کد خبر: ۴۳۵۹۵
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۴ - ۱۷ شهريور ۱۳۹۲
عضو هیئت رئیسه مجلس در گفتگو با شیرازه:

صادقی: استانداری فارس امر کوچکی نیست که هرکس خواست وارد شود

اگر کسی در مجلس شورای اسلامی رأی اعتماد نمی آورد معنی اش این است که در این پست مناسب نیست اما اینکه آیا برای پست دیگری مناسب است یا نه بستگی به نظر دولت دارد. دیدگاه مجلس ایجاد فضای تعاملی است و مهم این است که استنباط و ذهنیت تقابل ایجاد نشود.

صادقی عضو هیئت رئیسه مجلس در حاشیه جشنواره امتنان از تعاونی های برتر در پاسخ به سؤال خبرنگار شیرازه در خصوص زمان تعیین وزرای جدید گفت: طبق قانون رئیس جمهور برای تعیین وزرایی که رأی اعتماد نیاورده اند سه ماه فرصت دارد وزیر جدید را به مجلس معرفی کند. انتظار ما این بود که آقای رئیس جمهور زودتر وزرا را معرفی می کرد اما وی دنبال فرصتی هست که بررسی های بیشتری صورت گیرد.

ضرغام صادقی در پاسخ به سوال خبرنگار ما که آیا انتصاب های حاشیه دار اخیر دهن کجی به مجلس نیست، گفت: مسئولین اجرایی و دولت می توانند در حوزه اختیارات خود هرکسی را در هر پستی منصوب کنند؛ اما مجلس همیشه به دنبال ایجاد فضای تعاملی بوده است. اگر کسی در مجلس شورای اسلامی رأی اعتماد نمی آورد معنی اش این است که در این پست مناسب نیست؛ اما اینکه آیا برای پست دیگری مناسب است یا نه بستگی به نظر دولت دارد. دیدگاه مجلس ایجاد فضای تعاملی است و مهم این است که استنباط و ذهنیت تقابل ایجاد نشود.

صادقی درخصوص مشخص شدن استاندار آینده فارس با بیان اینکه به مصداق و خط سیاسی قائل نیستیم، افزود: استاندار سیاسی متولی فارس نشود زیرا ممکن است حاشیه هایی داشته باشد. وی تصریح کرد: مهمترین اولویت مجمع نمایندگان فارس برای معرفی استاندار جدید، توانمندی و تجربه این شخص است و اینکه تا چه اندازه برای رفع مشکلات مردم در گذشته تلاش کرده است.
اين نماينده مجلس با بیان اینکه استاندار آینده فارس باید توان استفاده از پتانسیل های موجود را داشته باشد، گفت: میراث فرهنگی، خدمات پزشکی، نفت و گاز، کشاورزی و... از مهمترین داشته های این استان است که استاندار آینده باید برای توسعه فارس به این حوزه ها ورود پیدا کند. صادقی تاکید کرد: تاکنون هیچ استانداری در کشور تغییر نکرده و ما نیز برای این کار عجله نداریم چراکه باید با مطالعه و بررسی فردی شاخص را برای استانداری فارس معرفی کنیم.
وی در خصوص افرادی که خود را به عنوان گزینه استانداری معرفی می کنند، گفت: باید توجه داشت که استانداری فارس امر کوچکی نیست که هرکس خواست وارد شود بلکه استاندار آینده باید شخصی در حد و اندازه فارس باشد.

انتهای پیام/523/4

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
نواحي جدا شده از استان فارس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۲
1
واقعا اين آقاي صادقي بسيار نماينده خوبي مي باشد به تمام مسائل كشوري و لشكري رسيدگي ميكنند ايشان طرح هاي خوبي به مجلس داده اند البته براي استان هاي ديگر از شمال تا جنوب ولي جاي بسي شكفتي مي باشد كه در مدت نمايندگي شان در مجلس شورای اسلامی حتي يك جمله در مورد استان فارس و حتي يك كلمه درمورد شيراز بر زبان جاري نكرده اند ما از آقاي صادقي به خاطر همتي كه براي آبادي ايران بدون(منهاي) استان فارس و شهر شيراز انجام مي دهند متشكريم
علي
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۲
0
به اين آقا بگوئيد به فكر شيراز باشد نه به فكر ديگر موارد ، از نمايندگان آذربايجان ياد بگيريد چطور در مجلس براي درياچه اروميه سينه چاك مي كنند آيا شما اقدامي براي شيراز كرده ايد؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۲
1
اقای ضرغام صادقی عضو هیات رییسه مجلس نیست.
البته نماینده کازرون شاهین محمدصادقی عضو هیات رییسه هست.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۲
0
محمد صادقی چهخ کاری برای شهر واستان کرده؟لابیگری سیاسی فایده نداره .هممون ضرغام هزار بار بهتر تز شاهین هست