کد خبر: ۵۱۶۹۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۶ - ۲۳ بهمن ۱۳۹۲
رئیس کمیسیون تلفیق شورای شهر شیراز خبر داد

برگزاری انتخابات یاوران شورا در 14 محله شیراز

رئیس کمیسیون تلفیق و هماهنگی دستگاه‌های شورای شهر شیراز گفت: تا پایان سال جاری برای 14 محله و شهرک این شهر انتخابات برگزار و یاوران شورا تشکیل می‌شود.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس، محمدتقی تذروی اظهار داشت: از برکات انقلاب اسلامی حضور مردم در تمام صحنه‌های مختلف به عنوان ضامن بقای کشور است.

وی افزود: بر اساس بندهای شش و هفت ماده 71 قانون تشکیلات و وظایف شوراهای اسلامی شهر و به استناد مصوبه سیزدهم مرداد سال 79 دور اول شورا، تشکیل انجمن‌های محلی از وظایف شورای اسلامی شهر است که در همین راستا در شیراز از نخستین دور شورا تاکنون این انجمن‌های محلی به نام یاوران شورا تشکیل شده و فعال بوده‌اند.

رئیس کمیته مرکزی یاوران شورای اسلامی شهر شیراز ادامه داد: بر اساس آیین‌نامه و شرح وظایف در محلات و شهرک‌های دارای جمعیت تا 5 هزار نفر سه عضو، در محلات تا 10 هزار نفر جمعیت پنج عضو و در محلات با جمعیت بالاتر هفت عضو اصلی و دو عضو علی‌البدل با نظارت کمیته مرکزی و هماهنگی فرمانداری با رای مستقیم مردم و ساکنان، به عنوان یاوران شورا انتخاب می‌شوند.

وی با بیان این که فعالیت یاوران شورا افتخاری و فاقد حقوق و مزایا است، خاطرنشان کرد: بررسی و شناخت کمبودها، نیازها و ارائه طرح و پیشنهاد در این زمینه به شورا و تهیه و تدوین آمار و اطلاعات لازم و جمع‌بندی خواسته‌های مردم در راستای پیشبرد سریع برنامه‌های محلات از جمله وظایف یاوران شورا است.

تذروی بیان کرد: همکاری در برقراری آرامش و پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی و آگاه‌سازی همگانی و آموزش حقوقی به شهروندان از دیگر وظایف اعضای این تشکل است.

پیشنهاد نصب تندیس‌ها، یادمان‌ها و نامگذاری معابر و بوستان‌ها، پیگیری مسائل و مشکلات عمرانی و خدمات شهری محله و شهرک‌ها، بهینه‌سازی حمل و نقل عمومی و همکاری در ساماندهی وضعیت ترافیک و اعمال سیاست‌های شورا در محله و شهرک‌ها دیگر وظایفی بود که وی برای یاوران شورا برشمرد.

به گفته وی، در 160 روز گذشته یاوران شورا در 26 محله و شهرک شیراز فعال و احکام آنان به همراه آیین‌نامه و شرح وظایف و اقلام دفتری تحویل داده شده است.

تذروی با اشاره به این که از 26 گروه یاوران شورا که تشکیل شده، هشت گروه در شهرک‌های جدید و روستاهای الحاقی به شهر فعال هستند.

وی ابراز داشت: جلسات کمیته مرکزی نیز تاکنون پنج بار تشکیل شده و پس از بحث و تبادل نظر مواردی به تصویب اعضا رسیده است.

عضو کمیته رسیدگی به درخواست‌های مردمی شورای اسلامی شهر شیراز گفت: تا پایان سال جاری برای 14 محله و شهرک دیگر نیز انتخابات برگزار و یاوران شورا تشکیل می‌شود.

انتهای پیام/


نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
محسن
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۲
0
با عرض سلام خدمت شما
بهتر بود اعلام عمومی می فرمودید تا همگان از این رویداد مطلع شوند و افرادی که لیاقت و دانش مربوطه را د ارند انتخاب شوند، از این رو از جنابان عالی تقاضای تمدید مهلت را دارم.
سعید فهندژی سعدی
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۲
0
با سلام به استحضار می رساند ضمن تایید انتقاد آقا محسن باید به اطلاع برسانم حدود دو سال قبل برای یاوران شورا ثبت نام نمودم و هر بار که به شورا مراجعه می کردم می گفتند که به شما اطلاع می دهیم. امروز صبح با یک پیامک متوجه شدم که رای گیری می باشد و باید به آقای ایکس رای بدهم. این از عجیب ترین انتخابات بعد از انقلاب است.