کد خبر: ۴۹۸۸۳
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۶ - ۱۹ دی ۱۳۹۲
معاون اجرایی شهرداری شیراز:

آماده‌ام استعفا بدهم/ من از مردم عذرخواهی می‌کنم

معاون اجرایی و خدمات شهری در خصوص جمع‌آوری درختانی که بر اثر بارش برف سقوط کرده است، قول داد که تا پایان روز پنجشنبه جمع آوری خواهند شد.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی اجتماعی شیرازه، معاون اجرایی و خدمات شهری شهرداری شیراز در جمع خبرنگاران گفت: نیامده‌ام مشکلات ناشی از بارش برف را توجیه یا کتمان ‌کنم؛ خدا را شاهد و ناظر می‌گیرم اینجا اگر قرار است با شما صحبت کنم براساس واقعیت‌ها و آنچه که اتفاق افتاده است ‌باشد اما شما نیز در قلم‌زدن و قضاوت هم خدا و هم قوانین حاکم را در نظر بگیرید.

در این نشست خبری رمضان امینی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه صحراییان، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق شیراز پیشنهاد داده است شهرداری از محل فروش تراکم، هزینه زیرزمینی کردن کابل‌های برق را پرداخت کند، تصریح کرد: آقای صحراییان بر اساس کدام قانون می‌گوید که شهرداری تراکم بفروشد و کابل‌ها را زیرزمینی کند؟!

وی با اشاره به وجود شبکه‌های برق زیرزمینی در سایر کلانشهرها مانند تبریز خاطرنشان کرد: بر اساس قانون احداث تونل مشترک تاسیسات شهری مصوب سال 70 که در سال 89 دوباره اصلاح شده است؛ اداره برق، مخابرات، شهرداری و سایر دستگاه‌های مربوطه باید هزینه احداث این کانال را پرداخت کنند هرچند ممکن است در بافت قدیم قابل اجرا نباشد اما چرا در بافت جدید قانون را اعمال نمی‌کنند.

معاون اجرایی و خدمات شهری شهرداری شیراز همچنین در پاسخ به این ادعای مدیرعامل شرکت توزیع برق شیراز مبنی بر طرح شکایت شهرداری از شرکت برق به سبب قطع اشجار و جریمه 60 میلیون تومانی این شرکت، گفت: هرچند از این مورد اطلاع ندارم اما مطمئناٌ برای شکایت، شهرداری که رای صادر نکرده بلکه قاضی رای صادر کرده است. علاوه بر آن بر اساس قانون حفظ و گسترش فضای سبز، قرار نیست که درخت قطع شود بلکه باید هرس شود.

امینی با بیان اینکه طبق قانون هرس درخت بر عهده شهرداری است و اداره برق، هرس فنی مورد نظر خودشان را انجام می‌دهند، گفت: در مقابل هر درخواست مکتوب شرکت برق، نهایت همکاری را داشته‌ایم و هرجا که گفتند درخت مشکل دارد و باید هرس شود ما اقدام کردم و آقای صحراییان اگر مستندی دارند، بفرمایند که کدام درخواست را پیگیری نکردیم و اداره برق کدام منطقه خواسته هرس کند که ما اجازه ندادیم.

وی با اشاره به اینکه همه قطعی های برق شیراز مربوط به درختان نبوده است، گفت: آیا مسئولیت کابل های روشنایی که در معابر مختلف از جمله قصردشت به دلیل سنگینی ناشی از بارش برف بر روی درختان آوار شده و باعث شکسته شدن شاخه های درختان نیز شده بر عهده شهرداری است؟

معاون اجرایی و خدمات شهری شهرداری شیراز در پاسخ به این صحبت صحراییان مبنی بر اینکه برای کندن هر کیلومتر آسفالت به 300میلیون تومان بودجه نیاز داریم، توضیح داد: شهرداری یک موسسه غیرانتفاعی و غیردولتی است که از مردم عوارض می‌گیرد تا به آن‌ها خدمات ارائه دهد و در این خصوص هم بر اساس آیین‌نامه هماهنگی امور حفاری در سطح شهرهای کشور که وزیر نیرو آن‌را امضاء نموده، عمل کرده است چراکه شهرداری خودسر کاری را انجام نمی‌دهد.

