کد خبر: ۴۲۵۰۴
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۱ - ۲۳ مرداد ۱۳۹۲

گزارش شیرازه از زندگی و نحوه شهادت چهار شهید امر به معروف در فارس

آنها برای خاموش نمودن شعله گناه در جامعه، راه پر افتخار احيای امر به معروف و نهی از منکر را انتخاب نمودند تا روح بی تفاوتی در برابر آنچه که اطرافيان می گذرد را نکوهش کنند.

شیرازه- شهدای امر به معروف و نهی از منکر در زمره آنهايی اند که رنگ بوی خدائی شدن را به قيمت پرداخت همه سرمايه وجودی خود انتخاب نمودند تا توانسته باشند دين حقيقی خود را در برابر حيات يافتن اين واجب الهی ادا نمايند.

آنها برای خاموش نمودن شعله گناه در جامعه، راه پر افتخار احيای امر به معروف و نهی از منکر را انتخاب نمودند تا روح بی تفاوتی در برابر آنچه که اطرافيان می گذرد را نکوهش کنند.
فارس، در زمره استانهایی است که در مسیر احیای ارزشهای دینی و اسلامی، تا کنون 4 شهید داده است.

شهيد عبدالرحمن شريعتی
درسحرگاه سی ام شهريور 59 در شيبکوه فسا به دنيا آمد و از همان کودکی با عشق به اهل بيت تربيت شد. او الفبای نوع دوستی را با ورود به دبستان در فسا آغاز کرد و پس از آنکه پدر تصميم گرفت برای ادامه زندگی به شيراز عزيمت کند، تحصيلات خود را در مدرسه راهنمايی و دبیرستان در این شهر ادامه داد و در حالی که در دوره پیش دانشگاهی تحصیل می کرد در سیزدهم دی ماه سال 81
  زمانی که فرياد استمداد و طلب ياری دو نفر از عابران که مورد مزاحمت جوانان لاابالی پارک قرار گرفته بودند را شنيد و سراسيمه و در حالي که سايرين فقط تماشاچی بودند خود را به آنها رسانيد و مانع ايجاد هتک حرمت افراد شرور به آنها شد، اما با چهره ای خضاب کرده و در حالی که در خون خود می غلتيد به ديار معشوق خود شتافت.

شهيد قاسم سجاديان در تاسوعاي حسيني سال 1352 در سیدان به دنیا آمد. او از همان کودکی بسيار باوقار و محبوب بود و روحيه جوانمردي خاصی داشت. مادرش نقل مي كند: اولين كاري كه قاسم انجام داد، این بود که وقتی مزدش را گرفت، پول مزدش را نان و برنج داد و بين فقرا تقسيم كرد و تابستان با اينكه بچه بود به سركار مي رفت و پولهايش را جمع مي كرد و مقداري هم از خودم می گرفت و قلم و دفتر به بچه هاي مستمند مي داد. در سال 1374 با دختر عمه اش كه از سادات محل بود ازدواج كرد و حاصل آن یک فرزند است.

جريان شهادت این شهید از زبان شاهد عيني خانم فريبا سالاري مشهور به محمدي از بانوان مومنه ساكن حومه شيراز كه مربي قرآن و ذاكر اهل بيت است خواندنی است.

او می گوید؛ ما براي استفاده از طبيعت به آنجا رفته بوديم و نهار كه خورديم راه افتاديم تا به شيراز برگرديم. در كوچه باغهاي مسير يك پيكان قهوه اي با دو سرنشين جوان چند بار از ما سبقت گرفت و ما را خاك دادند. نهايتاً در آن گرماي هوا و خلوتي مسير كمي جلوتر راه را بر ما بستند. يكي از آنها با چاقويي زير گلوي شوهرم گذاشت، آنها قصد داشتند دختر جوانم را با خود ببرند، ما در حال استغاثه بوديم كه ناگهان جوان رشيدي با خودرو از راه رسيد و پياده شد، ابتدا آن دو را به اسم صدا زد و با كلمات متين چند دقيقه اي با آنها صحبت كرد، اما نهي لساني بي تأثير بود، چون قاسم بسيار رشيد بود هر دوي آنها را گوشمالي كرد، اما ناگهان يكي از آن دو خبيث چاقویي بيرون آورد و در يك آن در سينه شهيد فرو كرد و هر دو پا به فرار گذاشتند.

