کد خبر: ۵۰۱۱۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۰ - ۲۴ دی ۱۳۹۲
جشن هفته وحدت در خنج برگزار شد

استاندار فارس خطاب به اهل سنت: قول می‌دهیم که شما در کمال آرامش و امنیت خواهید بود

باید خدا را شکر کرده و درود بر روان آن بزرگمرد تاریخ بفرستیم که این ندا را سر داده که ما بتوانیم حدیث دردمندی خود را بگوییم.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی شیرازه به نقل از خنج کهن، جشن بزرگ وحدت با حضور استاندار فارس و هیئت همراه، دکتر جعفرپور نماینده مردم شهرستان های لارستان، خنج و گراش در مجلس شورای اسلامی، ائمه جمعه و علمای اهل سنت و شیعه منطقه جنوب و مسئولین ادارات و نهادهای شهرستان خنج، در مسجد جامع شهر خنج برگزار شد.

سید محمد احمدی استاندار فارس در جمع مردم اهل سنت و شیعه شهرستان خنج، ضمن تبریک هفته وحدت و میلاد باسعادت پیامبر بزرگ اسلام، گفت: از جناب آقای دکتر جعفرپور نماینده پرتلاش مردم شهرستان های لارستان، خنج و گراش در مجلس شورای اسلامی که ترتیب این دیدار را بیشتر ایشان فراهم کردند، تشکر می کنم.



وی با اشاره به سخنرانی 33 سال پیش خود در رابطه با هفته وحدت در همین مسجد یعنی مسجد جامع شهر خنج، گفت: هفته وحدت یادگار بزرگ امام امت (ره) است که بیانگر بلندی روح آن بزرگوار و وسعت بینش ایشان به وسعت جهان اسلام بود که پایه گذار چنین هفته ای شد.

استاندار فارس ادامه داد: وحدت شیعه و سنی همیشه در این منطقه بوده و گمان نمی کنم کسی تفرقه ای در این منطقه بزرگ مشاهده کرده باشد.

سید محمد احمدی افزود: ما همیشه در کنار هم بوده و در غم و شادی هم شریک بوده ایم، ولی غرض از بحث وحدت، وحدت در سطح جهان اسلام است. ما به برکت انقلاب اسلامی، به برکت انوار تابناک توحید، به برکت مکتب حیات بخش اسلام و به برکت اهل البیت (ع)، در این کشور هیچ مشکلی نداشته و الان هم نداریم.

وی در ادامه گفت: اگر ندای تفرقه ای در گوشه ای بلند شود، خود مردم با آن مقابله می کنند. هر آهنگ اختلاف افکنی که بخواهد مردم ما را حتی برای یک لحظه از هم جدا کند، مردم با عملشان و با نه گفتن، به آن پاسخ منفی خواهند داد.

نماینده عالی دولت در استان، افزود: امروز، وحدت نیاز اساسی جهان اسلام است. امروز دشمن در صدد این است که سکه وارونه و تقلبی از اسلام ارائه دهد. امروز دشمن و استکبار جهانی دارد چهره خشنی از اسلام ترسیم می کند؛ دشمنی که هراس از گسترش اسلام در سطح دنیا دارد.

احمدی ادامه داد: جهان مسیحیت و بقیه کشورها و ملت هایی که گرفتار ظلم، استکبار، پلیدی و تباهی هستند، دارند به سمت اسلام می آیند. در آفریقا اسلام دارد گسترش پیدا می کند. در اروپا که مهد تمدن جدید می باشد، جایی که هنوز آهنگ جنگ های صلیبی در گوششان هست و میخواستند با آن وسیله جلوی اسلام را بگیرند، الان اسلام در آنجا نیز در حال گسترش است.

وی در ادامه گفت: تعداد مسلمانان آمریکا روزافزون است، تعداد مساجد در آنجا روزافزون است؛ در کشور سوئیس تعدد مساجد به حدی است که مسلمانان تقاضای احداث مناره بر بام مساجدشان داشتند، دولت سوئیس آمد رفراندوم کرد که آیا اجازه می دهید مسلمانان مساجدشان مناره داشته باشد، اما گفتند نه. برای چه؟ برای اینکه آنها از گسترش اسلام وحشت داشتند.



استاندار فارس افزود: اسلام دارد در سطح دنیا گسترش پیدا می کند. دشمن در صدد نعل وارونه زدن و تقلبی جلوه دادن اسلام است. چرا قبل از انقلاب اسلامی، چنین اتفاقاتی در دنیا ایجاد نمی شد؟ چرا القاعده به وجود نمی آمد؟ چرا این حرکت ها به وجود نمی آمد؟ کجای اسلام و کجای قرآن گفته شده که برادرکشی خوب است؟ شما تلویزیون و ماهواره ها را نگاه کنید، چه کسی به جان اسلام و امت اسلام افتاده و باعث شده همدیگر را بکشند؟

استاندار دولت تدبیر و امید ادامه داد: دست استکبار دارد در آستین خودی نماها ظاهر می شود و تفرقه افکنی و برادرکشی راه می اندازد. در عراق و در منطقه فلوجه، چه کسی دارد مردم را می کشد؟ شیعه دارد سُنی را می کشد و یا  سُنی دارد شیعه را می کشد؟ هیچکدام از اینها نیست.

