کد خبر: ۴۲۹۶۳
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۴ - ۰۱ شهريور ۱۳۹۲
آیت الله سیدعلی اصغر دستغیب:

ما روحانیون در تشکیلات قضائی دخالتی نمی کنیم، اما تذکرات خود را می دهیم

باید نوعی از همدلی و همراهی خاص در بین نیروهای تأمین کننده امنیت عمومی باشد و بحمداله امروز شاهد کمترین تداخل یا اختلاف در این حوزه هستیم.
به گزارش شیرازه به نقل از روابط عمومی دفتر جامعه روحانیت شیراز، آیت الله سیدعلی اصغر دستغیب نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری در جلسه اخیر جامعه روحانیت شیراز خطاب به دکتر خدائیان رئیس کل دادگستری فارس که در جمع علماء و روحانیت شیراز حاضر شده بود اظهار داشت: در یکی دو سال اخیر شاهد عملکرد مطلوب دستگاه قضائی در فارس بوده ایم و امیدواریم به همت جناب دکتر خدائیان و همکاران ارجمندشان نواقص موجود هم یکی پس از دیگر حل و فصل و رفع گردد.

 عضو جامعه و روحانیت شیراز گفت: مقوله امنیت و برخورد با مفاسد و جرائم خشن برای مردم ما مهم است. نباید اهمال در برخورد با اشرار یا مفاسد را برعهده دستگاه قضائی گذاشت برای حل این گونه مشکلات خرد جمعی و مشارکت همه نیروهای قضائی و امنیتی، نظامی و انتظامی لازم است.
 مدیر حوزه علمیه رضویه شیراز افزود: باید کارشناسانی از امور گوناگون تشکیل جلسه ای مشترک دهند و حول محور رفع مشکلات موجود به تصمیمات واحد برسند نه اینکه دستگاه های دخیل در برخورد با نا امنی ها مرتب تقصیر را به گردن دیگری بیندازند.

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه شیراز یادآور شد: باید نوعی از همدلی و همراهی خاص در بین نیروهای تأمین کننده امنیت عمومی باشد و بحمداله امروز شاهد کمترین تداخل یا اختلاف در این حوزه هستیم.

آیت اله سیدعلی اصغر دستغیب گفت سرقت کابلهای برق خود نوعی جرم و عملی حرام است. نباید وانمود کرد یا اظهار داشت که اعتیاد جرم نیست و معتاد مجرم نمی باشد و استعمال کننده مواد مخدر را نمی توان عنوان بیمار داد.

 ریاست عالیه مجمع خیرین تأمین سلامت فارس در پایان اظهار داشت: ما روحانیون وظائفی داریم و نمی توانیم در اموری که مربوط به تشکیلات قضائی است دخالتی کنیم، اما تذکرات خود را می دهیم و چنانچه دستگاه قضائی از روحانیت دعوت به همکاری کند روحانیت هم آماده همکاری با پرسنل قضائی استان است.
نظرات بینندگان