کد خبر: ۴۰۷۹۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۱ - ۱۲ تير ۱۳۹۲
برای حضور پرقدرت در لیگ برتر سیزدهم

باشگاه فجر سپاسی چشم‌انتظار حمایت مسئولان است

برای حضور پرقدرت در لیگ برتر سیزدهم فوتبال و حفظ آبروی فوتبال فارس باشگاه فجر سپاسی چشم‌انتظار حمایت مسئولان است. خبرگزاری فارس: باشگاه فجر سپاسی چشم‌انتظار حمایت مسئولان است

به گزارش شیرازه به نقل از فارس، مسابقات لیگ برتر فوتبال با تاخیر دو هفته‌ای از اوایل مرداد ماه برگزار می‌شود و تیم فجر سپاسی تنها نماینده فارس در لیگ، تمرینات منظم خود را از خرداد ماه امسال شروع کرده است.

اتفاق خوشایند در تیم فجر انتخاب زودهنگام غلامحسین پیروانی برای هدایت زردپوشان شیراز و جذب مهره‌های دلخواه وی برای بازی در لیگ آینده است.

در این بین مشکل مالی که همواره تیم فجر از آن رنج برده و گریبان‌گیر این باشگاه بازیکن‌ساز فوتبال ایران بوده است نگرانی‌هایی برای هواداران ایجاد کرده و بی‌توجهی و عدم حمایت مطلوب از سوی مسئولان این استان صدای ناله مسئولان باشگاه فجر را در آورده است.

با وجود گذشت 13 سال از حرفه‌ای شدن لیگ برتر فوتبال ایران این لیگ فقط نام حرفه‌ای را با خود به یدک می‌کشد و خبری از حرفه‌ای شدن باشگاه‌ها آن‌گونه که در فوتبال روز دنیا مرسوم است وجود ندارد.

یکی از اصول حرفه‌ای شدن، پرداختن به خصوصی‌سازی باشگاه‌ها و جدا شدن از بدنه سیستم دولتی است، اتفاقی که در فوتبال ایران کمتر شاهد آن بوده‌ایم.

آویزان بودن باشگاه‌ها ورزشی ایران به اعتبارات دولتی و بار مالی که به دولت تحمیل می‌کنند همواره مورد بحث اهالی ورزش بوده است.

در بین باشگاه‌های ایرانی حاضر در لیگ برتر تیم‌های انگشت‌شماری در اختیار بخش خصوصی قرار دارند و بیشتر باشگاه‌ها از منابع دولتی تغذیه می‌کنند.

باشگاه فجر سپاسی شیراز که در فوتبال  ایران به عنوان یک کارخانه بازیکن‌سازی شناخته می‌شود و بازیکنان بسیاری را به تیم‌های ملی معرفی کرده در طی سال‌های حضور در لیگ برتر از طریق فروش بازیکن و حمایت‌های سپاه فجر فارس بقای خود را در سطح نخست فوتبال ایران حفظ کرده و مانند سایر باشگاه‌ها از اعتبارات میلیاردی در این تیم خبری نیست.

در این باشگاه معنویت و همدلی نخستین حرف را می‌زند و هواداران بی‌شمار فجر سپاسی در سراسر استان فارس قلبشان برای موفقیت این تیم می‌تپد.

مسئولان استان فارس در سال‌های حضور فجر سپاسی در کوران مسابقات لیگ تا حد توان حمایت خود را از این تیم انجام داده‌اند اما این باشگاه برای عقب نماندن از قافله فوتبال حرفه‌ای و سایر باشگاه‌ها نیاز به حمایت بیشتری دارد.

حضور بخش خصوصی و صنایع بزرگ و توانمند فارس در ورزش این استان نیز تاکنون بسیار کمرنگ بوده و تعامل مناسب بخش صنعت با ورزش نهادینه نشده، تعاملی که می‌توانست نجات‌بخش فوتبال فارس باشد.

به هر حال با سقوط تیم‌های برق شیراز و فوتسال ارژن از سطوح نخست فوتبال و فوتسال ایران فجر سپاسی تنها چشم و چراغ فوتبال فارس است.

به گزارش فارس، فجرسپاسی در لیگ برتر دوازدهم با 42 امتیاز در مکان دوازدهم قرار گرفت.

لیگ برتر فوتبال ایران با تصمیم جدید فدراسیون با 16 تیم برگزار می‌شود که دو تیم به صورت مستقیم و تیم سیزدهم در بازی پلی آف با تیم دوم لیگ آزادگان مشخص می‌شود.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان