کد خبر: ۴۵۹۱۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۴ - ۰۷ آبان ۱۳۹۲
عضو کمیسیون گردشگری و شورای شهر شیراز:

برای حرکت به سمت شهر زیارتی- توریستی از تجربیات مکه و مدینه استفاده شود

درس‌های که می‌توان از تجربیات شهرهای زیارتی مکه و مدینه در مقایسه با شهر شیراز فرا گرفت بسیارند و چراغ راه کمیسیون‌های گردشگری و حمل و نقل و خدمات و سرمایه‌گذاری در شورای شهر خواهند بود.
به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی شیرازه، عضو کمیسیون گردشگری و زیارتی شورای اسلامی شهر شیراز گفت: اگر ما می‌خواهیم به سمت یک شهر زیارتی توریستی حرکت کنیم درس‌های بسیار زیادی از تجربیات موفق در شهر مکه و مدینه می‌توانیم بگیریم.
 
 محمد حق‌نگر در یازدهمین جلسه شورای اسلامی شهر شیراز اظهار داشت: با توجه به سابقه طولانی شهرهای مکه و مدینه در امر پذیرش حجاج و توسعه فضاها و زیرساخت‌های صنعت گردشگری اطلاعات و تجربیات آنها می‌تواند چراغ راه ما برای برنامه ریزی و فعالیت در این زمینه باشد.

حق‌نگر اذعان داشت: ترافیک خیابان زند و خیابان‌های اطراف حرم شاهچراغ سرسام آور است اگر بخواهیم در بحث جذب توریست مذهبی مسافر هم جذب کنیم قطعاً پاسخگو نمی‌باشد.
 
وی با بیان اینکه زغال فروشی در سطح شهر شیراز در قبل از انقلاب محدود به 10 الی 20 محل بود اظهار داشت: امروز هر سوپری زغال فروشی می‌کند و مغازه های مخصوص فروش زغال و اسباب قیلیان مثل قارچ سر در می‌آورند و این از معضلاتی است که باید عیب‌یابی شود.
حق نگر گفت: درس‌های که می‌توان از تجربیات شهرهای زیارتی مکه و مدینه در مقایسه با شهر شیراز فرا گرفت بسیارند و چراغ راه کمیسیون‌های گردشگری و حمل و نقل و خدمات و سرمایه‌گذاری در شورای شهر خواهند بود.
 
حق نگر به دور بودن از اعتیاد و معتاد، روان بودن ترافیک در شهرهای زیارتی عربستان، بالا بودن امنیت مسافرین و زائرین علیرغم وجود ملیت‌های گوناگون، برقراری تعادل و ثبات در قیمت‌ها و نرخ‌ها و مشتری‌مداری مغازه دارها، وجود نظم و انضباط شهری و رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی و جدیت در برقراری نظم عبور و مرور و راستگویی در گفتار و عمل شهروندان مدینه و مکه که فضای ایمن و مطمئن را ایجاد کرده در جلب گردشگران بسیار مؤثر خواند. 
انتهای پیام/523/4
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۷ آبان ۱۳۹۲
0
حاج آقا ظاهرا تازه از حج برگشته و فقط مکه و مدینه رو دیده! حاجی آنتالیا و پاریس و دبی و نیویورک و ... هم می تونن الگوهای خوبی باشنا! یه سرم به اونجاها بزنید بد نیست...