کد خبر: ۴۶۷۸۱
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۵ - ۲۰ آبان ۱۳۹۲

امام جمعه ممسنی:اگر معروف به خوبی صورت گیرد نیازی به جریمه و برخورد نیست

اگر ما مسائل دینی را با زیبایی معرفی کنیم خود مردم آن را می پذیرند چرا که مسائل دینی در فطرت انسانی است و این مسائل با فطرت انسان عجین می‌شود.
به گزارش شیرازه، حجت الاسلام مهدی رحمانی در همایش امر به معروف و نهی ازمنکر اظهار کرد: هر اندیشه و هر مسلک مذهبی برای بقا و برای گسترش یافتن باید با ادبیات روز معرفی شود و از ابزاری که در جامعه کاربرد دارد مانند هنر، سینما، شعر و غیره استفاده کرد.

وی افزود: ما با وجود قرآن و آیات و روایات برترین منابع را نسبت به تمام ادیان دنیا داریم اما از این منابع باید از ابزارهای روز جامعه استفاده کنیم.

امام جمعه ممسنی گفت: منابعی که مسلمانان در اختیار دارند به هیچ وجه قابل مقایسه با منابع اندیشه ساز دیگر ادیان نیست اما از نظر تبلیغات و ترویج اندیشه‌ها می بینیم آنها بهتر توانسته‌اند اقدام کنند.

وی تاکید کرد: هالیود بهترین انیمیشن‌ها را می‌سازد و با این ابزار بر افکار کودکان ما تاثیر می گذارد اما در مقابل ما در این زمینه‌ها نتوانسته ایم موفق باشیم و در بحث انیمیشن، سینما، تبلیغات، لوازم التحریرها و غیره نقش آفرین نبوده‌ایم.

امام جمعه ممسنی خاطرنشان کرد: ما در این زمینه‌ها به یک خواب عمیقی رفته‌ایم و از دست یابی به این قدرت عقب مانده ایم.

وی تصریح کرد: برای انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر مسئولان و حتی رادیو و تلویزیون  باید بر اساس رفتار و گفته حسنه و صحیح اقدام کنند و اگر رفتار و برخورد حسنه سبب تغییر فرد در جامعه نشود هیچگاه با نیروی انتظامی و برخورد در خیابان‌ها و بازار با فرد نمی‌توان اسلام را ترویج داد.

امام جمعه ممسنی بیان کرد: اگر ما مسائل دینی را با زیبایی معرفی کنیم خود مردم آن را می پذیرند چرا که مسائل دینی در فطرت انسانی است و این مسائل با فطرت انسان عجین می‌شود.

وی گفت: وقتی مسئله‌ای چون امر به معروف با کارهای فرهنگی و زیبا معرفی شود تاثیر به‌سزایی دارد و دیگر هیچ نیازی به جریمه و برخورد نیست.

منبع: تسنیم


نظرات بینندگان