کد خبر: ۴۸۳۱۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۷:۵۹ - ۱۹ آذر ۱۳۹۲
عضو شورای شهر شیراز پيشنهاد داد:

نام‌گذاري سال 93 به نام «توسعه گردشگري در شيراز»

يك عضو شوراي اسلامي شهر شيراز پيشنهاد داد كه سال 93 از سوي شورا به نام سال توسعه گردشگري شهر شيراز نام‌گذاري شود.
به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی اجتماعی شیرازه، محمد حق‌نگر در نطق پيش از دستور هجدهمين جلسه علني شوراي اسلامي شهر شيراز گفت: طرحي را در زمينه اجرايي شدن نام‌گذاري سال 93 تهيه كرده‌ام كه در كميسيون گردشگري آن را مطرح می‌کنم.

وي توضیح داد: در اين طرح برگزاري يك همايش بين‌المللي با حضور هيت‌امناها و توليت‌هاي حرم‌های مطهر در شهرهاي كربلا، نجف، كاظمين، سامرا، مشهد، شيراز، قم و شهر قونيه و همچنين سازمان حج و زيارت و شركت شمسا، پيش‌بيني شده است.

حق‌نگر توسعه گردشگري را زمينه‌ساز تامين درآمدهاي پايدار براي شهر شيراز و در نتيجه افزايش درآمد شهرداري دانست و گفت: اين اقدام مي‌تواند ما را در اجراي طرح‌‌هاي عمراني و توسعه‌اي بزرگ ياري رساند.

اين عضو شوراي اسلامي شهر شيراز مهمترين مزيت شيراز را آب و هواي مناسب اين شهر دانست و ابراز تاسف كرد كه چرا چندسالي است به علت کاهش بارندگی و قطع درختان و از بین رفتن باغ‌های شهر اين موضوع فراموش شده است در حالی كه شيراز را به نام شهري با آب و هواي مناسب در متون ادبی بزرگان و خاطره ایرانیان ثبت و ضبط شده است.

وي با بیان اینکه مي‌توان با سرسبز كردن كوه‌هاي اطراف، شيراز را در اين مزيت همچنان برتر نگاه‌داشت، تصريح كرد: در بودجه سال93 رقم قابل توجهی برای این منظور اختصاص یابد.

حق‌نگر با بيان اينكه شيراز مي‌تواند در زمينه توسعه فضاي سبز و ايجاد شادابي در ميان كلان‌شهرهاي كشور، رتبه اول را كسب كند، خاطرنشان کرد: رقابت در اجراي طرح‌هاي عمراني با شهرهاي بزرگ و پردرآمد، باتوجه به بودجه محدود شهرداري شيراز امكان‌پذير نيست اما مي‌توانيم در توسعه فضاي سبز، برتر باشيم.

عضو شوراي اسلامي شهر شيراز همچنين با اشاره به سالروز شهادت شهيد آيت‌الله دستغيب، ضمن گرامي‌داشت ياد و خاطره آن شهيد بزرگوار اعلام کرد: مراسم گلباران قبر مطهر آن شهيد همزمان با لحظه شهادت ايشان راس ساعت 11 صبح روز چهارشنبه 20 آذرماه در حرم سيد ميرمحمد(ع)، برگزار مي‌شود.

برچسب ها: شیراز ، شیرازه ، فارس ، شورا ، گردشگری
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
سيد
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۲
1
قبول اما به چه قيمت ؟
به قيمتي كه هر چي وهابيه بريزه تو شيراز و خليج فارس و زيتون و ستاره فارس بسازه ؟؟؟
حسین
چه ربطی داره؟! مگه قراره ترویج وهابیت کنه؟! قراره پولش بیاد توی این شهر سرمایه گذاری بشه. قرار نیست فرهنگش رو منتقل کنه که! اینم هنر ماست که حواسمون باشه! مگه خلیج فارسی که انتصابش دادید به وهابیت الان شده مرکز وهابیت؟! یا آقای ثابتی رو که نسبتش میدادید به بهاییت، کیش رو کرده مرکز بهاییت؟! سرمایه گذاری های مشهد از کجا اومده؟! ایرانیانی که در امارات سرمایه گذاری کردند، تشیع رو تبلیغ کردند اونجا؟! اگر مراقبت باشه هییییچ مشکلی نداره و اتفاقا زرنگی هم هست!
این حرفا جز تضعیف و منزوی کردن شیعه هیچ نتیجه ای نداره!