کد خبر: ۵۱۱۴۴
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۶ - ۱۴ بهمن ۱۳۹۲

حاج احمد اهل فکر و تدبیر بود

اول بهمن ماه مصادف بود با دومین سالگرد عروج شهادت‌گونه سردار احمد سیاف‌زاده از فرماندهان سابق دانشکده فرماندهی و ستاد سپاه و مسئول عملیات قرارگاه کربلا دردوران هشت سال دفاع مقدس. به همین مناسبت مروری داریم بر خاطره در مورد این سردار شهید.
به گزارش شیرازه به نقل از ایسنا، سردار سرتیپ جعفر اسدی(فرمانده لشکر33 المهدی در دوران دفاع مقدس) می‌گوید: تقریبا از روزهای اول جنگ که وارد خوزستان شدیم‌، حاج احمد سیاف‌زاده را ملاقات کردیم و می‌شناختیم،‌ ولی به تدریج همکاری و ارتباط ما در قرارگاه کربلا که ایشان مسئولیت طرح و عملیات آن را عهده دار بود‌، خیلی بیشتر شد. به طوری که معمولا هفتگی یا بیشتر همدیگر را می‌دیدیم. در جلسات زیادی با هم همراه بودیم. خلاقیت و قاطعیت همراه با اخلاق‌، از خصوصیات ایشان بود. همواره لبخند ملیحی برچهره داشت و صمیمیتی خاص در اربتطا با دیگران نشان می‌داد. به طوری که همه ما را با اسم کوچک صدا می‌زد و این امر چقدر زیبا بود.

بر کاری که انجام می‌داد تسلط کاملی داشت. این امر ناشی ازتلاش و پشتکار وی بود. بارها در خط خود ما حاضر می‌شد و می‌گفت به ما گزارش داده‌اند وضعیت در منطقه چنان است و آمدم که خودم از نزدیک این موضوع را بررسی کنم. شخصا به خط مقدم و یا هر جای دیگر سرکشی و اطلاعات را گردآوری می‌کرد به همین سبب همراه با رعایت اخلاق و سلسله مراتب و اطاعت‌پذیری خوبی که از رده مافوق داشت‌، اگر حرفی را صحیح نمی‌دید‌، حرف خود را بیان می‌کرد و بر اقناع سعی می‌کرد.

حاج احمد فردی صبور‌،اهل فکر و تدبیر و در عین حال اهل راز و نیاز بود. من به خوبی صوت دلنشین قرآن ایشان را که تلاوت می‌کرد به یاد دارم. پشتکار زیادی داشت. من به هیچ وجه به خاطر ندارم که وارد قرارگاه شده باشم و ایشان را ندیده باشم. کمتر از همه به مرخصی می‌رفت و بیشتر از همه در منطقه حاضر می‌شد. ویژگی‌های زیادی داشت اما چند ویژگی ایشان بسیار مهم است.

اول این که عاشق بود؛ عاشق دین‌، ولایت‌، کشور و دوستان.

دوم صاحب بصریت بود؛‌ یعنی ولی فقیه خود را به خوبی می‌شناخت و از ایشان اطاعت پذیر بود. به دوستان ولی خود علاقه‌مند و با دشمنان او همراه با شناخت دشمن بود.

سوم، عبد بود‌: یعنی مطیع امر الهی بود و در این مسیر گام بر می‌داشت‌، پس دیگر متوقع نبود و هیچ گاه اهل مطرح کردن خود نبود. یکی از موثرترین افراد در عملیات عبور از اروند بود. خیلی‌ها مخالف انجام دادن چنان عملیاتی بودند. عبور از رودخانه‌ای با آن تلاطم و وضعیت فیزیکی حرکت آب‌، طبق عقل عملی نبود و اصلا علت مخالفت مخالفان هم عقلانی بود و تا اخر هم مخالف بودند. اما بودند کسانی مانند حاج احمد که در سایه عبودیت‌،ماه‌ها تلاش و مطالعه کردند و با توکل به خدا توانستند راهکاری برای این معضل پیدا کنند و یکی از موفق‌ترین عملیات‌های دفاع مقدس را رقم بزنند. نظرات راهگشای ایشان در جلسات‌، در موفقیت این عملیات و عملیات‌های دیگر بسیار موثر بود.

ما هرچه از ایشان دیدیم‌، خوبی و خیر بود و زمانی که خبر شهادت ایشان به ما رسید‌، من خودم احساس کردم برادرم را از دست دادم.

تصویر سردار جعفری بین شهید علی هاشمی و سردار مرتضی قربانی که لباس‌های سبز بر تن دارند قابل مشاهده است.

انتهای پیام

نظرات بینندگان