کد خبر: ۱۶۳۰۶۴
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۵ - ۲۳ اسفند ۱۴۰۲

اعلام ساعت اماکن تاریخی فارس در نوروز

ساعت کاری موزه‌ها، ابنیه تاریخی و اماکن فرهنگی تحت پوشش اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس در نوروز ۱۴۰۳ اعلام شد.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، محمد ثابت اقلیدی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس امروز ۲۳ اسفندماه در نشست خبری با خبرنگاران با بیان اینکه هفته گذشته آزمون جامع گردشگری در فارس برگزار شد، گفت: نمایشگاه گردشگری پارس و صنایع‌دستی بسیج که این نمایشگاه در محل نمایشگاه بین‌المللی برگزار شد.

 وی افزود: نمایشگاه گردشگری پارس در تراز ملی و سایر استان‌ها مطلوب بود همچنین روز پایانی نمایشگاه هم‌زمان با رویداد ملی صنایع‌دستی بود که این رویداد با حضور سه استان یزد، فارس و اصفهان برگزار شد.

 مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس از گرفتن نشان ملی صنایع‌دستی فارس خبر داد و گفت:۱۳۰ اثر صنعت گران استان فارسی صاحب نشان ملی شدند همچنین این استان در نمایشگاه بین‌المللی تهران بسیار متفاوت حضور پیدا کرد.

 وی افزود: نمایشگاه صنایع‌دستی تهران که برگزار شد که غرفه فارس به‌صورت متفاوت حضور پیدا کرد همچنین غرفه فارس با شعار فارس به شما خوشامد می‌گوید حضور پیدا کرد.

 

اعلام ساعت اماکن تاریخی فارس در نوروز

 

 گردشگری زیارت اقتصاد را متحول می‌کند

 وی با بیان اینکه گردشگرپذیری معمولاً بالغ بر ۸۲ درصد از جامعه مجاور و از کشورهای همسایه است، اظهار کرد: بیشترین گردشگر از کشور عراق به جمهوری اسلامی ایران سفر می‌کند همچنین عمده شهروندان عراقی در حوزه گردشگری سلامت سفر می‌کنند.

 به گفته این مقام مسئول گردشگری زیارت و سلامت می‌تواند بازار شیراز را اشباح کند و می‌تواند اقتصاد ما را متحول کند.

 وی با تصریح اینکه استان فارس میزبان شورای ملی ثبت آثار میراث‌فرهنگی بود که ۱۳۷ اثر تاریخی، ملی، فرهنگی، طبیعی و ناملموس استان فارس برای اولین‌بار در یک سال در کشور ثبت شد، افزود:۲۷ درخت تناور استان فارس ثبت ملی شدند.

 ثابت اقلیدی از آماده‌سازی اماکن تاریخی فرهنگی استان برای مسافران نوروزی خبر داد و گفت: در حال آماده‌سازی مجموعه‌ها هستیم تا بتوانیم امکانات بسیار خوبی را برای مردم و مسافران ارائه دهند.

 به گفته وی بازدید از ۱۵ شهرستان استان فارس توسط اداره کل میراث‌فرهنگی و گردشگری، صنایع‌دستی انجام شده است.

 ثابت اقلیدی از پایان مرمت آرامگاه سعدی تا قبل از عید نوروز ۱۴۰۳ خبر داد و اظهار کرد: مرمت دیوان‌خانه انجام شده است و پذیرای مهمان‌های نوروزی است.

 وی افزود: جاده دسترسی به بیشاپور شهرستان کازرون در حال ساخت و تله‌کابین قلعه دختر در حال انجام است همچنین چاه آب سعدی و حافظیه را در آینده لایه روبی می‌کنیم.

 مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس بیان کرد: یک مسیر از آبراهه‌های تخت‌جمشید بر روی تمام گردشگران نوروزی بازگشایی می‌شود همچنین در فصل بهار امسال موزه تل آجری افتتاح می‌شود.

 وی از بازگشایی پس از نوروز آب‌انبار مجموعه فرهنگی حافظیه خبر داد و گفت: این اداره کل در بعد اول که فرهنگی است به موضوع ماه مبارک رمضان می‌پردازد و در دو مجموعه فرهنگی تاریخی حافظیه و میراث جهانی تخت‌جمشید برنامه سال‌تحویل را به طور متفاوت برگزار می‌کند.

 این مقام مسئول ادامه داد: برنامه‌های نوروز ۱۴۰۳ بر مبنای قرآنی و فرهنگی است همچنین در حافظیه سفره افطاریه ای را برگزار می‌کنیم.

 وی افزود: در طول ایام نوروز موزه‌ها، ابنیه تاریخی از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۷ آماده خدمات‌دهی به گردشگران و بازدیدکنندگان هستند.

 این مقام مسئول در پایان از خیران جهت تکمیل و ساخت موزه‌های این استان درخواست همکاری کرد.

 انتهای خبر/۲۲۴۲۲۴

نظرات بینندگان