کد خبر: ۵۰۷۴۳
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۳ - ۰۷ بهمن ۱۳۹۲
تحریف تاریخی وصیت نامه امام توسط هاشمی

«میزان حال فعلی افراد است» برای جذب ضد انقلاب بود!

آیا وصیت نامه امام که بعد از وفات ایشان توسط رهبر معظم انقلاب در جلسه مجلس خبرگان و با حضور بزرگانی چون هاشمی قرائت شد از منظر هاشمی تحریف شده است ؟!
به گزارش شیرازه به نقل از نماینده؛ آیت الله هاشمی رفسنجانی در ادامه تحریفات خود در نظرات و آراء امام خمینی و با اشاره به جمله معروف «میزان حال فعلی افراد است »  مدعی شد : این تعبیر مربوط به زمانی بود که بعضی ها می خواستند همة نيروهايي را كه در زمان شاه ‌كار مي‌كردنديا با انقلاب همراهي نمي كردند ؛ از كار بركنار كنند . هاشمی با این سخن نتیجه گرفته است که منظور امام حال فعلی همان افرادی بود که زمان انقلاب همراهی با نهضت نداشته و امروز با انقلاب همراه شده بودند و طبیعتا باید بر اساس حال فعلی از این افراد استفاده شود .

هاشمی می گوید : يك دفعه‌ اين نگاه  اوج گرفته بود كه همة نيروهايي را كه در زمان شاه ‌كار مي‌كردنديا با انقلاب همراهي نمي كردند ؛ از كار بركنار كنند و خيلي كارهاي تند ديگر. ايشان آن تذكر را در آنجا دادند و گفتند : اگر اينها آدم‌هاي قابل استفاده و  مفيدي هستند و الان ديگر آن حالت را ندارند ؛ از آنها استفاده شود. البته گناهاني هست كه بخشيده نمي‌شود مثلاً دين كه به عهده‌شان هست و بايد اين را بپردازند، مال مردم يا دولت را  كه خوردند بايد بپردازند. كارهايي هم هست كه مجازات‌هايي دارد. آنها بحث ديني است و اصول زيادي هم دارند. شأن نزول آن جمله اين بود كه در حذف نيروهاي كاردان سابق افراط نكنند

این ادعا آن چنان عجیب و باور نکردنی است که سایر خاطرات هاشمی از انقلاب را نیز در هاله ای از ابهام قرار می دهد و در واقع اگر بخواهیم بدون تعارف سخن بگوئیم از این پس باید به خاطرات هاشمی با دیده شک و تردید نگریست چرا که او به عمد قصد تحریف تاریخ انقلاب را داشته و حتی در بدیهیات نیز تعابیر و تفاسیر دیگری دارد .

مدعای هاشمی در مورد سخن معروف امام مانند آن است که بگوئیم امام خمینی روز ۱۲ بهمن ۱۳۵۷ وارد کشور نشدند بلکه سال ۱۳۵۸ این اتفاق افتاد و در یک روز دیگر !

این ادعا آن چنان عجیب است که سخن هاشمی در مصاحبه با انتخاب شگفت انگیز!

در این زمینه سخن را به درازا نمی کشانیم ولی تنها و تنها کافی است به سخن حضرت روح الله که در وصیت نامه سیاسی الهی ایشان آمده نگاهی بیندازیم و بدانیم که عمق تحریف تا به کجا است ؛

امام خمینی در بخش پایانی وصیت نامه می فرمایند : «من در طول مدت نهضت و انقلاب به واسطه‌ی سالوسی و اسلام‌نمایی بعضی افراد، ذكری از آنان كرده و تمجیدی نموده‌ام كه بعد فهمیدم از دغلبازی آنان اغفال شده‌ام. آن تمجیدها در حالی بود كه خود را به جمهوری اسلامی متعهد و وفادار می‌نمایاندند و نباید از آن مسائل سوء‌ استفاده شود؛ و میزان در هر كس حال فعلی او است.»

حال انتخاب با شما

میزان را وصیت نامه امام و متن صریح و شفاف آن بدانیم و یا خاطرات و سخنان هاشمی که در این مصاحبه به آن اشاره شده است ؟!

آیا وصیت نامه امام که بعد از وفات ایشان توسط رهبر معظم انقلاب در جلسه مجلس خبرگان و با حضور بزرگانی چون هاشمی قرائت شد از منظر هاشمی تحریف شده است ؟!

اگر این گونه است چرا آن روزها اعتراض نکردند و اگر این گونه نیست چرا امروز این تفسیر عجیب و شگفت انگیز ؟!

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
رضا
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۷ بهمن ۱۳۹۲
0
راستی چه کسانه نص وصیت امام را در رابطه با دخالت نیروهای نظامی در سیاست را زیر پا گذاشتند؟؟
صیتظ‌ اکید من‌ به‌ قوای‌ مسلح‌ آن‌ است‌ که‌ همان‌ طور که‌ از مقررات‌ نظام‌، عدم‌ دخول‌ نظامی‌ در احزاب‌ و گروهها و جبهه‌ها است‌ به‌ آن‌ عمل‌ نمایند؛ و قوای‌ مسلح‌ مطلقاً، چه‌ نظامی‌ و انتظامی‌ و پاسدار و بسیج‌ و غیر اینها، در هیچ‌ حزب‌ و گروهی‌ وارد نشده‌ و خود را از بازیهای‌ سیاسی‌ دور نگه‌ دارند. در این‌ صورت‌ می‌توانند قدرت‌ نظامی‌ خود را حفظ‌ و از اختلافات‌ درون‌ گروهی‌ مصون‌ باشند. و بر فرماندهان‌ لازم‌ است‌ که‌ افراد تحت‌ فرمان‌ خود را از ورود در احزاب‌ منع‌ نمایند. و چون‌ انقلاب‌ از همة‌ ملت‌ و حفظ‌ آن‌ بر همگان‌ است‌، دولت‌ و ملت‌ و شورای‌ دفاع‌ و مجلس‌ شورای‌ اسلامی‌ وظیفة‌ شرعی‌ و میهنی‌ آنان‌ است‌ که‌ اگر قوای‌ مسلح‌، چه‌ فرماندهان‌ و طبقات‌ بالا و چه‌ طبقات‌ بعد، برخلاف‌ مصالح‌ اسلام‌ و کشور بخواهند عملی‌ انجام‌ دهند یا در احزاب‌ وارد شوند که‌ ـ بی‌اشکال‌ به‌ تباهی‌ کشیده‌ می‌شوند ـ و یا در بازیهای‌ سیاسی‌ وارد شوند، از قدم‌ اول‌ با آن‌ مخالفت‌ کنند. و بر رهبر و شورای‌ رهبری‌ است‌ که‌ با قاطعیت‌ از این‌ امر جلوگیری‌ نماید تا کشور از آسیب‌ در امان‌ باشد.
اکبر
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
دوشنبه ۰۷ بهمن ۱۳۹۲
0
از چاپ وصیت حضرت امام در کامنت قبلی خیلی نارحت میشوید؟ شاید اگر ایشان هم در قید حیات بودند از نظر شما ملاک حللشان باید با شما سنجیده میشد!!!
جنوب
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۷ بهمن ۱۳۹۲
0
واقعا که...... شیرازه و باند و جناحشان فقط ملاک حرف خودشان است و هرکسی چیزی خلاف مرام تان بگوید متهم به تحریف و.... است واقعا چقدر عوام فریبی...