالب برنامه های از پیش تعیین شده و به دور از روز مرگی را به دنبال خواهد داشت.
وی در زمینه برنامه های سال 92 نیز بیان کرد: درسال جاری برخی شاخص های عمومی را بازبینی می کنیم و با جدیت و پی گیری بیشتری به دنبال محقق شدن برنامه های کمیته تحول اداری و شاخص های آن خواهیم بود.
به‌کارگیری داروساز و روانشناس بالینی جهت ارائه مشاوره
بیمارستان شهید فقیهی شیراز در ارزشیابی تحول اداری واحدهای علوم پزشکی شیراز رتبه نخست در سطح عالی را کسب کرد. رئیس این بیمارستان در توضیح دلایل کسب این موفقیت گفت: بیمارستان شهید فقیهی شیراز برای نخستین بار در سطح کشور از داروساز و روانشناس بالینی جهت ارائه مشاوره به بیماران استفاده کرد.
پیمان پدرام فر خاطرنشان کرد: برای بهبود وضعیت بیمارستان شهید فقیهی در سال گذشته با اختصاص یک ‌میلیارد و 600 میلیون تومان اعتبار تمام بخش های فرسوده بیمارستان را بازسازی کرده ایم.
ریئس بیمارستان شهید فقیهی شیراز ادامه داد: احداث و تجهیز نمازخانه، راه‌اندازی کیوسک الکترونیکی اطلاع‌رسانی مکان بیماران بستری، راه اندازی مرکز مشاوره همراز، انجام خدمات رایگان جهت همسایگان بیمارستان، برگزاری کلاس‌های آموزش مهارتی کارکنان و ترویج فرهنگ کتابخوانی از جمله فعالیت‌های این بیمارستان بوده است.
خدمات تصویری سیستم پکس و سیستم نوبت‌دهی، تدوین برنامه استراتژی واحدها در قالب کارت امتیازی متوازن، الکترونیکی شدن فرآیند درخواست خرید و تحویل کالا از طریق اتوماسیون اداری، یادگیری و به اشتراک‌گذاری خطاها از دیگر فعالیت‌های این بیمارستان در سال گذشته بوده است.
گفتنی است؛ دانشگاه علوم پزشکی شیراز براساس آخرین رتبه بندی استانداری فارس، رتبه اول در تحول اداری را با کسب 89 درصد امتیاز و قرار گرفتن در «سطح عالی» در بین دستگاه های استان کسب کرد.  

انتهای پیام/523
نظرات بینندگان