کد خبر: ۴۹۸۷۴
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۲۲:۱۵ - ۱۸ دی ۱۳۹۲
پاسخ وزیر دفاع به ظریف:

آمریکا توان مقابله با نظام دفاعی ما را ندارد

12 آذرماه سال جاری بود که محمد جواد ظریف به مناسبت روز دانشجو به دانشگاه تهران رفت. وزیر امور خارجه در بخشی از اظهاراتش در این مراسم گفته بود: "آمریکا میتواند به یک بمب تمام سیستم دفاعی ایران را از کار بیاندازد!"
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به اظهارات ظریف درباره توان نظامی ایران پاسخ داد.

به گزارش شیرازه به نقل از رجانیوز، سردار حسین دهقان در سخنانی در مراسم بزرگداشت شهیدان حاج احد کاظمی و حاج حسان اللقیس با اشاره به اظهارات ظریف در دانشگاه تهران به این اظهارات واکنش نشان داد.

وی در این باره اظهار کرد: جایی گفته شد که آمریکا اگر بخواهد می‌تواند نظام دفاعی ما را از کار بیندازد، اما ملت ما نماد عینی شعار «ما می‌توانیم» و اینکه آنها امروز نمی‌توانند کاری کنند از سر دلسوزی نیست، بلکه توان آن را ندارند.

وی با بیان اینکه ما احتیاجی به سلاح هسته‌ای نداریم، تصریح کرد: اما به لحاظ سلاح‌هایی که ما را در نبرد نامتقارن بر آمریکا پیروز کند، در اوج هستیم.

12 آذرماه سال جاری بود که محمد جواد ظریف به مناسبت روز دانشجو به دانشگاه تهران رفت.

وزیر امور خارجه در بخشی از اظهاراتش در این مراسم گفته بود: "آمریکا میتواند به یک بمب تمام سیستم دفاعی ایران را از کار بیاندازد!"

وی در جمع دانشجویان دانشگاه تهران اظهار کرد: « آیا فکر کردید آمریکا که می تواند با یک بمب تمام سیستم دفاعی ما را از کار بیاندازد از سیستم دفاعی ما می ترسد؟ آیا واقعا به خاطر قدرت نظامی، آمریکا جلو نمی آید؟ بر اساس کدام سند فکر می کنید آمریکا می تواند به اطلاعات نظامی ما دست پیدا کند؟»

هر چند ظریف یک روز بعد از این اظهارات با انتشار بیانیه ای سعی کرد حرف های خود را تصحیح کند اما ایراد چنین سخنی از سوی وزیر امور خارجه ایران موضوعی نبود که رسانه ها و مقامات غربی به راحتی از کنار آن بگذرند.

این در حالی است که توان نظامی ایران نه تنها نقش بازدارندگی موثر در حمله احتمالی دشمنان جمهوری اسلامی داشته است بلکه نقش تعیین کننده کشورمان در تحولات منطقه ای به ویژه در مسائل عراق و سوریه معادلات کشورهای غربی را بهم ریخته است .

سه سال است که از جنگ در سوریه می گذرد . تمامی قدرت های غربی در کنار کشورهای عربی خلیج فارس در صدد کنار گذاشتن بشار اسد و جریان مقاومت در سوریه بوده و هستند.

پس از ماه های اولیه آغاز درگیری در سوریه و عدم حضور مشاوران نظامی ایران به دلیل برخی مخالفت های داخلی در دمشق ، با حضور مستشاران نظامی ایران و راه اندازی هسته های مقاومت جیش الوطنی که پس از چند ماه به کاررایی لازم رسیدند ورق جنگ در سوریه برگشته است.

تصرف منطقه استراتژیک القصیر و همچنین القاره و النبک، تقویت موضع ارتش در منطقه سوق الجیشی قلمون، بازگشت آرامش به جنوب دمشق ، تنگ تر شدن حلقه محاصره تروریست های تکفیری در منطقه الغوطه، پیروزهای گسترده ارتش در جبهه شمال سوریه ، ورود نیروهای ارتش سوریه به حلب، پیروزی های اخیر در حمص، از جمله وقایعی است که تنها در هفته های اخیر به نفع مقاومت سوریه در سایهحضور فرماندهان زبده نظامی ایرانی برای ارائه مشاورههای نظامی، و هدایت نیروهای تحت امر ارتش سوریه محقق شده است.

در عراق نیز شبحی از قدرت نظامی ایران تحولات را به سمتی کشاند که با خروج نیروهای آمریکایی مسیر همگرایی ایران و عراق بیش از گذشته تقویت شود.
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
جواب ظریف
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۲
0
جناب ظریف با کمال احترام در مواردی که به شما مربوط نمیشه دخالت نفرمایید
پس احتمالا از وجود افرادی مثل شما ترس و واهمه داره؟؟؟؟
ناشناس
افرین جواب خوبی بود
سروش
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۲
0
اولاچراادامه سخنان ظریف روعمدا ننوشتید؟اونجاکه گفته ترس آمریکا ازمردم ایرانه نه ازسیستم نظامی ایران.
ضمن اینکه حرفش کاملادرسته ولی ازاون حرفای درستیه که نباید همه جازده بشه وگفتنش درست نبود
سعید جون
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۲
0
دعوا نکنید دعوا کار بچه های بده . . . . .