کد خبر: ۴۷۰۱۲
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۸ - ۲۵ آبان ۱۳۹۲

حضرت زین‌العابدین (ع) میراث‌دار واقعه کربلا بود

یک استاد حوزه و دانشگاه گفت: حضرت زین‌العابدین (ع) از ظهر عاشورا به ‌عنوان حجت خدا در کنار حضرت زینب (س)، میراث‌دار واقعه کربلا بودند.

به گزارش شیرازه حجت‌الاسلام سیداسماعیل حسینی‌مقدم امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، اظهار داشت: واقعه عاشورا و شهادت امام حسین (ع) بدون امام سجاد (ع) و حضرت زینب (س) هیچ پیام‌رسانی نداشت.

حسینی‌مقدم ادامه داد: امام سجاد (ع) در متن حادثه عاشورا حضور داشت و تمام حوادث تلخ را در عین بیماری و مشکلات سخت جسمی مشاهده می‌کرد.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه سیدالشهدا (ع) ماموریت خویش را در عاشورا به بهترین نحو انجام داد، گفت: حضرت زین‌العابدین (ع) از ظهر عاشورا به‌عنوان حجت خدا در کنار حضرت زینب (س)، میراث‌دار واقعه کربلا بودند.

وی با تأکید بر اینکه حضرت سجاد (ع) از واقعه عاشورا حفاظت کرد، بیان داشت: اگر سخنرانی‌ها و پیام‌رسانی‌های امام سجاد (ع) و حضرت زینب (س) نبود، حرکت امام حسین (ع) محو می‌شد.

مدیرکل سابق اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه افزود: امام سجاد (ع) وظیفه سنگینی بر دوش داشت و باید تفکر شیعی را از نو پایه‌گذاری می‌کرد وگرنه اسلام از بین می‌رفت.

مؤلف کتاب معاد جسمانی تأکید کرد: صحیفه‌سجادیه اثر بی‌نظیری بعد از نهج‌البلاغه است که در قالب بسیار زیبا و فراگیر دعا برای همگان قابل استفاده است و نقطه عطفی در تاریخ اسلام به‌شمار می‌رود.

حسینی‌مقدم با تأکید بر اینکه صحیفه‌سجادیه یک کتاب معنوی، اخلاقی و عرفانی است، ادامه داد: همه چیز در این کتاب برای بهره‌گیری انسان‌ها وجود دارد.

وی در پایان ابراز داشت: امروزه همه مومنان با الگوبرداری از ابعاد شخصیت حضرت زین‌العابدین (ع) می‌توانند سعادت دنیا و آخرت را برای خود رقم بزنند.


نظرات بینندگان