کد خبر: ۴۱۶۸۲
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۰ - ۰۱ مرداد ۱۳۹۲
دادستان شیراز در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با موادر مخدر:

ارودگاه سلامی پاسخگوی نیازهای شیراز نیست/همه دستگاه ها پای کار نیستند

تاکنون هر اقدامی توسط بهزیستی درخصوص نگهداری و درمان زنان و مردان معتاد انجام شده کوتاه مدت و گذرا بوده و نتوانسته دردی را دوا کند و نتیجه جز اتلاف وقت و هزینه برای دولت نداشته است؛ باید یک مرکز ویژه برای نگهداری معتادان از جمله زنان در نظر گرفته شود.

به گزارش شیرازه، اینکه آمار معتادها از 10 سال پیش تاکنون تغییر نکرده، حاکی از آن است که در عرصه مبارزه با مواد مخدر و اصلاح افراد آسیب دیده موفق نبوده ایم و این آمار نشان دهنده کم کاری و کوتاهی مسئولین و ارگان ها است.

دادستان عمومی و انقلاب شیراز با بیان این مطلب در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان فارس گفت: مسئله اعتیاد، یک مسئله عمومی است و یکی از نقاط ضعف در مبارزه با آن این است که همه دستگاه ها از نظر شرعی و قانونی درست عمل نکرده اند و اگر تمام ارگان ها با تمام ظرفیت پای کار باشند، شاهد آمار بالای افراد معتاد در جامعه نخواهیم بود.

علی القاصی مهر ضمن اشاره به راه اندازی مرکز ویژه نگهداری معتادان زن خاطرنشان کرد: تاکنون هر اقدامی توسط بهزیستی درخصوص نگهداری و درمان زنان و مردان معتاد انجام شده کوتاه مدت و گذرا بوده و نتوانسته دردی را دوا کند و نتیجه جز اتلاف وقت و هزینه برای دولت نداشته است؛ باید یک مرکز ویژه برای نگهداری معتادان از جمله زنان در نظر گرفته شود.

وی تصریح کرد: معتاد مجرم نیست که بتوانیم آن ها را روانه زندان کنیم اما طبق قانون می توانیم دستور نگهداری از آن ها را صادر کنیم. اگر هم شاهد هستیم که افراد معتاد راهی زندان می شوند به دلیل جرایم دیگر است.

دادستان عمومی و انقلاب شیراز تاکید کرد: راه اندازی ارودگاه سلامی یک اقدام موثر است اما در حال حاضر پاسخگویی نیازهای شیراز نیست.

القاصی مهر تاکید کرد: برخورد با منقل داران نیز همچنان مدنظر است و باید ادامه داشته باشد.

در ادامه سرپرست دادگاه انقلاب گفت: در حالی که برخورد با منقل دارن و مراکز توزیع مواد مخدر در شیراز در جریان است و برخی از منقل خانه ها تخریب شدند؛ برخی از ارگان ها به تعهدات خود عمل نکرده و دستگاه قضایی و نیروی انتظامی در این زمینه تنها ماندند و طرحی به جای منقل خانه توسط شهرداری طراحی و ارائه نشده است.

در شیراز تنها یک مرکز درمانی با 5 تخت وجود دارد

موسوی تبار بیان داشت: اگر نیروی انتظامی در بحث جمع آوری معتادان از سطح شهر اقدام کند طی یک هفته 4 هزار نفر جمع آوری خواهند شد اما سوال این است که این افراد کجا باید نگهداری شوند در حالی که اکنون حتی برای نگهداری 50 نفر مکانی وجود ندارد.

وی ضمن اشاره به اینکه در حال حاضر معتادان سنتی و صنعتی در یک جا نگهداری می شوند، اظهار داشت: در شهر شیراز تنها یک مرکز درمانی با 5 تخت وجود دارد که اگر معتادان شیشه ای به این مرکز مراجعه کنند، امیدی به بهبود دارند و اینکه فقط جمع آوری شوند و تعهد به درمان بدهند ولی مرکزی برای معالجه آن ها نباشد، این کار فایده ای ندارد.

موسوی تبار ابراز داشت: ایجاد تنها یک استخر در مرکز سلامی برای درمان معتادان کفایت نمی کند و باید شهرداری با همکاری بهزیستی، یک مرکز برای افراد معتاد ایجاد کند و این کار کمتر از ساخت فرهنگسرا نیست.


انتهای پیام/523/4

نظرات بینندگان