وی در ادامه گفت: در هفته وحدت بیاییم حدیث وحدت را تفسیر کنیم. وحدت را تجزیه و تحلیل کنیم و ببینیم چه موقعیتی در دنیا داریم. ما باید بفهمیم چه کسی دارد به اسلام ضربه میزند. چه کسی دارد وحدت ما را متلاشی می کند. چه کسی دارد جلوی پیشرفت مسلمانان را می گیرد؟ مناطق استراتژیک دنیا در اختیار مسلمانان است؛ نفت و گاز در اختیار مسلمانان است؛ 65 کشور اسلامی وجود دارد اما تنها 6 درصد با هم تجارت دارند. 94 درصد کفار دارند از بازار ما استفاده می کنند. هفته وحدت یعنی گفتن این حرف ها.

سید محمد احمدی با اشاره به جنایات اسرائیل، افزود: استکبار جهانی یک برج دیده بانی به نام اسرائیل در خاورمیانه گذاشته و خرجش می کند. این انقلاب اسلامی بود که میخواست این برج دیده بانی را از بیخ و بُن برکَند که مسلمانان راحت شوند.

احمدی ادامه داد: چرا فلسطینی ها در خاک خود دارند به خاک و خون کشیده می شوند؟ چه کسی باید به داد مردم غزه برسد؟ چه کسی باید به داد مردم کرانه باختری برسد؟ چه کسی مردم مصر را به این روز انداخته؟ اخوان المسلمین میخواست یک سال در مصر اسلام را پیاده کند، چه کسی نگذاشت؟ چه کسی دوباره به مصر مسلط شد؟ چه کسی لیبی را خراب کرده؟ چه کسی عراق را به هم ریخته است؟ چه کسی سوریه را خراب نموده؟ همه اینها کار استکبار است. وحدت یعنی بفهمیم چه کسی دشمن ماست.

استاندار دولت تدبیر و امید ﺗﺄکید نمود: شما خیال می کنید اگر جمهوری اسلامی نبود، اگر رهبر پرصلابت ما نبود، اگر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نبود، اگر حزب الله لبنان نبود، ما این وضعیت آرامش را داشتیم و می توانستیم سخنرانی کنیم؟ مطمئن باشید به مرز شما هم هجوم می آوردند. آنها به سُنی و شیعه رحم نمی کنند.

این نماینده عالی دولت در استان فارس در ادامه یادآور شد: وظیفه مسئولین این است که به دست بوسی مردم بیایند. بنده به عنوان استاندار فارس افتخار می کنم که خدمتگزار کوچکی برای مردم هستم.



وی ادامه داد: عزت ما در گرو وحدت ماست و وحدت ما دست رد به سینه دشمن است. اجازه ندهیم کسی تحت هر عنوانی تفرقه ایجاد کند. ما دلسوزی های بیخود نمی خواهیم. ما قول میدهیم که شما در کمال آرامش و امنیت خواهید بود. اگر کسی کوچکترین خدشه ای خواست به شما وارد کند، درب اتاق ما در استانداری به روی همه شما باز است. ما با یکدیگر هیچ مشکلی نداریم.

احمدی افزود: باید خدا را شکر کرده و درود بر روان آن بزرگمرد تاریخ بفرستیم که این ندا را سر داده که ما بتوانیم حدیث دردمندی خود را بگوییم.

استاندار فارس در پایان گفت: مردمی که در غزه و فلسطین و جاهای مختلف، زیر رگبارها و خمپاره های خودی و بیگانه هستند، ندای "هل من ناصر" آنها بلند است. برای حل مشکلاتشان دعا کنیم.



انتهای پیام/224224



نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
محمد
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۴ دی ۱۳۹۲
2
اگه راست میگی یک مدیر کل سنی بگذار و گله دار را شهرستان کن ؟ از اینکه شهردار گله دار را از اهل تسنن انتخاب کردید متشکریم ولی استاندار محبوب میدانی توقع ما خیلی بیشتر از اینها ست ما نظرمان یک وزیر از اهل تسنن بود ولی حیف شد . ما با چپیها یکی هستیم چون در زمان شما ما راحت میشیم و لی اون قولهایی که در خلوت میدهید عمل نمیکنی پس ما منتظریم