کد خبر: ۵۲۳۷۸
تاریخ انتشار: ۱۸:۰۰ - ۰۹ اسفند ۱۳۹۲
امام جمعه شیراز:

نباید به خاطر مسائل مشکلات اقتصادی به سمت غرب رو بیاوریم/ مجریان اقتصاد مقاومتی باید سه شرط پاک بودن، باور قلبی و دانایی را داشته باشند

اقتصاد مقاومتی به معنای مبارزه با علل، توجه به درون، مشارکت دادن مردم در مسائل اقتصادی، به بازی گرفتن بخش خصوصی سالم و پاک، از سر راه برداشتن قوانین نامناسب و ایجاد تسهیلات لازم، است.
به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی شیرازه، آیت الله اسدالله ایمانی، در خطبه های نماز جمعه شیراز، گفت: دشمن به خیال خام خود فکر می کرد که می تواند از طریق فشار اقتصادی ملت مقاوم و بزرگ ایران را به زانو درآورد و هرجا که خواست امتیازات مورد نیاز خود را طلب کند اما ملت مقاوم ایران همواره و در همه صحنه ها نشان داده اند که هیچگاه در مقابل دشمن تسلیم نخواهند شد.

نماینده ولی فقیه در فارس خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب پس از سال‌ها مطالعه تنها راه نجات اقتصاد کشور را اقتصاد مقاومتی دانسته و کلیات آن را به سران قوا ابلاغ کردند و با ابلاغ این سیاستها، مردم منتظر اجرای آنها و تاثیرات مثبت ناشی از اجرای سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی هستند.

وی افزود: کسانی می‌توانند اقتصاد مقاومتی را عملیاتی کنند که سه شرط؛ پاک بودن، داشتن باور به اینکه اقتصاد مقاومتی راه نجات جامعه است و دانایی و دانش کافی را داشته باشند.

امام جمعه ضمن ابراز امیدواری نسبت به اینکه با اقتصاد مقاومتی برخورد شعاری نشود، ادامه داد: اقتصاد مقاومتی به معنای مبارزه با علل، توجه به درون، مشارکت دادن مردم در مسائل اقتصادی، به بازی گرفتن بخش خصوصی سالم و پاک، از سر راه برداشتن قوانین نامناسب و ایجاد تسهیلات لازم، است.
امام جمعه شیراز با بیان اینکه عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی و صرفه جویی یکی از موارد اصلی شکست دشمنان است،تصریح کرد: یکی از تلاش‌های ما در مقابل دشمنان مقاومت علیه تحریم‌ها است و نباید به خاطر مسائل اقتصادی و مشکلات پیش‌رو، به سمت غرب رو بیاوریم.

آیت‌الله ایمانی همچنین با اشاره به برگزاری مسابقات قرآن سراسری در شیراز و اجلاس منطقه‌ای جامعه مدرسین و علمای بلاد در شیراز، این دو رویداد را مهمترین رخدادهای فرهنگی امسال ارزیابی و خاطرنشان کرد: موسسات قرآنی باید توسعه پیدا کند و تلاش شود تعداد برندگان مسابقات قرآنی از استان فارس، که امسال سه نفر بودند، سال آینده حداقل به 6 نفر برسد، یعنی آنچه بوده دو برابر شود تا فضای رشد و بالندگی قرآنی را شاهد باشیم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان فارس با اشاره به پیش رو بودن هفته احسان و نیکوکاری گفت: معنای توجه به احسان و نیکوکاری این نیست که واجب را رها کنیم که اگر زکات به شما تعلق می‌گیرد باید ابتدا آن را ادا کنید یا اگر خمس مال پرداخت نشده ابتدا باید آن را پرداخت کرد زیرا مستحبات جای ادای واجبات را نمی‌گیرد.
نظرات بینندگان