کد خبر: ۴۱۳۳۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۱:۲۸ - ۲۳ تير ۱۳۹۲
در صحن علنی شورای شهر تصویب شد

موافقت با واگذاری زمین جهت توسعه دانشگاه مهدویت در شیراز

شورای شهر شیراز با واگذاری زمین به بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) برای توسعه دانشگاه در حال احداث مهدویت با حفظ مالکیت شهرداری موافقت کرد.
به گزارش خبرنگار شیرازه، در جلسه امروز شورای شهر شیراز واگذاری زمین به بنیاد مهدی موعود (ع) برای توسعه دانشگاه مهدویت به بحث گذاشته شد.
محسن معین در این خصوص، اظهار داشت: مهدیه نخستین بار در تهران و بعد در شهرهای دیگر کشور راه‌اندازی شد. با توجه به اینکه شیراز سومین حرم اهل بیت (ع) و شهر علم و ادب است و از سویی بهاییت در این شهر ظهور و بروز داشته، با اهتمام نماینده ولی فقیه و علمای فارس مقرر شد نخستین دانشگاه مهدویت جهان در شیراز احداث شود.

این عضو موافق شوراي شهر، خاطرنشان کرد: اين پيشنهاد براساس مطالعات كافي انجام شده و زمين مورد نظر بهترين مكان است زيرا نزديك دفتر امام‌جمعه محترم و در مركز شيراز قرار دارد.

محسن معين، خاطرنشان كرد: امروز حجم عظیمي از فعاليت‌هاي ضد ديني و تبليغي برعليه مهدويت و شيعه است، همه ما طرفدار امام زمان(عج) و مهدويت هستيم و بايد براي خنثي‌شدن اين ضد تبليغ‌ها فعاليت كنيم.
وی گفت: بي‌ترديد اگر كمك‌هاي مردمي در آينده جواب ندهد، بايد شهرداري در اين خصوص كمك كند، حوزه‌هاي علميه و دانشگاه‌هاي علوم ديني و مذهبي نبايد تحت هيچ ‌عنوان به دولت و بودجه‌هاي دولتي وابسته شود، بايد مردمي باشد.
وي تصريح كرد: نمي‌توانيم بگوييم ما طرفدار حضرت مهدي(عج) هستيم اما اين كارها به ما ربطي ندارد.
کسانی که از جیب شهر برای ساخت دانشگاه هزینه می کنند دیندار نیستند!
مهدی خانی نیز به عنوان مخالف این طرح، گفت: اگر کسانی از جیب شهر برای ساخت این دانشگاه اهتمام کنند به معنای دینداری آنان نیست و سخنانی که ما عنوان می‌کنیم نیز به معنای مخالفت با امام زمان(عج) نیست.
 وی تصریح کرد: بعضي‌ها از اين فرصت ها سودجويي مي‌كنند و زيرچتر دين‌داري مسائلي را مطرح و دنبال كرده و مي‌كنند، اما به‌ نظر من اگر شهرداري پول دارد در عمران شهري هزينه كند كه مردم در رفاه و آسايش باشند.

خانی، افزود: قبلا 50 هكتار زمين را در محدوده شيراز براي ايجاد حوزه علميه اختصاص داده‌ايم، از همان زمين بخشي به دانشگاه مهدويت اختصاص پيدا كند، هم فضاي مناسبي خواهد بود و هم مي‌تواند گسترشي در حد بين‌المللي داشته باشد.
وی تصریح کرد: ساخت دانشگاه قاعده و حساب و کتاب دارد و نباید این تفکر ترویج یابد  که شهرداری حیاط خلوت اجرای طرح‌های متعدد است.
وی تصریح کرد: همان‌گونه که در بحث کانون انس با فطرت علاوه بر اهدای زمین هزینه ساخت نیز بر گردن شهرداری افتاد بار دیگر هزینه ساخت دانشگاه را نیز بر گردن شهرداری خواهند گذاشت.

خانی اضافه کرد: ارادت ما به حضرت ولی عصر (عج) کم از دیگران نیست، اما این کار وظیفه شهرداری نیست. اگر افرادی از پول شخصی خود چنین کاری را پیش ببرند، می‌توانند عنوان کنند آنها ارادت بیشتری به حضرت دارند وگرنه از اموال شهر هزینه کردن هنر نیست.
معین در پاسخ به خانی تاکید کرد که زمین دانشگاه وقفی است و پی ریزی آن نیز انجام شده و به دلیل نیت واقف این محل برای این کار در نظر گرفته شده که در خیابان زند و مرکز پرتردد شهری است. زمین شهرداری برای توسعه و با حفظ مالکیت شهرداری به این دانشگاه اضافه می شود.

وی خاطرنشان کرد: از روند مبارزه با دین در سایت‌های مجازی، 10 درصد علیه وحدانیت، 20 درصد علیه خاتمیت و پیامبر و 70 درصد حمله به تشیع و مهدویت است و این روند اهمیت کارهای این‌چنین را نشان می‌دهد.
معین اظهار امیدواری کرد که با راه‌اندازی این دانشگاه مانند دانشگاه‌های بین‌المللی قرآنی و موسسات آموزشی و حوزه‌های تخصصی شهر قم، مجموعه‌های مکمل، انتشاراتی‌ها و سایر فعالیت‌های فرهنگی و پژوهشی در کنار آن توسعه پیدا کرده و با رونق حضور دانشجویان و طلبه‌ها در دانشگاه مهدویت شیراز، سومین حرم اهل بیت (ع) گامی به جایگاه درخور خود نزدیک شود.

مالکیت زمین دانشگاه مهدویت متعلق به شهرداری است
شهردار شیراز نیز در این جلسه در پاسخ به خانی، ادامه داد: در طرح انس با فطرت شهرداری هم زمین داد و هم در بحث هزینه های ساخت کمک کرد اما سند نیز به نام شهرداری است. علیرضا پاک‌فطرت، افزود: در مورد دانشگاه مهدویت نیز مالکیت زمین متعلق به شهرداری است و البته هزینه ساخت این دانشگاه نیاز به اعتبارات ملی دارد که باید توسط نمایندگان مجلس و مسئولین ارشد استان پیگیری شود تا این طرح که افتخاری برای شیعیان است در شیراز احداث شود.
وی به روند تملک و تهاتر برای ساخت دانشگاه اشاره و اضافه کرد: به سبب آن که امکان گشودن درب یک دانشگاه با این وسعت در یک کوچه 10 تا 12 متری وجود ندارد، شهرداری تدابیری برای باز کردن فضای کار انجام داد.

انتهای پیام/523/4
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
حق الناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۳ تير ۱۳۹۲
1
بنده به سهم خودم راضي نيستم و فكر هم نميكنم اين روش منجر به دينداري مردم بشه اگر صداقت دارين از جيب خودتان بدهيد نه بيت المال