کد خبر: ۴۹۱۵۱
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۱ - ۰۵ دی ۱۳۹۲

جانبازان شیمیایی در روزهای آلودگی هوا چه غذاهایی مصرف کنند؟

کارشناس تغذیه، جانبازان شیمیایی را از خوردن خرما و سالاد به شدت نهی کرد و گفت: جانبازان برای رفع عطش تنها از آب آشامیدنی استفاده کنند.

به گزارش شیرازه دکتر شهلا رحیمی کارشناس تغذیه در گفتگو با سایت شهدای ایران، با اشاره به وضعیت آلودگی هوا در تهران و کلانشهرها گفت: این وضعیت اصلا برای جانبازان، مخصوصا جانبازان شیمیایی مناسب نیست و سلامتی آنها را تحت الشعاع قرار می دهد.

وی در ادامه با بیان اینکه عفونت های ریه باید از بین برود و ریه صاف شود متذکر شد: جانبازان شیمیایی یک روز در میان باید شیر و آب هویج بخورند و هر روز عصر یک فنجان آب خیار و آب سیب میل کنند.

این کارشناس تغذیه ضمن توصیه به خوردن روزی دو قاشق جوانه گندم از سوی جانبازان شیمیایی و دوحلقه آناناس(کمپوت آناناس) همراه با ماست، خاطرنشان کرد: این مواد غذایی درد استخوان جانبازان را التیام می بخشد.

دکتر رحیمی جانبازان شیمیایی را یک شب در میان به خوردن سوپ گشنیز توصیه کرد و بر همین اساس افزود: سوپ گشنیز از آب مرغ، کدو (تعادل چربی)، ماست (تعادل قند) و گشنیز (سبزی آرامش دهنده) تهیه می شود.

وی به جانبازانی که از سرفه زیاد نیز رنج می برند توصیه کرد آخر شب کاهو پخته بخورند و اگر چربی خون ندارند، پاچه گوسفند سرفه را قطع می کند.

این کارشناس تغذیه، جانبازان شیمیایی را از خوردن خرما و سالاد به شدت نهی کرد و اظهار داشت: جانبازان برای رفع عطش تنها از آب آشامیدنی استفاده نمایند.

دکتر شهلا رحیمی کرمانشاهی کارشناس تغذیه در پایان ضمن ابراز ارادت به جانبازان جنگ تحمیلی گفت: افتخار این را دارم که جانبازان شیمیایی و خانواده شهدا بصورت رایگان در مطب من حضور پیدا می کنند و امیدوارم که بتوانم با این اقدام قدمی هرچند کوچک در راستای بهبود وضعیت آنان بردارم.

نظرات بینندگان