کد خبر: ۳۶۹۶۶
تاریخ انتشار: ۲۰:۰۹ - ۰۲ آبان ۱۳۹۱

حمایت از طرح‌های اقتصادی در فارس

معاون برنامه‌ریزی استاندار فارس گفت: طرح‌های کارشناسی شده در استان فارس که دارای توجیه اقتصادی باشند، مورد حمایت کامل قرار می‌گیرند.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس، احمدعلی افکاری در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان فارس با بیان این‌که بانک‌های این استان برای حمایت از طرح‌های کارشناسی، اعلام آمادگی کرده‌اند، اظهار داشت: دستگاه‌های اجرایی این استان باید با ارائه طرح‌های دقیق، مطالعه شده و شفاف به بانک‌ها، زمینه بهره‌گیری از ظرفیت‌های اقتصادی فارس را فراهم کنند.

وی با اشاره به این که افزایش نسبت تسهیلات به سپرده در بانک‌های استان فارس مورد تاکید مسئولان بانک مرکزی و وزارت اقتصاد قرار گرفته است، با قدردانی از تلاش‌های بانک‌های فارس برای مشارکت بیشتر در طرح‌های اقتصادی این استان، خواستار پیگیری و توجه دستگاه‌های اجرایی برای به نتیجه رسیدن طرح‌های اقتصادی شد.

معاون برنامه‌ریزی استاندار فارس با بیان این که نرخ بیکاری استان فارس در بهار 91، 2.3 درصد نسبت به بهار 90، کاهش یافته است، افزود: دستگاه‌هایی که تعهد اشتغال خود را در سال 91، به صورت کامل محقق نکرده‌اند باید تلاش کنند در فرصت باقی‌مانده، به تعهدات خود عمل کنند.

افکاری با تاکید بر این که یکی از وظایف اصلی کارگروه اشتغال و توسعه فارس بررسی وضعیت کسب و کار در این استان است، گفت: عدم تطابق آموزش‌های دانشگاهی با نیازهای واقعی بازار کار در جامعه و فقدان مهارت لازم در فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها، یکی از مشکلات مهمی بوده که گریبان‌گیر فضای کسب و کار استان شده است و باید در گروه‌های کارشناسی برای رفع این مشکل چاره‌اندیشی کرد.

در این جلسه عملکرد دستگاه‌های اجرایی استان فارس در بخش تعهد اشتغال سال 91 و عملکرد بانک‌های عامل در بخش بنگاه‌های زودبازده، مورد بررسی قرار گرفت و معرفی تعدادی از طرح‌های تولیدی این استان برای دریافت تسهیلات صندوق توسعه ملی، به تصویب کارگروه رسید.

 

نظرات بینندگان