نهايتاً شهيد پس از انتقال به بيمارستان شهيد مطهري مرودشت ساعت 6 عصر در جوار حق مأوا گرفت.

شهید مهران ارجمندی فرزند سوم خانواده آقای ارجمندی بود، او از اول طفوليت بسيار شيرين زبان و خوش گفتار بود، از وقتی که مدرسه می رفت، قرائت قرآن صبگاهی در مدرسه اش به عهده او بود و هر از گاهی هم می شد امام جماعت بچه های مدرسه و نماز جماعت را با حضور خودش رونق می گرفت. بعد از تمام شدن تحصيلاتش در دانشسرا در تابستان سال 1371 به روستا برگشت و مشغول ترويج و تبليغ قرآن و فرائض دينی و احکام به روستا زادگان شد تا اينکه در دهمين روز مرداد ماه سال 1371 در حالی که مشغول رنگ زدن به پنجره خانه پدریش بود توسط شخصی به ضربات چاقو به شهادت رسيد و به درگاه معبود خويش شتافت.

شهید کرامت الله قائدی در سال 59 به دنیا آمد، وقتی پس از سالها چشم انتظاری این خانواده صاحب فرزند پسر شدند، نام وی را کرامت الله گذاشتند. شهيد کرامت الله قائدی تحصيلاتش را در شيراز ادامه داد و با وجودي که در تمام اين مدت برای کمک به بهبود وضعيت مالی خانواده , شغلهای مختلفی را هم تجربه کرد اما هميشه جزو برترين های تحصيلی مدرسه و دبيرستانش بود. با اينکه در رشته کاراته مهارت خاصی پيدا کرده بود و در يک محيط نامناسب از لحاظ فرهنگی زندگی کرده بود وبزرگ شده بود، اما هيچ اثری از گستاخی و انجام اعمال خلاف در او ديده نمی شد و هر چند اکنون چند سالی است که سالن ورزشی شهرک سعدی از حضور شهيدکرامت ا... قائدی به عنوان يک ورزشکار با اخلاق و مصمم محروم شده اما همه دوستانش متانت و وقار و ادب اين ورزشکار بسيجیِ خوش برخورد را از ياد نبرده اند.
علی رغم اين وضعيت جسمی خيلی آرام و ساکت بود و با وجود اين سربه زيری و آروم بودنش، شده بود خار چشم ارازل واوباش محل و نمی گذاشت آنها در انجام اعمال خلاف آب خوش ازگلويشان پايين برود و موجبات آزار واذيت نواميس مردم بشوند تا این که
در تاريخ 8 آبان ماه 75 در شهرك سعدي شيراز به دليل انجام فريضتين امر به معروف و نهي از منكر به شهادت رسيد.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۲
0
سلام شیرازه جون اول اینکه شهید سجادیان در سیدان متولد شده نه سپیدان
دوم شهید ارجمند ار اهالی مرودشت است
لطفا اصلاح کنید با سپاس از زحمات شما خوبان
کیانوش
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۲
0
سر دبیر محترم اقداماتی که جهت پایمال نشدن خون این عزیزان انجام شده هم رسانه ای کنید شادی روح امام شهدا وشهدا فاتحه قرائت شود
امیر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۲
0
اینگونه افراد باید در ملاءعام شلاق خورده و در همان مکان حادثه اعدام شوند. این افراد خائن رأفت اسلامی لازم ندارند اصلاً و ابداً