کد خبر: ۵۳۱۹۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۲ - ۲۷ اسفند ۱۳۹۲
شیرازه بررسی می کند

توضیحات رئیس شورای شهر در خصوص یک برج 25 طبقه جنجالی در مرکز شیراز

قرار است سرمایه گذار دو برابر نیاز ساختمان، در مجموعه پارکینگ احداث کند و مابقی زمین یعنی حدود 15 هزار متر به فضای سبز تبدیل می شود که در اختیار شهرداری قرار می گیرد.
شیرازه- سرویس اقتصادی: موضوع احداث برج 25 طبقه در مرکز شهر شیراز چند سالی است که دارای حاشیه های خاص خود است. برجی که باعث بلند شدن صدای اعتراض دانشجویان شد. این طرح که از شورای دوم تاکنون همواره روی میز شورانشینان بوده، شنبه شب با شرایطی تازه در شورای چهارم به تصویب رسید و بار دیگر صدای اعتراض دانشجویان را بلند کرد.

غلام مهدی حقدل در واکنش به برخی اعتراضات در خصوص تصویب ساخت برج 25 طبقه در مرکز شیراز در گفتگویی با خبرنگار شیرازه، ساخت این مجتمع تجاری را به نفع شهر و کمک به اشتغال آفرینی دانست.

رئیس شورای شهر شیراز با اشاره به سابقه این طرح، گفت: طرح تفکیک زمین برج تجاری در شورای دوم شهر مطرح و به تصویب رسید. طبق توافق شهرداری شیراز و فرد مالک زمین و سرمایه گذار، سهم شهرداری از زمین این پروژه 30 درصد و سهم سرمایه گذار 70 درصد تعیین شد اما به دلایلی این طرح اجرا نشد.

وی افزود: طرح در شورای سوم بار دیگر مطرح و این بار توافق معکوس شد و سهم شهرداری از زمین برج، 70 درصد و سهم فرد سرمایه گذار 30 درصد مصوب شد که با عدم امضای فرماندار مصوبه ساخت برج، اجرایی نشد.

حقدل ادامه داد: فرد سرمایه گذار با شروع بکار شورای چهارم بار دیگر مراجعه و اعلام کرد: دادگاه، حکم شهرداری را ملغی کرده و از کمیسیون ماده 5 مجوز دارد، لذا تصمیم به ساخت این مجتمع تجاری گرفته و نیاز به همکاری شورا دارد.

رئیس شورای چهارم بیان داشت: با مشورتی که با استاندار فارس شد و اعلام حمایت وی از قرارداد سالم با فرد سرمایه گذار، کمیسیونی متشکل از آقایان محمدیان، معین و زارع به همراه سه نفر از طرف شهرداری چندین جلسه با فرد سرمایه گذار تشکیل شد که درنهایت شب شنبه موضوع در شورا مطرح و به تصویب رسید.

وی با اشاره به جزئیات این مصوبه، اعلام کرد: قرار شد فرد سرمایه گذار در 2800 متر از زمین 21000 متری که خود مالک آن است، یک برج 25 طبقه بسازد، و شهرداری نیز یک برج برای خودش بسازد که باید سرمایه گذار عوارض مربوطه را پرداخته و حقوق شهر را لحاظ کند.

غلام مهدی حقدل افزود: قرار است سرمایه گذار و شهرداری دو برابر نیاز ساختمان، در مجموعه، پارکینگ احداث کنند و مابقی زمین یعنی حدود 15 هزار متر به فضای سبز تبدیل می شود که در اختیار شهرداری قرار می گیرد.

رئیس شورای شهر شیراز در دفاع از این مصوبه گفت: این مصوبه در راستای حمایت از سرمایه گذاری سالم و اشتغال آفرینی بوده و می تواند به رونق صنعت گردشگری و سلامت کمک کند.

وی با بیان این که هر تخت در حوزه گردشگری می تواند 11 شغل ایجاد کند، تصریح کرد: شورای شهر از سرمایه گذاری سالم حمایت می کند و معتقد است نباید در این حوزه رانت داد و اگر کسی مدعی است که در این پروژه رانتی داده یا گرفته شده، موضوع را با سند مطرح کند و شورا پیگری می کند.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
اعصاب داغون از دست ترافیک
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۲
1
گیرم که پارکینگ هم بسازن، آیا واقعا خیابان های مرکز شهر کشش این همه ترافیک را دارد؟؟!!
چه کسی جوابگوی زمان هایی است که از شهروندان در ترافیک تلف می شود؟؟
شهروندs
United States of America
سه‌شنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۲
1
کجای دنیا صف ورود خودروها به پارکینگ یک مجتمع راه بندان ایجاد میکند !
علت آن است که ورودی خروجی باید مهندسی باشد و خیابان باید کشش داشته باشد
اگر هم متخصصان توان ندارند از خارج بیاورند به سرمایه گزار پیشنهاد بدهند کجا سرمایه گزاری کند نه وسط خیابان بیست متری بدون خیابان ورودی ...