امینی با تصریح اینکه شهرداری شیراز تافته جدابافته نیست و در کل کشور بر اساس این آیین‌نامه عمل می‌شود، گفت: در چهارچوب این آیین‌نامه هر شخص یا سازمانی که به آسفالت آسیب وارد کند، باید خسارت حفاری و ترمیم آن را پرداخت نماید.

وی با بیان اینکه ما هم برای ساختمان‌های شهرداری طبق ضابطه انشعاب برق می‌خریم، گفت: اگر می‌گویند هزینه خراب کردن آسفالت خیابان‌ها توسط شرکت برق را هم شهرداری پرداخت کند؛ آیا این درست است که شهرداری هم هزینه روشنایی بوستان‌های شهر را به شرکت برق واگذار کند!

در ادامه معاون اجرایی شهرداری شیراز در پاسخ به سوال خبرنگاری درخصوص سخنان صحراییان مبنی بر اینکه اگر شهردار شیراز اعتقاد دارد مدیریت واحد شهری نیاز است، می‌تواند در گام نخست شرکت توزیع برق شیراز را به شهرداری ملحق کند، گفت: به این سوال پاسخ نمی‌دهم چون شهردار مقام فرادست ماست؛ آقای شهردار و آقای صحراییان خودشان باید جواب دهند.

امینی افزود: آقای شهردار مدیریت واحد شهری را به عنوان یک ایده جهانی مطرح کردند، هرجا مدیریت واحد و وحدت فرماندهی باشد مشکلات کمتر خواهد بود، این یک اصل مدیریتی است که تداخل فرماندهی باعث ایجاد مشکلات می‌شود.

وی ضمن تاکید بر اینکه در این وضیعت نباید فرافکنی کرد و نباید توپ را در زمین یکدیگر انداخت بلکه باید مشکل مردم را حل کنیم، افزود: آقای صحراییان که به این شکل این موارد را رسانه‌ای می‌کنند تا کنون چه مشکلی داشته است که ما حل نکردیم. در خصوص بارش اخیر هرگونه امکانات از جمله بالابر و حتی سوخت ماشین‌ها را در اختیار آن‌ها گذاشتیم و شهرداری در این بخش کمال همکاری را داشته است است.

امینی ضمن تصریح اینکه وظیفه ما و سایر دستگاه‌ها مشخص است، تاکید کرد: همه ما مکلف هستیم در چارچوب مقررات و قوانین به مردم خدمات‌رسانی کنیم.

این مقام مسئول اظهار امیدواری کرد که نشست خبری مشترک مسئولان شهری با حضور رسانه‌ها برگزار شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اذعان به اینکه آمادگی کامل برای بارش را داشته‌ایم، گفت: مستند نامه‌ها، صورتجلسه‌ها و برنامه‌ریزی برای آن از دو ماه قبل موجود است.

امینی افزود: 10 روز قبل از اولین برف به سازمان‌ها و مناطق اعلام کردیم که برف و باران را در پیش داریم و باید آمادگی‌های لازم را داشته باشند.

وی با بیان اینکه از آخر مهرماه 550 تن نمک را در انبارها دپو کردیم، ادامه داد: نمک و شن، تجهیزات، گریدرها، خودروهای نمک‌پاش و حتی برای قطع شاخه‌ها هم 27 دستگاه اره برقی موتوری آماده کردیم.

معاون اجرایی شهرداری شیراز با تصریح اینکه نمک‌پاشی باید طبق دستورالعمل انجام شود، گفت: نمک‌پاشی شرایط خاص خودش را دارد قبل از اینکه هوا به مرحله یخ‌بندان برسد، باید نمک‌پاشی شود.

وی با بیان اینکه میزان بارش برف اخیر قابل توجه بود، اعلام کرد: در برخی از مناطق 14 سانت و در منطقه 6، نزدیک به60 سانت برف بارید. کل 9 منطقه شیراز در این قضیه درگیر شدند اما امکانات ما محدود است.

