کد خبر: ۴۹۳۹۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۳ - ۱۰ دی ۱۳۹۲
امام جمعه شیراز هشدار داد:

عده‌ای می‌خواهند فتنه را به عنوان یک توهم و برداشت ذهنی جلوه دهند/ دشمنان به دنبال نفوذ در مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی هستند

امام جمعه شیراز قداست‌شکنی روز عاشورا را از اهم جنایاتی دانست که سران فتنه انجام دادند و تاکید کرد که آن‌ها باید در یک محکمه پاسخگو باشند.

نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز گفت: آنچه که آشوب روز عاشورا در سال88 را به سران فتنه پیوند زد این بود که آن‌ها در شام عاشورا و روز یازدهم در اعلامیه‌های خود از عناصر آشوب‌گر اعلام حمایت کردند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی شیرازه، آیت‌الله اسدالله ایمانی در همایش بصیرت عاشورایی و سلوک ولایی که در تالار حافظ شیراز برگزار شد، افزود: اگر سران فتنه در اعلامیه‌های خود از آشوبگران، اعلام برائت و بیزاری کرده بودند، این حادثه شکننده به پای آن‌ها نوشته نمی‌شد اما متاسفانه آن‌ها آشوبگرانی را مردان خدایی نامیدند که در بین آن‌ها عناصر ضد انقلاب، فراری، مست، بهایی و وابسته به سفارتخانه‌های خارجی دیده می‌شد و به عزاداران حسینی حمله کردند و نمادهای آن‌ها را به آتش کشیدند.

وی گفت: دشمنان انقلاب اسلامی و سران استکبار برای بهره‌برداری از فضای انتخابات 88 از مدت‌ها قبل برنامه‌ریزی کرده بودند که از این فضا به عنوان یک تهدید علیه نظام استفاده کنند.

آیت‌الله ایمانی افزود: از سال 2003 میلادی به طور رسمی قرارگاهی در پنتاگون با مسئولیت رئیس میز ایران تشکیل شد و فتنه 88 از همانجا کلید خورد.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه در فتنه 88 استکبار جهانی از تمام ابزار و امکانات خود به ویژه در فضاهای مجازی استفاده کرد، گفت: فتنه، مظاهر و نمادهای گوناگونی از جمله در روز 13 آبان و 16 آذر داشت و در روز عاشورا به اوج خود رسید که به مقدس‌ترین مقدسات جامعه انسانی یعنی شخصیت والا و مطهر امام حسین (ع) حمله شد.

آیت‌الله ایمانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به خطبه امام علی(ع) تصریح کرد: از ویژگی‌های فتنه این است که در آغاز افراد را در خود فرو می‌برد و با گذشت زمان حقیقت مشخص می‌شود بر این اساس در فتنه88 جهره‌هایی را می‌بینیم که در زمان امام خمینی(ره)، یار امام، انقلابی، خدمتگزار اسلام و مسلمین بودند اما متاسفانه ادعای باطلی را دنبال کردند.

وی فتنه را به گردبادی تشبیه کرد که در هر جا که زمینه آن مناسب باشد، فرود می‌آید و همه چیز را نابود می‌کند و گفت: در تهران گردباد عظیم فتنه شکل گرفت و در شیراز هم به دلیل برخی ارتباطات، قوی‌تر از سایر استان‌ها بود.

امام جمعه شیراز با اشاره به سخن امام علی(ع) گفت: آنکه می‌تواند چشم فتنه را کور کند، رهبری بصیر و شجاع است چراکه برخورد با فتنه به بصیرت، معرفت، صلابت و استواری نیاز دارد.

آیت‌الله ایمانی با اشاره به وجه اشتراک فتنه88 و فتنه بنی‌صدر، زمان اوج هر دو فتنه را روز عاشورا عنوان کرد و با اشاره به سخنان امام خمینی(ره)؛ به افرادی که در دانشگاه‌ها موضوع رفع حصر سران فتنه را مطرح می‌کنند، توصیه کرد که صحیفه امام و نوع برخورد ایشان را بخوانند چراکه صلابت و قاطعیت رهبری در برخورد با فتنه همان است که در کلام امام خمینی(ره) و حضرت علی(ع) وجود دارد.

