کد خبر: ۴۹۵۶۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۸ - ۱۴ دی ۱۳۹۲
امام جمعه موقت شیراز:

ما با اهل سنت مشکل نداریم اما وهابی‌ها را مسلمان نمی‌دانیم

امام جمعه موقت شیراز گفت: ما با اهل سنت مشکل نداریم اما وهابی‌ها را مسلمان نمی‌دانیم چنان که باخبر شدیم سعی دارند احادیثی که در شأن اهل‌بیت نازل شده را طور دیگری تفسیر کنند

حجت‌الاسلام ابوالفضل رضوی اردکانی در خطبه‌های نماز جمعه شیراز اظهار داشت: هفدهم دی ماه سالروز کشف حجاب رضاخانی است که با زور ژاندارم‌ها چادر را از سر زنان می‌کشیدند اما ملت ایران زیر بار این ذلت نرفت.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس٬ وی افزود: فرمان کشف حجاب رضاخانی زمینه‌ساز هجوم غرب به ایران بود اما ملت غیرتمند ایران هیچ‌گاه در برابر آن سر خم نکرد.

رضوی اردکانی در فراز دیگری از خطبه‌ها اضافه کرد: قیام مردم قم و شهدای 19 دی که در اعتراض به مقاله سخیف روزنامه اطلاعات اتفاق افتاد، زمینه‌ساز سقوط نظام شاهنشاهی شد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: شهادت دانشجویان در هویزه روز شهدای دانشجو نامیده شده و دانشجویان باید بدانند این عزت و استقلالی که دارند از برکت شهدا است.

امام جمعه موقت شیراز سپس به تشریح دیگر مناسبت‌های این ماه پرداخت و گفت: سالروز ابلاغ پیام تاریخی امام راحل(ره) به گورباچف مبنی بر فروپاشی کمونیسم فراموش‌ناشدنی است ضمن اینکه ایشان برای نظام سرمایه‌داری نیز همین پیش‌بینی را کردند که در آینده رخ خواهد داد.

رضوی اردکانی بیان کرد: بنا به بیان حضرت امام(ره) بی‌اعتقادی و بحران معنویت گریبان غرب را خواهد گرفت.

وی در ادامه با اشاره به آغاز ماه ربیع‌الاول و پایان ماه صفر ابراز داشت: روز نخست ماه ربیع‌الاول «لیله‌المبیت» بوده که جمعی از قبایل مختلف تصمیم گرفتند پیامبر را به قتل برسانند. در این روز جبرئیل بر آن حضرت نازل شد و به ایشان خبر داد که باید مکه را ترک کند اما کسی را در بستر خود بخواباند که علی(ع) به جای آن حضرت خوابید.

رفتن در غار امنیت بیشتری داشته اما خوابیدن در بستری که 30 نفر با شمشیر بر آن خواهند تاخت بسیار سخت است و حتی پیامبر به امیرالمومنین علی(ع) وعده نداد که از بستر سالم برخیزد.

به گفته رضوی، امام احمد حنبل، امام محمد غزالی، ابن هشام، حلبی و ... چند نفر از بزرگان اهل سنت، لیله‌المبیت و نزول آیه در مورد علی(ع) را مورد تاکید قرار داده‌اند. ابن ابی‌الحدید نقل می‌کند که معاویه 400 هزار درهم به محدثی پول داد تا برخی احادیث در مورد حضرت علی(ع) را به دیگران نسبت دهد.

امام جمعه موقت شیراز بیان کرد: جای تاسف است که این روزها وهابی‌ها که محصول کارشان القاعده است ، به نام اسلام و با پول برخی کشورهای عرب مسلمانان را بدنام کرده و احادیث را جعل می‌کنند.

وی با بیان اینکه رئیس وهابیون «بندربن‌ سلطان»رئیس دستگاه اطلاعات عربستان است، گفت: ما با اهل سنت مشکل نداریم اما وهابی‌ها را مسلمان نمی‌دانیم چنان که باخبر شدیم سعی دارند احادیثی که در شأن اهل‌بیت نازل شده را طور دیگری تفسیر کنند و امیدواریم دانشگاه الازهر مصر و حوزه علمیه قم و نجف مراقب این افعال باشند.

رضوی اردکانی ابراز داشت: بنا به اجماع مسلمانان و بعد از آن که پیامبر(ص) عهدنامه‌ای با یهودیان نجران نوشت خود دستور داد که ماه نخست سال هجری ربیع‌الاول باشد اما بعد از رحلت پیامبر(ص) دستانی سعی کردند تاریخ را به زمان جاهلیت بازگردانند که محرم مبدأ سال بود.

به گفته وی، در عربستان تمام تواریخ را به میلادی بیان می‌کنند اما ملت با فرهنگ ایران از قرون گذشته تاریخ هجری را پذیرفت و تاریخ استعماری میلادی را نپذیرفت.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۴ دی ۱۳۹۲
0
سنی و شیعه با هم برادرند و دشمن هر دوی ما امریکای خون خوارست که میخواهد بین ما فاصله بیندازد تا راحت تر بتواند از اب گل الود ماهی بگیرد ولی کور خونده