کد خبر: ۵۰۲۸۲
تاریخ انتشار: ۰۰:۴۷ - ۲۷ دی ۱۳۹۲

یادگار امام: کسی که پا در وادی طلبگی می‌گذارد باید طالب علم باشد

امام خمینی(ره) با داشتن این دو خصیصه، سختی‌ها و تبعید را در مسیر پیروزی انقلاب اسلامی تحمل کرد و دنیا مبهوت قدرت معنوی ایشان شد.
به گزارش شیرازه به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام سیدعلی خمینی روز گذشته در جمع  طلاب حوزه علمیه امام رضا(ع) این شهرستان اظهار کرد: کسی که پا در وادی طلبگی می‌گذارد باید  طالب علم باشد چرا که در دوران شریف طلبگی، علم آل محمد(ص) می‌آموزد و مسئولیت سختی در این مسیر دارد.

وی ویژگی دوم طلاب را تقید به عمل صالح دانست و افزود: علم با عمل صالح مهم‌ترین ویژگی طلاب حوزه‌های علمیه در راستای خدمت‌رسانی به مردم است.

حجت‌الاسلام خمینی افزود: امام خمینی(ره) با داشتن این دو خصیصه، سختی‌ها و تبعید را در مسیر پیروزی انقلاب اسلامی تحمل کرد و دنیا مبهوت قدرت معنوی ایشان شد.

وی با اشاره به سختی‌های دوران پیروزی انقلاب تصریح کرد: آن زمان انقلابیون وقتی نام امام خمینی (ره) را به زبان جاری می‌کردند مشکلات بسیاری برای آنها به‌وجود می‌آمد و رژیم منحوس پهلوی برای آنان سختی‌های بسیاری ایجاد می‌کردند.

یادگار امام خمینی(ره) اضافه کرد: در همین شهر جهرم در سال‌های 52 و 53 وقتی امام جمعه فقید این شهر مرحوم آیت الله سیدحسین آیت اللهی مرجعیت امام (ره) را اعلام کرد حوادث سختی برای ایشان پیش آوردند.

حجت‌الاسلام خمینی اضافه کرد: وقتی انسان علم پیدا کرده و عمل صالح داشته باشد خداوند هم محبت او را در دل‌ها قرار می‌دهد.

یادگار امام خمینی(ره) با اشاره به روند رو به رشد مراکز علوم دینی در کشور خاطرنشان کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نگاه به حوزه‌های علمیه و طلاب بسیار تغییر کرد و ظرفیت‌های بسیار خوبی در این زمینه به وجود آمد و روحانیون به کمک خیران وظیفه دارند این مراکز علوم اسلامی را گسترش دهند.


نظرات بینندگان