کد خبر: ۵۰۰۱۸
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۴ - ۲۲ دی ۱۳۹۲

ضرغام صادقی: طرح پزشك خانواده نیاز به بازنگری دارد

علی‌رغم کاستی‌هایی که در اجرای طرح پزشک خانواده در فارس وجود دارد، فعالیت سیستم درمانی استان در ارائه خدمات به مردم در این طرح، قابل تقدیر است.

به گزارش شیرازه به نقل از ایسنا، عضو هیئت رئیسه مجلس با بيان اينكه كل اعتبارات طرح پزشك خانواده در كشور 2 هزارو 65 ميليارد تومان بوده است،‌ گفت: متاسفانه تاكنون تنها 2 درصد از اين اعتبارات تخصيص يافته است.

ضرغام صادقي شامگاه جمعه 20 دي‌ماه در جلسه انجمن پزشكان عمومي استان فارس افزود: اين در حالي است كه اعتبارات، هماهنگی و آموزش لازم، سه نیاز عمده طرح پرشک خانواده است.

وي عنوان کرد: این طرح یک طرح کشوری است که نه تنها در ایران بلکه در 60 کشور دنیا نیز عملیاتی شده است.

صادقي عدالت در خدمات رسانی، صرفه‌جویی در منابع و برخورداری مردم از خدمات پایه‌ای سلامت را مهمترین هدف اجرای این طرح ذکر و خاطرنشان کرد: این طرح یک تکلیف قانونی است و باید کسانی که در این طرح ورود پیدا کرده‌اند از آموزش لازم برخوردار باشند.

نماینده مردم شیراز در مجلس تصریح کرد: تیمی که وارد اجرای طرح پزشک خانواده شده باید هماهنگی کامل با دو وزارتخانه بهداشت و رفاه را داشته باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ادامه داد: نقاط ضعف اجرایی این طرح باید در یک تیم کارشناسی قوی بررسی شود تا مردم و تیم اجرا کننده این طرح با یک تشریک مساعی طرح را پیش ببرند و تا زمانی که ارزیابی‌ها نشان‌دهنده كم‌نقص بودن طرح است، آن را به ساير استان‌ها تسري ندهيم.

عضو هیئت رئیسه مجلس با بيان اينكه همه بايد در خصوص تاثيرگذاري و كم نقص بودن طرح پزشك خانواده اجرا شده در استان‌هاي فارس و مازندران، قانع شوند، تصريح کرد: پس از آن، این طرح با شیوه اجرایی بهتر و گام‌های مؤثرتر مي‌تواند در دیگر استان‌ها اجرايي شود.

صادقي با بيان اينكه اعتراض‌هايي در خصوص اجراي طرح پزشك خانواده وجود دارد، نياز به بازنگري طرح را يك اولويت ذكر و خاطرنشان كرد: علی‌رغم کاستی‌هایی که در اجرای طرح پزشک خانواده در فارس وجود دارد، فعالیت سیستم درمانی استان در ارائه خدمات به مردم در این طرح، قابل تقدیر است.

اين جلسه با حضور دکتر طریقت منفرد، وزیر بهداشت دولت دهم و اعضای شورای‌عالی نظام پزشکی کشور در شیراز برگزار شد.

نظرات بینندگان