کد خبر: ۵۲۷۷۶
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۳ - ۱۸ اسفند ۱۳۹۲
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ یک‌شنبه 18 اسفند

پُک‌های جوانان به مرگ در بافت خمار شیراز!

روزنامه‌های امروز فارس امروز موضوعات متنوعی را پوشش داده‌‌اند.

به گزارش شیرازه؛ «عصرمردم» امروز خود را با تیتری از میان سخنان رییس جمهور در مورد آزادی رسانه ها شروع کرده. عکس امروز صفحه اول مربوط به استان است و مزین شده به تیتر «بافت تاریخی- فرهنگی شیراز دیگر محل امنی برای معتادان نیست». «کمک 16 میلیارد ریالی شیرازی‌ها در جشن نیکوکاری» و «عرضه‌ی اوراق مشارکت قطار شهری شیراز امروز آغاز می شود» از دیگر تیتر های امروز این روزنامه است.

«خبرجنوب» دوربین خود را به تخریب منقل خانه های شیراز در بافت تاریخی برده و در همین رابطه تیتر زده؛ «رعشه تاریخ در بافت خمار». بررسی وضعیت زیرزمین بیمارستان نمازی هم با تیتر «غده بدخیم بخش درمان فارس» از دیگر عناوین صفحه اول این روزنامه است. عناوینی از قبیل «ساماندهی بازار شیطان در شیراز» و «جراحی دیسک گردن با لیزر برای اولین بار در شیراز» هم در کنار صفحه جا گرفته اند. مطلبی با عنوان «خاطراتی از شهید آیت الله ربانی شیرازی از زبان فرزندش» سمت چپ صفحه اول را پر کرده که در قسمتی از آن به نقل از فرزند شهید ربانی شیرازی آمده: «آیت الله شهید ربانی شیرازی راه نجات کشور و دفاع از استقلال کشور را در گرو عمل به اسلام ناب می دانست و ایشان همزمان در زندان با شاه مبارزه می کرد و در برابر مارکسیست ها هم با همه توان ایستاده بود.» «مدیرعامل سیمان لامرد کارآفرین برتر و کارآمد کشور شد» و «کشف بزرگترین محموله قاچاق مار و لاک پشت در شیراز» از عناوین مهم صفحات داخلی این روزنامه است. صفحه گردشگری این روزنامه هم به شهرستان‌های لار و نورآباد ممسنی پرداخته است. صفحه ورزشی اما مطالبی را در مورد ورزش فارس تیتر کرده و درخشش فروغ عباسی، اسکی باز سپیدانی در رقابت های قهرمانی جوانان آسیا و «درخشش دارت اندازان فارس در رنکینگ انتخابی تیم ملی» در آن مشاهده می‌شود.

عکسی بزرگ از روحانی در کنار وزیر ارشاد در مراسم اختتامیه بیستمین جشنواره مطبوعات، نیم‌صفحه اول «افسانه» را به خود اختصاص داده است. از این عکس که بگذریم تیتر های کوچکی از فارس زیر عکس سوسو میزنند مانند «تخریب دوباره 20 منقل خانه در بافت قدیمی شیراز» و «بازار شیطان در شیراز ساماندهی می شود». «ایدز در آینه» عنوان یادداشت امروز «افسانه» است که به افزایش روزافزون آمار مبتلایان به ایدز در ایران اشاره کرده است. در بررسی صفحات داخلی این روزنامه چند تیتر خوشحال کننده نظر ما را به خود جلب کرد: «برگزاری جشن تولد 200 کودک بی سرپرست»، «اهدا کمک هزینه خرید جهیزیه به 1300 زوج جوان» و «شیرازی ها 16 میلیارد ریال به نیازمندان کمک کردند».

«سبحان» اما از نظر تیترهای استانی زیاد چنگی به دل نمی زند و این روزنامه به چند تیتر محدود استانی بسنده کرده از جمله: «زیرگذر تقاطع غیر همسطح وحدت تا چند روز آینده زیر بار ترافیک میرود» و «افزایش زمان بازدید از اماکن تاریخی فارس در ایام نوروز». «پُک های جوانان به مرگ های زودرس و بی صدا» تیتر یک صفحه اخبار فارس این روزنامه است و به جمع آوری بیش از 300 نفر معتاد حاد و پرخطر در شیراز اشاره کرده. این روزنامه به صحبت های رییس اداره حراست میراث فرهنگی فارس با عنوان «مراقب کلاهبرداری در قالب تورهای گردشگری باشید» هم پرداخته است.

نظرات بینندگان