کد خبر: ۵۲۰۹۵
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۸ - ۰۳ اسفند ۱۳۹۲

جوان‌ترین شرکت کننده در مسابقات سراسری قرآن

محمد اسلامی از تهران با ۱۷ سال سن در رشته حفظ کل در این دور از مسابقات شرکت کرده و به‌ عنوان جوان‌ترین شرکت کننده در این مسابقات معرفی شد.

به گزارش شیرازه به نقل از تسنیم، محمد اسلامی از تهران در رشته حفظ کل در این دور از مسابقات شرکت کرده و به عنوان جوان‌ترین شرکت کننده در این مسابقات معرفی شد.

محمد اسلامی 17 ساله در 20 استان و 8 کشور اسلامی به عنوان مبلغ قرآن حضور یافته است.

لازم به ذکر است محمد اسلامی با استفاده از تسهیلات قرآنی که مجلس شورای اسلامی برای حافظان قرآن در نظر گرفته شده در سال گذشته مدرک لیسانس علوم قرآنی را کسب کرده و در حال حاضر نیز دانشجوی فوق لیسانس همین رشته است.

محمد اسلامی در حاشیه برگزاری مسابقات در گفت و گو با خبرنگار تسنیم اظهار کرد: از سال 1385 شروع به حفظ قران کردم و یک ساله قرآن را حفظ شدم.

وی مشوق اصلی خود را در حفظ کل قرآن پدر و مادر خود دانست و از همراهی خواهر و برادر بزرگ‌ترش در زمان حفظ قرآن تشکر کرد.

جوان ترین شرکت کننده مسابقات سراسری مسابقات قرآن با اشاره به اینکه قرآن در داستان هابیل و قابیل نفس قابیل را تشویق کننده در قتل برادر عنوان کرده، گفت: تشویق خانواده برای قرار گرفتن فرزندان در زمینه قرآن و آموزش بسیار موثر است.

وی خاطر نشان کرد: بدون حمایت و پشتیبانی خانواده‌ها برای فرزندان در  سنین پایین یادگیری قرآن سخت است.

اسلامی از خانواده‌ها خواست که فرزندان خود در محافل قرآن برده تا آن‌ها با فضای قرآنی آشنا شده و وقتی کودکان در فضای قرآن قرار گرفتند، آنها را حمایت کنند.

وی با اشاره به جنبه عملی آموزه‌های قرآن در زندگی انسان خاطر نشان کرد: حفظ قرآن سبب قوی شدن حافظه و  آرامش روحی افراد می‌شود.

این حافظ جوان با بیان اینکه سطح مسابقات هر سال بالاتر از سال قبل است، گفت: سطح مسابقات این دوره بسیار فوق العاده و آمادگی شرکت کنندگان عالی است.

وی میزبانی شهر شیراز را بسیار خوب ارزیابی کرد و از همه دست اندرکاران برگزاری سی و ششمین دوره مسابقات قرآن کریم تشکر کرد.

انتهای پیام/
نظرات بینندگان