کد خبر: ۵۲۲۱۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۶ - ۰۵ اسفند ۱۳۹۲
شهردار شیراز مدعی شد

امسال بیشتر از 5 سال کار کردیم!

شهردار شیراز مدعی شد که بر اساس آمار طی یک‌سال گذشته حداقل در حوزه عمران شهری، برابر پنج سال یا حتی بیشتر، پیش از آن کار کرده‌ایم.
 علیرضا پاک‌فطرت پیش از ظهر امروز در آیین بزرگداشت روز مهندس و تجلیل از مهندسان عرصه سلامت با اشاره به بودجه 15 هزار و 20 میلیارد تومانی شهرداری شیراز در سال 92 اظهار داشت: در عین حال فعالیت‌های بزرگ و پروژه‌های تاثیرگذار انجام شده در شیراز، تنها 50 درصد کل بودجه به شکل مستقیم از مردم دریافت شده و مابقی از مسیرهای دیگر از جمله سرمایه‌گذاری پیش‌بینی و تامین و هزینه شده است.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس شهردار شیراز با بیان اینکه بسیاری از اقداماتی که امسال در شیراز انجام شد به اندازه پنج سال فعالیت صورت گرفته در شیراز بود، ادامه داد: اجرای برخی پروژه‌ها در شیراز در دهه‌‌های گذشته بی‌نظیر است.

وی با اشاره به هوش، توانمندی و خلاقیت مهندسان حاضر در فارس خاطرنشان کرد: از ظرفیت‌های موجود حتی در حد 50 درصد نیز استفاده نکرده و نمی‌کنیم، شاید خودمان را هنوز باور نکرده‌ایم، اما به جرات می‌گویم که بر اساس آمار طی یک‌سال گذشته حداقل در حوزه عمران شهری، برابر پنج سال یا حتی بیشتر، پیش از آن کار کرده‌ایم.

این مسئول با بیان اینکه اجرای پل ایمان با قالب شاریو، برای نخستین‌بار در شیراز انجام شد، تصریح کرد:  اجرای این پل و سایر پروژه‌های این‌چنینی مهندسی ارزش و کاهش مشکلات شهروندان را به همراه داشت.

پاک فطرت با اعلام آمادگی شهرداری شیراز در موضوع سرمایه‌گذاری برای پذیرش سرمایه‌گذاران در قالب شرکت پروژه، اضافه کرد: شهرداری زمین و پروانه می‌دهد و خواستار مشارکت مالی و بهره‌برداری از سرمایه‌گذار است.

وی بیان داشت: مطمئن باشید که با مشارکت تمام شهروندان می‌شود شهر را بهتر و مطلوب‌تر از آنچه فکر می‌کنیم بسازیم.

شهردار شیراز در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: مقام معظم رهبری از برنامه دوم توسعه، بارها بر لزوم توجه به شاخص‌های اقتصادی تاکید داشتند، اما مسئولان کمتر به این موضوع توجه کردند.

این مسئول با تاکید بر اینکه قطع وابستگی به نفت، مهم‌ترین اصل در تحقق اقتصاد مقاومتی است، خاطرنشان کرد: در موضوع اقتصاد مقاومتی، بهترین راه، نجات پیدا کردن از نفت بوده، تنها موضوعی که غرب به‌عنوان نقطه ضعف دیده و از آن استفاده کرده است.

وی اضافه کرد: ‌از برنامه‌ دوم مقام معظم رهبری از مسئولان خواستند که متکی به نفت نباشیم، ‌به نظر می‌رسد خوب گوش نکردیم، رهبر معظم انقلاب این روز را می‌دیدند، البته امروز نیز دیر نیست و می‌توانیم از نفت جدا شویم.

شهردار شیراز همچنین با بیان اینکه امروز جنگ ما سخت‌تر از دیروز است، گفت: برای غلبه بر تحریم‌ها باید با برنامه‌ریزی کار کرد و این یکی از وظایف هر مهندس است، باید در هر موضوعی با برنامه بود،‌ با برنامه‌ریزی عمل کرد، برای غلبه بر محاصره اقتصادی، صرفه‌جویی و قناعت را در راس امور قرار داد.

این مسئول با بیان اینکه ما از آنچه در روایات‌ آمده غافل هستیم، تصریح کرد: کشورهایی که دینشان اسلام نیست، از این احادیث و روایات به‌خوبی استفاده کرده‌اند، آنان قناعت‌کار واقعی هستند.

پاک‌فطرت توجه به مهندسی ارزش را بسیار مهم ارزیابی و تصریح کرد: مهندسی ارزش به‌ویژه در حوزه بهداشت و درمان بسیار مهم است، اینکه ساختمان‌ها مقاوم باشد، اصول فنی در آن رعایت شده باشد، اتلاف انرژی و سایر موضوعات مورد تاکید مد نظر باشد و از هر چیزی مهمتر اینکه از اتلاف سرمایه‌ها جلوگیری شده باشد.

وی با تاکید بر اینکه مهندسان از تاثیرگذارترین فعالان در هر جامعه‌ای در موضوع غلبه بر مشکلات به‌شمار می‌روند، گفت: کلید حل مشکل کشور در این برهه از زمان مقداری به مهندسان و اقدامات آنان برمی‌گردد.

شهردار شیراز با بیان اینکه هر مهندس به اندازه جراتش فکر می‌کند، گفت: اگر انسان بیش از آنچه فکر می‌کند توان اجرا دارد،‌ فکر و برنامه‌ریزی کند، بی‌تردید بالاتر از آنچه اندیشیده، موفق می‌شود.

این مسئول کار جهادی را حلال مشکلات دانست و گفت: کار جهادی را شهدا و جانبازان و ایثارگران انجام دادند، کار کارمندی، ما را به نتیجه مطلوب نمی‌رساند، شهدا برای پول و مال دنیا و مقام و پست، تلاش نکردند.

به گفته شهردار شیراز با اشاره به حضور 8 هزار نیروی انسانی در آن مجموعه، متذکر شد: افزایش بودجه شهرداری شیراز در سال 92 به یک‌هزار و 500 میلیارد تومان، اقدامی مهم و جسورانه از سوی شورای سوم بود که برای نخستین‌بار شیراز را به لحاظ حجم بودجه از اصفهان پیش‌ انداخت حال آنکه اصفهان به لحاظ جمعیتی 400 هزار نفر بیشتر از شیراز جمعیت دارد.

به گزارش فارس، مراسم بزرگداشت روز مهندس و تجلیل از مهندسان عرصه سلامت و عمرانی با حضور مسئولان بهداشت و درمان استان فارس، شهردار شیراز، شهرداران مناطق این شهر و مهندسان برگزار شد.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
شیرازی
-
دوشنبه ۰۵ اسفند ۱۳۹۲
1
ای کاش یکی پیدا می شد به جناب شهرذار بفرماید که این همه هزینه برای نرده های خیابان نادر کردید و بعد اونها را کندید، چه کسی باید پاسخگوی حقوق از بین رفته مردم باشد! لابد این همه کار کردنتان شامل این موارد هم میشده؟!
علی
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۵ اسفند ۱۳۹۲
0
بله دیگه آقای شهردار و سردار سجادیان هوای نمایندگی مجلس در سر دارند اینهمه بودجه خرج طرح ترافیک کردند بعد آهن های رنگ شده به ضایعاتی ها فروختند به قیمت ارزان!!!!!!!!