کد خبر: ۴۴۶۹۰
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۶ - ۰۸ مهر ۱۳۹۲

فرماندار شیراز: آموزش و پرورش احکام حقوقی مدارس را جدی تر دنبال کند

فرماندار شهرستان شیراز در شورای آموزش و پرورش شهرستان بر ضرورت پیگیری جدی تر امور حقوقی مدارس دارای مشکل در سطح شهرستان توسط اداره کل آموزش و پرورش استان فارس تاکید کرد.
به گزارش شیرازه، جواد زرین کلاه در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان شیراز ضمن انتقاد از بروز برخی مشکلات برای مدارس با توجه به شروع سال تحصیلی جدید گفت : آموزش و پرورش باید قبل از پایان فرصت های قانونی نسبت به حل و فصل مشکلات برخی مدارس اقدام می کند تا با مشکلات حقوقی و صدور احکام قضایی یا احکام کمسیون های ماده 100 مواجه نشوند.
وی ادامه داد : در چند هفته اخیر مشکلات حقوقی جدی برای برخی مدارس در شهر شیراز بوجود آمد که معتقدیم امور حقوقی آموزش و پرورش باید پیگیری های جدی تری در حل مشکلات حقوقی مدارس داشته باشد.
رییس شورای آموزش و پرورش شهرستان شیراز همچنین به برخی موضوعات دیگر از جمله سرویس مدارس ، کیفیت ناوگان حمل و نقل عمومی ، ساماندهی ترافیک شهری و تامین امنیت برخی مدارس سطح شهر اشاره کرد و افزود : نزدیک به سیصد هزار نفر دانش آموز ، 1500 واحد آموزشی و 18 هزار نیروی کار با آغاز مهرماه فعالیت علمی خود را آغاز کرده اند که خوشبختانه  آمادگی نسبی و خوبی در سطح شهرستان برای ارائه خدمات به این افراد ایجاد شده است.

فرماندار شهرستان شیراز ضمن تاکید بر لزوم فراهم آوردن ایمنی دانش آموزان در ایاب و ذهاب های فصل مدرسه عنوان کرد : از 24 شرکت داوطلب جهت ارائه خدمات سرویس مدارس ، 21 شرکت توسط آموزش و پرورش تایید شده اند ؛ این شرکت ها بر اساس تعهدات اخذ شده موظفند خدمات قابل قبولی را به دانش آموزان ارائه دهند و در غیر این صورت از فعالیت آنها جلوگیری خواهد شد.
 رییس شورای آموزش و پرورش شهرستان شیراز همچنین بررسی صلاحیت رانندگان سرویس مدارس را مورد تاکید قرار داد و گفت : خوشبختانه افراد داوطلب جهت اجرای سرویس مدارس متعهد هستند اما با این وجود بیش از 8 هزار راننده سرویس مدارس مراحل اخذ کارت صلاحیت را پشت سر گذاشته اند و امیدواریم شاهد هیچگونه مشکلی در سال تحصیلی جدید نباشیم.

رییس شورای تامین شهرستان شیراز در پایان ضمن هشدار به اخلال گران نظم عمومی جامعه عنوان کرد : نیروی انتظامی با تمامی امکانات خود پاسدار حرمت جامعه خواهد بود و با مزاحمان نوامیس مردم و دانش آموزان بدون ملاحظه برخورد خواهد کرد.


نظرات بینندگان