کد خبر: ۴۴۹۹۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۲ - ۱۴ مهر ۱۳۹۲
مدیرکل کمیته امداد فارس در گفتگو با شیرازه:

مردم شیراز ماهانه سیصد و چهل میلیون تومان صدقه می دهند/هشت هزار نفر دانشجو درفارس تحت پوشش کمیته امداد هستند

برای هر خانواده ای که دانشجوی دانشگاه غیر انتفاعی و یا آزاد داشته باشد هر ترم چهار صد هزار تومان به عنوان کمک پرداخت می شود.

علی اللهیاری مدیر کل کمیته امداد استان فارس در گفتگو با خبرنگار شیرازه، در پاسخ به این سوال که سرانه هر نفر تحت پوشش در کمیته امداد چقدر است، گفت:  کمک به مددجو به ضورت مستمر و غیر مستمر صورت می گیرد، کمک های مستمر، دولتی هستند یعنی بودجه آن را دولت تامین می کند، از خانواده یک نفره تا هفت نفره متفاوت است. به عنوان مثال: خانواده یک نفره چهل هزار تومان و خانواده هفت نفره، هفتاد و پنج هزار تومان مستمری کوچکی است که ما به عنوان نمک آش به خانواده ها می دهیم،

وی افزود: اما خدمات دیگر کمیته امداد به تناسب نوع نیاز خانواده به آن داده می شود. در یک خانواده مورد درمان پیش می آید که ممکن است برای آن خانواده بیست میلیون تومان هزینه شود و یا برای خانواده ای که مشکل مسکن دارد در یک مرحله دو میلیون تومان کمک شود یا برای خانواده ای که دختر آن ازدواج می کند دو میلیون تومان از کمیته امداد به آنها پرداخت شود و خانواده ای هم ممکن است در طی ده سال هیچ یک از این موارد را نیاز پیدا نکند و هیچ کمک این چنینی دریافت نکند.

وی ادامه داد: کمک های مستمر به شکلی که عرض شد و کمک های دیگر به تناسب مورد و نیاز خانواده های تحت پوشش به آنها پرداخت می گردد و هیچ چیز ثابتی برای خانواده ها تعیین نمی شود. اما برای بعضی موارد هم کمک های ثابتی در نظر گرفته می شود. به عنوان مثال: برای هر خانواده ای که دانشجوی دانشگاه غیر انتفاعی و یا آزاد داشته باشد هر ترم چهار صد هزار تومان به عنوان کمک پرداخت می شود.

اللهیاری درباره درآمد صندوق های صدقات استان فارس به خبرنگار ما گفت: سال گذشته ده میلیارد تومان از طریق صندوق های صدقات استان اعتبار جمع آوری شده است که در امور درمان، تحصیل، تهیه جهیزیه و مسکن به تناسب نیاز های خانواده ها این مبالغ به خانواده های تحت پوشش پرداخت می شود.

وی درآمد صندوق های صدقات شیراز را به طور متوسط در سال جاری ماهانه سیصد و چهل میلیون تومان برآورد کرد و اظهار امیدواری کرد: بعد از دوازده ماه مبلغی در حدود پنج میلیارد تومان جمع آوری شود.

مدیرکل کمیته امداد فارس در خصوص راه یافتگان به دانشگاه از میان خانواده های تحت پوشش نیز اعلام کرد: در حال حاضر هشت هزار نفر دانشجوی تحت پوشش هستند که به طور مستمر از کمک های کمیته امداد فارس بهره مند می گردند و سالانه نیز بین هزار تا هزار و پانصد نفر هم به این تعداد اضافه می گردند که در رشته های دانشگاهی مختلف از جمله پزشکی و مهندسی مشغول به تحصیل می شوند.

علی اللهیاری مبلغ جمع آوری شده از جشن عاطفه ها در فارس را یک میلیارد و چهارصد میلیون تومان اعلام کرد و گفت: پیش بینی می شود دو میلیارد تومان امسال کمک های مردمی در جشن عاطفه ها جمع آوری گردد.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
بخشي
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۲
0
در يكي ازوب سايت هاكه كه اصلا وب سايت تبليغاتي نبودآمده بودكه ازموسسين كميته امدادسيدمحمدغرضي همان نامزدانتخابات رياست جمهوري سال92است سوال اين جست منظورشخص موردنظركدام كميته امداداست