وی همراهی با ولایت و امامت و انتخاب مسیر از طریق کلام رهبری که شناخت و بصیرت دارد را بهترین راه نجات از مشکلات فتنه دانست.

امام جمعه شیراز شناخت دشمن را رمز بقای ملت‌ها عنوان کرد و افزود: اوج بدبختی شخص زمانی است که دشمن از او تعریف کند یا سخنان او را نشخوار کند.

نماینده ولی فقیه در فارس قبول حکمیت دین و محکمات اسلام و قانون را فصل‌الخطاب در فتنه و همچنین ایستادگی و مقاومت را از دیگر راه‌های برون‌رفت از فتنه برشمرد.

وی فتنه را جایی دانست که حق با باطل، جور با عدل و ظلمت با نور به گونه‌ای درآمیخته است که تشخیص آن‌ها به سختی امکان‌پذیر است و گفت: در صحنه درگیری حق با باطل اگر کسی خود را به کناری بکشد، خائن است و بی‌طرفان تماشاچی گناهی بزرگ مرتکب می‌شوند.

امام جمعه شیراز هشدار داد که عده‌ای می‌خواهند فتنه را به عنوان یک توهم و برداشت ذهنی جلوه دهند و از اعتبار و حساسیت 9 دی بکاهند.

آیت‌الله ایمانی با تصریح اینکه دشمنان انقلاب اسلامی برای نفوذ در مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی به منظور غبارآلود کردن فضا قرارگاه تشکیل داده‌اند، گفت: از هم‌اکنون مشغول برنامه‌ریزی و فضاسازی هستند که افرادی در مجلس حضور یابند که به کسانی مانند وزیر علوم کارت زرد ندهند بنابراین به بیداری و هوشیاری بیش از گذشته نیاز است.

بصیرت مردم، تومار فتنه گران را درهم پیچید

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس هم در این مراسم گفت: حماسه بی‌بدیل 9دی اسلام و قرآن را از پرتگاه نجات داد.

حجت‌الاسلام محمد رضایی گفت: همه معاندین داخلی و خارجی دست به دست هم دادند تا ارزش های مردم را از آن ها بگیرند؛ اسم پیامبر را از جامعه حذف کنند و توجه به کربلا و نهضت عاشورا را کم رنگ کنند.

وی افزود: 8 ماه جامعه را درگیر جنگ سرد، تبلیغاتی و سایبری کردند اما غافل بودند که جامعه ما بصیر و هوشیار است.

حجت‌الاسلام رضایی با تصریح اینکه مردم ما مردمی هستند که هدف از خلقت را فهمیده‌اند و به خاطر رفاه طلبی، ارزش ها را رها نخواهند کرد، اظهار کرد: دشمنان چگونه باورشان شده بود که می توانند ارزش‌ها را از جامعه ای بگیرند که هنوز شهدا را با عشق تشییع می‌کنند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس ضمن بیان اینکه با بصیرت مردم تومار فتنه و فتنه گران برای همیشه پیچیده شد، این پیروزی را مدیون درایت مقام معظم رهبری دانست که با بصیرت قضایا را دنبال و به مردم توصیه می کردند.

وی افزود: مقام معظم رهبری از سال77 ضرورت وجود جامعه بصیر و خطر خواص بی‌بصیرت را همواره تاکید کرده اند.

حجت‌الاسلام رضایی گفت: به واسطه غفلت خواص، توطئه بزرگ توسط رسانه های دشمن اجرا شد اما به لطف خدا مردم جلوتر از برخی خواص بی بصیرت خطر را تشخیص دادند و چشم فتنه را کور کردند.


برچسب ها: شیرار ، شیراه ، فارس ، ایمانی ، فتنه ، حصر
نظرات بینندگان