کد خبر: ۵۰۶۳۳
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۸ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۲
انتقاد شدید نماینده ولی فقیه در فارس از بانک‌ها:

بانک‌ها به دلالی بیشتر از تولید توجه دارند/ در فارس کارخانه‌های بزرگی تعطیل شده و کلیدش در جیب نگهبان بانک است!/ آنها را نصیحت می‌کنم که با تولید بازی نکنند

این جور نباشد که یک مرتبه سر و صدا بلند بشود که فلان موسسه اعتباری با پول مردم معاملات شخصی انجام داده است، این‌ها در نظام جمهوری اسلامی خیلی زشت است.
به گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی شیرازه، آیت الله ایمانی در خطبه های نماز جمعه این هفته شیراز علت وضعیت فعلی اقتصادی کشور را بی‌توجهی دولت های قبل به رهنمودهای اقتصادی مقام معظم رهبری دانست و تاکید کرد: با برداشته شدن بخشی از تحریم‌ها این گونه نیست که وضعیت 180 درجه تغییر کند و راه علاج اقتصاد کشور توجه به اقتصاد مقاومتی است که اگر چنین نشود باز هم همین آش است و همین کاسه.

وی افزود: دولت قبل به اقتصاد مقاومتی عمل نکرد و اگر این دولت هم با تمام وجود دنبالش نباشد، تمام تحریم‌ها هم که برداشته شود، تاثیر زیادی بر اشتغال زایی و رفع بیکاری نخواهد داشت.

امام جمعه شیراز هم‌چنین با بیان این که دریافت سود از محل سپرده‌های بانکی و وجهی که افراد به بانک پرداخت می کنند ربا محسوب نمی‌شود، گفت: چون صاحب پول به بانک وکالت داده که پول او را در سرمایه‌گذاری به کار بگیرد و بخشی را هم به او برگرداند، پس ربا نیست و اگر پرداخت سود به بانک‌ها در قالب عقود شرعیه باشد، آن‌هم ربا محسوب نمی‌شود.

آیت الله ایمانی دربخش دیگری از خطبه های خود خواستار توجه بیشتر بانک‌ها به مسئله تولید شد و گفت: متاسفانه بانک‌ها به دلالی بیشتر از تولید توجه دارند و در مسیر تولید بهانه می‌آورند، مخصوصا بانک‌هایی که در فارس فعالند.

نماینده ولی فقیه در فارس ادامه ادا: آنها را نصیحت می‌کنم که با تولید بازی نکنند، این جور نباشد که یک مرتبه سر و صدا بلند بشود که فلان موسسه اعتباری با پول مردم معاملات شخصی انجام داده است، این‌ها در نظام جمهوری اسلامی خیلی زشت است. بانک‌های ما باید عامل توزیع ثروت در خط تولید باشند و به تولیدگر کمک کنند و حمایت داشته باشند نه این‌که کلید کارخانه را بگیرند و کارخانه‌ها را تعطیل کنند و همان‌گونه که ما شاهدیم در استان فارس کارخانه‌های بزرگی تعطیل شده و کلیدش در جیب نگهبان بانک است و این زیبنده استان فارس نیست،

وی از مسئولین استان خواست، بانک‌ها را تحت فشار بگذارند که چنین حرکاتی را نداشته باشند.

ایمانی با اشاره به هفته هوای پاک، گفت: در روایات ما هوا، آب و منابع طبیعی، عمومی است، آنانی که آلودگی ایجاد می‌کنند، در خون کسانی که از این راه می‌میرند شریک هستند، افرادی که آب بی‌مورد مصرف می‌کنند و موجب محرومیت یک خانواده از آب می‌شوند در پیشگاه خداوند مسئول هستند، کارخانه‌ای که می‌تواند فیلتر مقابله با آلودگی هوا ایجاد کند و نمی‌کند، اگر مردم دچار مشکل ریه و بیماری شوند، مسئول است، اینها گناهان ناپیدایی است که جامعه به آنها دچار شده است.


نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
بانکی
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۵ بهمن ۱۳۹۲
0
جناب آقای ایمانی عزیز وقتی کارخانه‌ای بدهی خودشو بعد از چند بار تقسط کردن وامش پرداخت نمی‌کند چه باید کرد؟ پس بیت المال چی میشه؟
محمدرضا
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۵ بهمن ۱۳۹۲
0
اگر امام جمعه دادش دربیاد یه اتفاقی بیفته...
یه دم بخت
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۵ بهمن ۱۳۹۲
0
وام ازدواج نمی دن حالا می خواین به کارخانه ها وام بدن.
تیمور
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۵ بهمن ۱۳۹۲
1
کدوم کارخانه؟ کدوم تولید؟ بانکها همه برای خودشون یه پا امپراطوریند.
بیکار
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۵ بهمن ۱۳۹۲
1
خوش به حال نگهبان بانک! عجب شغلی دارد!
بیکار
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۵ بهمن ۱۳۹۲
1
خوش به حال نگهبان بانک! عجب شغلی دارد!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۵ بهمن ۱۳۹۲
0
شیرازه همه نظرات را بزار
از شما بعیدها