امینی ادامه داد: در مجموع 4 هزار نفر نیرو و190 دستگاه خودروی سبک، نیمه سنگین و سنگین از قبل از وقوع بارش ها در مناطق 9 گانه شهرداری مستقر شده بود و به دلیل بارش بیشتر در مناطق یک و 6 بیشترین میزان ماشین آلات را در اختیار شهرداری های این مناطق قرار دادیم و تا ساعت 5 صبح روز سه شنبه تمام معابر اصلی باز بود اما امکان برف‌روبی برخی معابر فرعی به دلیل پارک کردن خودروها وجود ندارد.

وی با بیان اینکه قبل از بارش هم از نیروهای فضای سبز برای هرس درختان استفاده کردیم، گفت: در قصردشت که درختان 40 ساله وجود دارد و ارتفاع آن‌ها زیاد است، امکان تکاندن درخت وجود نداشت. همچنین برخی گونه‌ها مناسب و مقاوم نبوده و برخی دیگر به دلیل پوکی بر اثر آفت‌زدگی دچار شکستگی شدند که هیچ راهی برای جلوگیری از بروز این مشکل وجود نداشت.

معاون اجرایی و خدمات شهری در خصوص جمع‌آوری درختانی که بر اثر بارش برف سقوط کرده است، قول داد که تا پایان روز پنجشنبه جمع آوری خواهند شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه اگر دستگاه‌های دیگر کوتاهی نمی‌کردند ترافیک نمی‌شد، افزود: به دلیل بسته شدن محور شیراز- دشت ارژن و توقف خودروهایی که در مسیر کمربندی این محور در حال حرکت بودند، ترافیک این محور و محور شیراز- سپیدان باعث تحمیل بار ترافیکی به معابر داخل شهر شد.

این مقام مسئول با تصریح اینکه یکی از مشکلات هم تردد غیرضرور مردم بود، گفت: اگر هواشناسی و رسانه ها در خصوص بدی آب و هوا و وضعیت بارش ها تذکر و هشدار داده اند تنها برای مسئولان و دستگاه های مسئول نبوده است، مردم نیز باید به این هشدارها توجه کنند و با وسایل نقلیه بدون زنجیر چرخ و بدون وجود ضرورت در مسیرهایی که بیشترین حجم بارش را داشته، تردد نکنند.

امینی درخصوص انتقادات به عملکرد شهرداری برخی مناطق گفت: باید با بررسی و ارزیابی فعالیت‌ها و عملکردها، اگر کسی کم کاری کرده است با او برخورد شود.

وی با بیان اینکه اگر از طرف مجموعه شهرداری در روزهای گذشته کم‌کاری صورت گرفته است، من از مردم عذرخواهی می کنم، افزود: اگر استعفای من مشکلات را حل می کند، حاضرم همین لحظه استعفا دهم اما باید توجه کرد که در شرایط سخت، پای کار ماندن و فعالیت کردن و پاسخگو بودن، بهتر از استعفا دادن و کنار رفتن است.

وی با بیان اینکه مرکز 137 آماده پاسخگویی به سوالات، انتقادها و پیشنهادهای شهروندان است، گفت: در چند روز اخیر شهروندان چهار هزار تماس با مرکز 137 داشته‌اند. همچنین طی این مدت بیش از شش هزار تماس نیز با مرکز 125 سازمان آتش نشانی شهرداری شیراز برقرار شده است.

معاون اجرایی شهرداری شیراز از آمادگی کامل شهرداری شیراز برای بارندگی های پیش بینی شده در روزهای آینده خبرداد و گفت: طی جلساتی وظایف محوله به هر منطقه مشخص و مسئولیت ها معین شده است.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۲
0
همون اولش کار کن و دلسوزی کن تا مجبور نشی الان عذرخواهی کنی
منتقد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۲
0
این بحران و همش 190 ماشین-افاضه کلام فرمودند در مورد نمک پاشی
امیر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۲
0
منتظر استعفای فوری ایشان هستیم
عسکری
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۲
1
اقای امینی از مدیران دلسوز ومتعهد وحقوقدان شهرداری شیراز هستند برای ایشان ارزوی توفیق داریم .