کد خبر: ۴۱۴۰۸
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۵ - ۲۵ تير ۱۳۹۲

دستگیری کلاهبردار کلیه فروش در فارس

فرمانده انتظامي استان فارس گفت: فردي كه تحت عنوان فروش كليه از نيازمندان و بيماران كليوي در كشور كلاهبرداري مي‌كرد، دستگير شد.
به گزارش شیرازه به نقل از ایسنا، سردارسرتيپ سيروس سجاديان در تشريح اين خبر گفت: ماموران اداره مبارزه با كلاهبرداري پليس آگاهي استان فارس مطلع شدند فردي كلاهبردار در نقاط مختلف استان فارس و شهر شيراز با پخش آگهي فروش كليه،‌ اقدام به كلاهبرداري از مردم مي كند.

سجاديان گفت: وي ابتدا از طريق اعلام شماره تلفن، وانمود به فروش كليه كرده و در اين راستا افراد نيازمند به خريد كليه، با شماره تلفن اعلامي وي تماس و در ملاقات اوليه قرارداد بين آنها منعقد مي شد.

وي ادامه داد: فرد كلاهبردار جهت انجام آزمايش هاي اوليه مبلغ 1 تا 5 ميليون تومان از افراد متقاضي اخذ و طرفين با مراجعه به سازمان انتقال خون نسبت به انجام آزمايش خون اقدام و مقرر مي شد، پس از اعلام نتيجه آزمايش با افراد متقاضي تماس حاصل بگيرد، ‌اما پس از آن هيچ گونه تماسي نمي گرفت.

فرمانده انتظامي فارس گفت: پس از اطلاع از اين موضوع، ‌شناسايي و دستگيري اين فردكلاهبردار در دستور كار ماموران اداره مبارزه با كلاهبرداري پليس آگاهي استان فارس قرار گرفت و با انجام اقدامات اطلاعاتي متهم به نام "م – ن" اهل و ساكن شهرستان قيروكارزين استان فارس شناسايي و دستگير شد.

سجاديان اضافه كرد: در بازرسي از منزل اين فرد حدود يكصد ظرف و لوله نمونه خون اخذ شده از شكات به همراه تعدادي اسناد و مدارك ديگر كشف و در تحقيقات بعمل آمده از متهم، كلاهبرداري از شهروندان با روش فوق با همدستي يكي از كارمندان سازمان انتقال خون شيراز كشف شد.

وي ادامه داد: همدست اين فرد كلاهبردار نيز دستگير و تاكنون تعداد 22 نفر از شكات درسراسر كشور خصوصا استان تهران، همدان و شهرستان حسن آباد استان اردبيل، ‌شهرهاي شمال كشور وفارس شناسايي شده است.

فرمانده انتظامي فارس يادآور شد: در اين خصوصپرونده مقدماتي تشكيل شده و تحقيقات جهت شناسايي ساير شكات احتمالي ادامه دارد.


نظرات بینندگان