کد خبر: ۵۰۲۱۹
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۶ - ۲۵ دی ۱۳۹۲

آسیب‌شناسی «شاغلام» از انحرافات فرهنگی در ورزش

من معتقدم که عرصه امروز ورزش صد در صد به چنین جبهه ای نیاز مبرم دارد. ورزشکارانی که امروز به یک جایگاه و موقعیت مطلوب اجتمایع رسیده اند باید بدانند که متعلق به خودشان نیستند و اجازه ندارند هر رفتاری، گفتار و منشی را از خود بروز دهند.
غلام پیروانی همان مربی با اخلاق و محبوب شیرازی است که بیشتر از آنکه چهره فوتبالی او شهرت داشته باشد، چهره مذهبی و فرهنگی این مربی در بین اهالی ورزش شناخته شده است.

تاثیر فرهنگ و جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی بر همه عرصه ها مخصوصا ورزش یکی از نکاتی است که کمتر کسی می تواند آن را انکار نماید. شاید معضلات فرهنگی امروز در استادیوم ها و محافل ورزشی بیش از پیش جای خالی فرهنگ در عرصه ورزش را به رخ بکشد.

به گزارش شیرازه ٬ سراج 24 برای واکاوی و بررسی خلاء فرهنگی در ورزش با غلام پیروانی مربی ارزشی و اخلاق مدار عرصه فوتبال به گفت و گوی کوتاهی نشسته که شما را به خواندن آن دعوت می نمائیم:

  لزوم فرهنگ سازی و ایجاد جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در عرصه ورزش را تا چه اندازه ضروری می دانید؟

من معتقدم که عرصه امروز ورزش صد در صد به چنین جبهه ای نیاز مبرم دارد. ورزشکارانی که امروز به یک جایگاه و موقعیت مطلوب اجتمایع رسیده اند باید بدانند که متعلق به خودشان نیستند و اجازه ندارند هر رفتاری، گفتار و منشی را از خود بروز دهند چراکه این کشور متعلق به امیرالمونین علیه السلام و امام زمان (عج) است و همه ما باید به اصول اخلاقی و فرهنگی پایبند باشیم. ورزشکاران موظفند به آرمانهای انقلاب اسلامی پایبند باشند و مردان خدا را الگوی خودشان قرار دهند.

 عرصه ورزش تا چه اندازه می تواند در ترویج فرهنگ انقلاب اسلامی موثر باشد؟

مطمئنا تاثیر زیادی دارد چون ورزشکاران محبوب مردم هستند و مردم آنها را به عنوان الگو برای خودشان انتخاب کرده اند پس به خوبی می توانند با تبلیغ و ترویج فرهنگ انفلاب اسلامی، جوانمردی، نماز و اعتقادات مسلمانان به درجات بالا دست یابند و باید با تاسی از سیره معصومین و پیام عاشورا مروج فرهنگ ناب اسلامی باشند.


معضلات فرهنگی امروز فضای ورزش را چگونه آسیب شناسی می کنید؟

مطمئنا دوری از جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در این امر موثر است و اگر این جبهه در عرصه ورزش ایجاد شود شاهد حل مشکلات اخلاقی و فرهنگی در عرصه ورزش خواهیم بود.


با تشکر از وقتی که در اختیار ما قرار دادید

انشالله که خداوند توفیق دهد در مسیر اهل بیت(ع) گام برداریم

نظرات بینندگان