کد خبر: ۴۲۴۸۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۶:۲۷ - ۲۲ مرداد ۱۳۹۲
مدیر کل فرهنگ و ارشاد فارس خبر داد:

تقدیر از خبرنگاران فارس با حضور استاندار/ رونمایی از کتاب یک پیشکسوت مطبوعات فارس

مراسم یادشده در راستای تکریم ازمقام والای خبرنگاران واصحاب رسانه بویژه بزرگداشت خبرنگار شهید، محمود صارمی برگزارمی شودکه این نشان از اهمیت و رسالت خطیری است که حرفه خبروخبرنگاری درجهان اطلاع رسانی دارد.
به گزارش شیرازه به نقل از روابط عمومی، احمد همتی، مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی فارس، گفت: شیراز شاهد رونمایی کتاب یکی از پیشکسوتان مطبوعات فارس درمراسم تقدیر از اصحاب رسانه و خبرنگاران، امشب 22 مرداد ماه 92 با حضوراستاندار است.

وی ادامه داد: مراسم یادشده در راستای تکریم ازمقام والای خبرنگاران واصحاب رسانه بویژه بزرگداشت خبرنگار شهید، محمود صارمی برگزارمی شودکه این نشان از اهمیت و رسالت خطیری است که حرفه خبروخبرنگاری درجهان اطلاع رسانی دارد.

احمدهمتی، بیان داشت: همواره تلاش ارزشمند اصحاب ارجمند رسانه ومطبوعات وخبرگزاریها وبویژه خبرنگاران گرانقدر،آنهم درروزی که با نام شهید محمود صارمی ماناست، دارای قداست و تأثیرگذاری ویژه ای در اذهان جامعه اسلامی و حوزه اطلاع رسانی بوده و هست.

 این مقام فرهنگی، ابراز امیدواری کرد: در سایه سار توجهات خداوند مهربان، عملکردخبرنگاران فارس با اندیشه های ناب و قلم متخصصانه ای که به خرج می دهند دوام و ماندگاری خود را حفظ نماید.

همتی، افزود: تکریم از اهالی رسانه و قلم فرصتی است برای حاکم کردن گفتمان علم واندیشه ارزشی بر جامعه و این پاسداشت درگروتوجه دادن اذهان عموم مردم و مسوولان به بحث اهمیت تولید فکر، نقد سالم و اطلاع رسانی شفاف است.

وی تصریح کرد: اهالی رسانه و قلم به عنوان قشر فرهیخته با تحمل رنج ها و مرارت های فراوان همواره در تلاشند تا آثاری فاخر و ارزشمند به جامعه ارائه کنند، تکریم و تجلیل از این افراد فرصتی را برای آشنایی هرچه بیشتر نسل جوان با نخبگان و اندیشمندان جامعه درحوزه اطلاع رسانی نیز فراهم می سازد.

احمدهمتی با اشاره به اینکه 17 مرداد هرسال به عنوان بزرگداشت شهیدصارمی و روز خبرنگار، بهانه ای است برای گرامیداشت تلاش این قشر فرهیخته، افزود: این رویداد ارزشمند فرصتی برای نمایان ساختن رشدی است که خبرنگاران درجهت تعالی فکرواندیشه و معنویت بشریت درآن گام برمی دارند و این حرکت ارزشمند همچون چراغی روشن مانع از حرکت در مسیر کج راهه و بیراهه ها  می شود.

وی تاکید کرد: صاحبان قلم واندیشه واصحاب رسانه در طول تاریخ توانسته اند علاوه برآگاه ساختن مردم از فراز و نشیب های پیش روی در زندگی با درایت و اندیشه ضمن بیان مشکلات به ارائه راهکارهایی مفید بپردازند و سختی ها را برای انسان ها هموارترسازند.

 همتی، گفت: در طول تاریخ بشریت، قلم به عنوان زبان دوم انسان کاربرد داشته است و به مدد آن بوده که پیروزی ها و شکست ها، تلخی ها و شیرینی ها و عبرت آموزی ها در پهنه کتاب تاریخ مطبوعات ماندگار شده است. اما آنچه مهم است تراوشات قلم است، گاه این تراوش با سازندگی و واقعیت همراه است و گاه با نقدها و تخریب های غیرواقعی و غیرمنصفانه که باید خبرنگاران، سردبیران و مدیرمسئولان دراین زمینه باآگاهی کامل فعالیت کنند.

وی اظهارداشت: کسی که قلم در دست می گیرد برای همیشه تاریخ مسئول است، چرا که ممکن است نوشته ای هرچند کوتاه به تغییر سرنوشت یا تخریب فردی به ناحق منجر شود و حتی جامعه را دستخوش دگرگونی سازد، در این صورت شکست و انحطاط فرد و ناآرامی جامعه را به دنبال خواهد داشت.

این مقام فرهنگی، تکریم اهالی رسانه وقلم را اقدامی ارزشمند عنوان کرد و گفت: تنها نباید این تکریم در شعار صورت گیرد وباید رسیدگی به وضعیت معیشتی خبرنگاران و برطرف ساختن مشکلات آنان را یکی از پاسداشت از این قشر صاحب قلم دانست تا اهالی رسانه برای تولید آثار فاخر ذهنی آرام و بدور از دغدغه داشته باشند. وی درپایان خواستار تداوم توجه به اهالی رسانه شد و گفت: باید مکانی یا صنفی برای رسیدگی به مشکلات آنها ایجاد شود.
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
جواد
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۲
0
كاش اسامي آنان نيز در متن خبر آورده بوديد