کد خبر: ۴۷۹۳۶
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۴ - ۱۲ آذر ۱۳۹۲

اعتماد به اینترنت، دختر 17 ساله شیرازی را وادار به خودکشی کرد

با مطرح شدن تقاضای ارسال تصاویر شخصی، شاکی که سن و سال کمی دارد و فریب خورده، تصاویر خود را برای وی ارسال و متهم بعد از دریافت این تصاویر سعی می کند از طریق ایجاد ترس از ارسال تصاویرش در فضای مجازی به نیت شوم خود دست يابد.
به گزارش شیرازه به نقل از مهر، سرهنگ سیدموسی حسینی در تشريح اين خبر گفت: در این پرونده که به شکایت خانواده دختری 17 ساله و دانش آموز یکی از دبیرستان های شیراز تشکیل شد، ابتدا شخصی از طریق  اینترنت و نرم افزار کاربردی گوشی تلفن همراه، عکس های شخصی فرزندشان را سرقت مي كند.

وي ادامه داد: متهم از این طریق با استفاده از ایجاد ترس، تهدید و اذیت و آزار برای نوجوان محصل، ضمن ایجاد مشکلات روحی، قصد سو استفاده جنسی را نیز از وی داشته است.

رئيس پليس "فتا" استان فارس بيان كرد: این ارتباط در نهایت دختر نوجوان این خانواده را به سمتی سوق می دهد که تصمیم به خودکشی می گیرد و در این مرحله با درایت خانواده اش از این سرانجام شوم نجات می یابد.

سرهنگ حسيني گفت: پس از ارجاع اين پرونده به پليس "فتا" استان فارس، کارشناسان اقدام به شناسایی متهم كرده و با استفاده از ترفندهای مهندسی پروفایل وی را هک و اطلاعات اولیه ای از او را استخراج كردند.

وي افزود: در ادامه شواهدی از ارتباط متهم با اشخاص دیگری نیز در فضای مجازی شناسایی و با بدست آمدن ادله کافی از "نوید" که متهم این پرونده است کارآگاهان پلیس "فتا" استان فارس وی را دستگیر و تجهیزات دیجیتالی او را به منظور استخراج ادله دیگر در اثبات جرم به پلیس "فتا" منتقل كردند.

رئيس پليس "فتا" استان فارس گفت: در تحقيقات انجام شده از متهم مشخص شد وی از طریق مهندسی اجتماعی اعتماد کاربران و همچنین شاکی را جلب و با ارسال تصاویر جعلی از خودش آنها را جهت ارسال عکسها و اطلاعات شخصیشان ترغیب می كرده است.

سرهنگ حسيني ادامه داد: با مطرح شدن تقاضای ارسال تصاویر شخصی، شاکی که سن و سال کمی دارد و فریب خورده، تصاویر خود را برای وی ارسال و متهم بعد از دریافت این تصاویر سعی می کند از طریق ایجاد ترس از ارسال تصاویرش در فضای مجازی به نیت شوم خود دست يابد.

وي گفت: در جریان این تهدیدها دخترک از ترس آبرو دچار مشکلات عصبی شده و تصمیم به خودکشی می گیرد كه خانواده شاکی متوجه این موضوع شده و با صحبت کردن با فرزندشان به مشکل وی پی می برند  و با ارائه شکایتی جهت دستگیری عامل ایجاد کننده این آسیب اقدام می كنند.

رئيس پليس "فتا" استان فارس اظهار كرد: این پرونده که هم اکنون توسط کارشناسان این پلیس به نتیجه رسیده، جهت طی مراحل قضایی به دادسرا ارسال شده است.

سرهنگ حسيني هشدار داد: خانواده هایی که با فرزندانشان برخورد مناسبی ندارند باعث می شوند فرزندان از بیان مشکلات شخصیشان خودداری نمایند و دچار مشکلات عصبی و در نهایت با مشکلات فراوانی دست و پنجه نرم کنند که ممکن است توان تحمل انها را نداشته و به خودشان آسیب وارد کنند.

رئيس پليس "فتا" استان فارس توصيه كرد: بهتر است خانواده ها ضمن برخورد صحیح، با فرزندان،  سعی كنند در زمینه ارتباط فرزندان با فضای مجازی مشاوره های لازم را به آنها ارائه تا ورود آنها به این فضا با امنیت بیشتری انجام شود.

 كشف كالاي قاچاق در لارستان

در بازرسي ماموران انتظامي شهرستان لارستان استان فارس از دو دستگاه خودرو در آن شهرستان يك هزار و 418 ثوب كالاي قاچاق كشف شد.

 فرمانده انتظامي شهرستان لارستان با اعلام اين خبر گفت: ماموران انتظامي پاسگاه "هرمود عباسي" در راستاي اجراي طرح مبارزه با كالاي قاچاق و ارز اقدام به ايجاد ايست و بازرسي در جاده بندر عباس به لار كردند.

 سرهنگ حسين خليفه افزود: ماموران با كنترل خودروهاي عبوري به يك دستگاه اتوبوس و يك دستگاه خودرو  پژو 405 مظنون شدند.

وي ادامه داد: پس از متوقف كردن خودروها و در بازرسي از آنها، يك هزار و 418 ثوب انواع  پوشاك خارجي قاچاق كشف شد.

 سرهنگ خليفه گفت: در اين رابطه راننده خودروها به نام هاي"م - خ"  و "م - ر " دستگير و جهت سير مراحل قانوني تحويل مقامات قضايي شدند.

کشف چهارهزار ليتر سوخت قاچاق در جهرم

فرمانده انتظامي شهرستان جهرم استان فارس از تشديد اجراي طرح مبارزه با قاچاق سوخت و فرآورده هاي نفتي و کشف چهار هزار ليتر گازوييل قاچاق در آن شهرستان خبر داد .

سرهنگ يوسف ملك زاده با اعلام اين خبر گفت: در راستاي اجراي طرح مبارزه با قاچاق سوخت و در پي کسب خبري مبني بر دپو مقداري فروآرده هاي نفتي از نوع گازوئيل در منزل يکي از شهروندان، بلافاصله مأموران به محل مورد نظر اعزام شدند.

 وي با اشاره به اين که مأموران انتظامي شهرستان با هماهنگي مقام قضايي، منزل متهم را مورد بازديد قرار دادند، افزود: در اين بازديد مقدار چهار هزار ليتر سوخت قاچاق از نوع گازوئيل کشف و در اين رابطه فردي به نام" ل - ن" دستگير شد.

سرهنگ ملك زاده ضمن تقدير از همکاري مردم با پليس در برخورد با قاچاق سوخت از شهروندان خواست تا در صورت اطلاع از فعاليتهاي قاچاقچيان، مراتب را در اسرع وقت از طريق تلفن 110 به پليس اطلاع دهند.


نظرات بینندگان