کد خبر: ۴۲۵۱۰
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۱ - ۲۲ مرداد ۱۳۹۲
در ۳ ماهه اخیر صورت گرفت

آزادی ۴۰ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد توسط کمیته امداد فارس

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان فارس گفت: ۴۰ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد در سه ماهه اخیر آزاد شدند که جهت آزادی این زندانیان بیش از ۱۵۰ میلیون تومان هزینه شده است.
علی الهیاری در گفت و گویی با خبرنگار شیرازه ، کمیته امداد امام خمینی (ره) را بازوی حمایتی برای نظام دانست و اظهار کرد: به منظور کمک به آن دسته از زندانیان آبرومند یا افرادی که محکومیت آنان قطعیت یافته است اما هنوز زندانی نشده اند تسهیلاتی در قالب وام پرداخت می شود تا بدین وسیله زمینه آزادی و بازگشت آنها به آغوش خانواده هایشان فراهم شود.

وی با بیان اینکه 100 میلیون تومان از مبلغ ذکر شده به صورت وام پرداخت شده است، افزود: 55 میلیون تومان آن نیز کمک های خیرین و وام های یک میلیون تومانی بلاعوض بوده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) ادامه داد: وام های پرداختی جهت جرائم غیرعمد شامل محکومیت مالی و دیه می شود که سقف پرداخت این وام ها جهت محکومیت مالی 60 میلیون ریال و جهت دیه نیز80 میلیون ریال می باشد.

الهیاری بیان کرد: هر ساله و همزمان با عید سعید فطر در حسینیه ارشاد تهران، جشن گلریزان برگزار می شود که نمایندگان این نهاد در استان فارس با حضور در این جشن علاوه بر دریافت کمک های مردمی ، از حامیان جدید نیز ثبت نام به عمل می آورند.

وی اضافه کرد: در همین راستا در جشن گلریزان امسال 14 نفر زندانی جرائم غیر عمد با کمک 26 میلیون تومانی مردم نیکوکار کشورمان از زندان آزاد شدند و به آغوش گرم خانواده خود باز گشتند.

لازم به ذکر است مردم نیک اندیش می توانند کمک های خیرخواهانه خود را جهت کمک به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد به شماره حساب 0101273073000 در وجه کمیته امداد امام خمینی(ره) استان فارس واریز کنند.
نظرات بینندگان