کد خبر: ۵۰۶۹۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۴ - ۰۶ بهمن ۱۳۹۲
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ یکشنبه 6 بهمن

مطلب سفارشی شهرداری یک منطقه در روزنامه‌های منتقد عملکرد شهرداری!

روزنامه افسانه و خبرجنوب امروز در حالی مطلب سفارشی شهرداری منطقه 6 را منتشر کردند که از منتقدین عملکرد شهرداری در بحران برفی بودند.

به گزارش شیرازه؛ «افسانه» امروز تیتر یک خود را به سرمایه‌های استان که در کشورهای خلیج فارس است، اختصاص داده. این روزنامه به توصیه معاون هماهنگی و پیگیری معاونت اجرایی رئیس جمهور به استانداران اشاره کرده و تیتر زده: «ماموریت دولت به استانداران برای بازگشت سرمایه‌گذاران». صفحه آخر افسانه اما هم‌چنان طعم برف دارد البته با چاشنی توجیه! سراسر این صفحه که مشخص است کاملا سفارشی به چاپ رسیده، به خدمات شهرداری منطقه 6 در بحران برف چندی قبل اختصاص یافته است. تیتر این گزارش کاملا گویای مطلب است: «برف سنگین و سرمای شدید هم نتوانست گرمای محبت، هم‌دلی و هماهنگی بین مردم و خادمین خود در شهرداری منطقه 6 را کاهش دهد»! در قسمتی از این گزارش به نقل از یکی از شهروندان منطقه 6 آمده: « در روز بارش، کوچه 30 یا 36 شبنم واقع در میدان صنایع پشت اداره برق ناحیه 6 دچار آب‌گرفتگی شده بود که خودم شاهد بودم که شهردار منطقه 6 جوانمردانه به همراه پرسنل خود در جهت پاک سازی وارد عملیات شد»! این مطلب سفارشی شهرداری منطقه 6 در حالی است که شهردار شیراز اساسا به «بحران» ناشی از برف اعتقادی ندارد. راستی مگر افسانه یکی از روزنامه‌های منتقد عملکرد شهرداری در بحران برفی نبود؟ چرا حالا صفحه آخرش را یک‌دست در اختیار توجیهات و خودستایشی مسئولین شهرداری قرار داده است؟

«عصر مردم» اما تیتر یک خود را به تودیع و معارفه روسای قبلی و جدید دانشگاه شیراز اختصاص داده. نکته جالب در این روزنامه این است که جناب محمد عسلی مدیرمسئول، یادداشت روز را بخش‌بندی کرده است. روال این است که در یادداشتی که در صفحه اول می‌آید، یک مسئله روز مورد بررسی قرار می‌گیرد و معمولا این مقالات تحلیلی‌اند که چند بخشی منتشر می‌شوند مانند همان مقاله ژئوپلیتیکی مربوط به آمریکا که چندی قبل در عصر مردم منتشر شد. بالاخره در اصول ژورنالیستی میان مقاله و یادداشت تفاوت‌هایی وجود دارد.

«برف بحران شد؛ زلزله و سیل و آتش‌سوزی چه‌ها بر سر شیراز خواهد آورد؟» را «خبر جنوب» تیتر یک خود کرده است تا به این سوال پاسخ دهد که مسئول مقابله با حوادث پیش‌بینی نشده فارس کیست؟ جالب این‌که گزارش شهرداری منطقه 6 که به صورت سفارشی در افسانه منتشر شده بود، با همان محورها و با تشابهات بسیار زیاد در همان صفحه‌ای در خبر جنوب به چاپ رسیده که این روزنامه به بحران برف و ضعف عملکردها پرداخته است!

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
-
يکشنبه ۰۶ بهمن ۱۳۹۲
0
بزرگوار. شما در کل روزنامه های شیراز بگردید. خداییش یه دونه فقط یه دونه انتقاد میبینید؟
در حالی که با پول هر مطلبی را میشه نوشت حتی خلاف واقع...
ناشناس
واقعا؟!
اتفاقا روزنامه های شیراز فقط منفی نمایی و انتقاده. اونم فقط انتقاد از شهرداری و نه هیچ ارگان دیکه ای!

ضمنا شیرازه تو که حرف شهروند رو با تعجب دیدی و شک کردی در حضور شهردار برای پاکسازی و جلوش علامت تعجب گذاشتی, اون دنیا حرفت رو گردن میگیری؟! و ایضا پاسخگوی اون کسانی که ذهنشون رو منفی کردی هستی؟!