کد خبر: ۴۹۶۷۶
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۳ - ۱۵ دی ۱۳۹۲
مهدی فضائلی:

سینه چاکان احقاق حقوق مردم در قبال مفاسد اقتصادی بستگان‌شان پاسخگو باشند

کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به مسئله رسیدگی به پرونده مهدی هاشمی گفت: کسانی که برای احقاق حقوق مردم سینه چاک می‌کنند باید درباره مفاسد بستگانشان پاسخگوی افکار عمومی باشند.

به گزارش شیرازه مهدی فضائلی، کارشناس مسائل سیاسی در گفت‎وگو با خبرگزاری دانشجو در رابطه با حضور جک استراو در ایران گفت: من آمد و رفت هیئت های اینچنینی را  نامناسب نمی دانم . اینکه هیئت های مختلف دیپلماتیک با ما گفتگو کنند در کلیت چیز مذمومی نیست، اتفاقا این حرکت می تواند به تبیین مواضع جمهوری اسلامی ایران کمک کند. به شرطی که برنامه ریزی مناسبی صورت بگیرد و داستان هیئت پارلمانی اروپا که دزدکی و خارج از عرف دیپلماتیک مسیر هایی را طی کردند مجدد تکرار نشود.

وی افزود: به لحاظ سیاست خارجی ما به جز رژیم صهیونیستی که به رسمیت نمی شناسیمش و دولت آمریکا که رابطه سیاسی با آن نداریم با سایر دولت ها مشکلی نداشته ایم و بنا هم نداریم که رابطه مان را قطع کنیم. البته اینکه آقای جک استراو هم مانند بسیاری از سیاستمداران غربی تا زمانی که در موضع و جایگاه قدرت بوده است، یک مواضعی داشته و امروز به عنوان یک عضو هیئت پارلمانی مواضع دیگری دارد جای تامل و بررسی جدی دارد.

فضائلی با اشاره به مسئله رسیدگی به پرونده مهدی هاشمی گفت: اجرای عدالت زمان ندارد، بلکه باید هر زمان هر کس تخلفی را مرتکب شد بدون توجه به وابستگی ها و نسبت هایش با افراد شاخص با او برخورد شود. اما متاسفانه باید اذعان کنیم که در کشور ما اینطور نبوده و نیست و ملاحظات متعددی مانع اجرای عدالت می شود. به نظر من اعتراف آقای اژه ای مبنی بر اینکه انتقادها در مورد پرونده هاشمی به قوه قضائیه وارد است و در مورد رسیدگی به این پرونده کوتاهی شده ما را از استدلال پیرامون این مسئله بی نیاز می کند.

وی خاطر نشان کرد: آن کسانی که برای احقاق حقوق مردم سینه چاک می کنند اما به تخلفات بستگان خودشان که می رسد شرایطی فراهم می کنند که دستگاه قضایی نمی تواند عدالت را اجرا کند، باید پاسخگوی افکار عمومی باشند.

این کارشناس مسائل سیاسی همچنین در رابطه با جریان فسادهای اقتصادی به ویژه پرونده بابک زنجانی بیان کرد: در مورد آقای زنجانی هنوز چیزی به اثبات نرسیده و پرونده ایشان در مراحل اولیه است اما در کلیت باید سیستمی بر دستگاه قضایی ما  حاکم شود که چنین تخلفاتی را خیلی سریع تر از این نمونه ها کشف و بررسی کنند، نباید اجازه بدهیم این افراد اینقدر بزرگ و صاحب جریانات رسانه ای بشوند که دستگیری شان برای ما حاشیه ساز شود.

او گفت: باید در نظر داشت، اینکه ما شرایطی را فراهم کنیم که هر کس در کشور صاحب ثروت است باید با وی برخورد شود به هیچ وجه صحیح نیست. البته از آنطرف هم باید مراقبت کرد که افراد از مسیر های خلاف و با استفاده از رانت به ثروت دستیابی پیدا نکنند.

نظرات بینندگان