کد خبر: ۴۹۲۹۱
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۴ - ۰۸ دی ۱۳۹۲
مدیر گروه فرهنگی مذهبی امام هادی خبر داد:

آغاز طبخ 72 هزار کیلو آش صلواتی در شیراز/ 350 هزار نفر از این آش استفاده خواهند کرد

آش صلواتی، امسال 5 صبح بیست و هشتم صفر توزیع می گردد و مردم می توانند با مراجعه به محل توزیع آش در پارک خلدبرین، از آن استفاده کنند.
به گزارش شیرازه، مدیر گروه فرهنگی مذهبی امام هادی(ع) گفت: شب گذشته پخت 72 هزار کیلو آش به یاد 72 تن اصحاب امام حسین (ع) در بوستان خلدبرین شیراز آغاز شده است.

محد اسدی در گفتگو با روزنامه سبحان اظهار داشت: روز گذشته بیش از 200 نفر از بانوان با حضور در محل پخت این آش اقدام به پاک کردن سبزی ها کردند و کار پاک کردن و آماده کردن حبوبات و همچنین ذبح گوسفندان نیز امروز انجام خواهد شد. 

وی با بیان اینکه این کار مردمی انجام می شود، ادامه داد: یکی از اهداف ما از برپایی این مراسم در فضای پارک این است که مردم بتوانند در آماده سازی اولیه و حتی پخت این آش مشارکت کنند.

اسدی با دعوت از مردم شهر، برای کمک کردن و همکاری در این امر عظیم که به قول وی برای مردم شیراز منحصر به فرد نیز می باشد
مردم در صورتی که نذر داشته باشند می توانند نذورات و یا کمکهای خود را به روابط عمومی تحویل نمایند و یا کمکهای مالی خود را از طریق شماره حساب 3724475 گروه فرهنگی مذهبی امام هادی (کمیل) بانک رفاه کارگران در اختیار متولیان این برنامه قرار دهند.

مدیر گروه فرهنگی مذهبی امام هادی(ع) در خصوص توزیع آش صلواتی هم گفت: آش صلواتی، امسال 5 صبح بیست و هشتم صفر توزیع می گردد و مردم می توانند با مراجعه به محل توزیع آش در پارک خلدبرین، از آن استفاده کنند.

اسدی همچنین از اختصاص دو نمازخانه برای مردم در صبح روز 28 صفر خبر داد و بیان داشت: امسال با همکاری شهرداری منطقه 1 دو نمازخانه که یکی سیار و دیگری نمازخانه آتش نشانی استخر حجاب می باشد، در نظر گرفته شده است که مردم وقت نماز، نماز اول وقت بخوانند و سپس برای گرفتن آش مراجعه کنند.

وی ادامه داد: در مسیر صف ها ایستگاه چای صلواتی نیز در نظر گرفته شده است.

اسدی گفت: پارسال بیش از 12000 نفر در صف ها حضور داشتند و برآورد ما این است که 350 هزار نفر از این آش استفاده خواهند کرد.
اسدی در پاسخ به این که آیا طبخ 72 تن آش شما را خسته نمی کند گفت: برای آماده کردن این آش خسته نمی شویم چرا که این کار با عشق انجام می شود و این ها همه به عشق و برکت اهل بیت(علیهم السلام) و آقا اباعبدالله(ع) است.

مدیر گروه فرهنگی مذهبی امام هادی(ع) در خصوص ثبت این کار به عنوان یک ثبت ملی در کشور و همچنین کتاب گینس گفت: مدیر کل سابق میراث فرهنگی و گردشگری استان فارس قول دادند که این کار را به ثبت ملی کنند اما هیچ کاری نکردند و امیدواریم امسال این کار عظیمی که انجام می شود و همواره بازدیدکنندگانی از سراسر کشور و حتی جهان داشته است مورد توجه مسئولین قرار بگیرد و برای ثبت آن اقدامی انجام شود.

اسدی ادامه داد: گینس سال گذشته در ایمیلی برای حضور در این برنامه معادل 14 میلیون تومان درخواست کرده بود و امسال این مبلغ 25 میلیون تومان اعلام گردید که پرداخت آن در توان ما نیست و نتوانستیم به دلیل نداشتن هزینه کاری انجام دهیم.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
زهرا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۸ دی ۱۳۹۲
1
72هزار کیلو ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
واقعا ایا نمی شد این پول را صرف کار مفیدتری کرد؟منظورم اینه که همین پول صرف چندوعده غذای افراد فقیر واقعی میشد تا اجرش بیشتر بشه؟
ایا این طور برنامه ها مورد قبول خدا و ائمه هست؟
سیاهزاری از خرامه
با نظرتان موافقم ولی این خود نوعی جنبه تبلیغی برای اسلام و فرهنگمان هم دارد که در جای خودش لازمه
زهرا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۸ دی ۱۳۹۲
0
آیا با برپا کردن جشن ازدواج برای چندصدتا زوج جوان، یا ساخت چندین واحد ساختمانی و نه اهدای رایگان، بلکه اسکان چندسال اولیه زندگی به صورت رایگان به زوج های جوان، نمیتوان برای اسلام تبلیغ کرد؟
اصلا این تیم شهید فجرسپاسی، مگر اسم یک شهید بزرگوار رو یدک نمیکشه؟ نمیشه این پول رو بهش کمک کرد تا این تیم بتونه نتیجه موفقی رو توی لیگ کشور بگیره و اسمش بدرخشه توی کشور؟؟؟؟
ناشناس
واقعا کمک به جوونها لازمه
حسین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۸ دی ۱۳۹۲
1
به نظر من بهتر اصلا چنین چیزی دیگه برگزار نشه، اسراف، بی حرمتی به یکدیگر چیز دیگه ای تو این مراسم نمی بینیم، جدای از این یه شخص مسن کی میتونه ۶ ساعت تو این سرما وایسه؟ میتونید بایه نظرسنجی از کسانی که شرکت کردن وضعیت رضایت مردم را ببینید. مطمئنا ۸۰% مردم ناراضی اند.