کد خبر: ۵۳۶۵۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۴ - ۱۲ فروردين ۱۳۹۳
جعفر قادری در پاسخ به شیرازه؛

اقتصاد مقاومتی در سایه مدیریت جهادی محقق می‌شود/ مدیریت جهادی یعنی تلاش خستگی‌ناپذیر توام با اعتقاد و ایثار

نماینده مردم شیراز با توجه به نام‌گذاری چند سال اخیر از سوی رهبری که عمدتا با محور اقتصادی بوده است، محقق شدن اقتصاد مقاومتی را در سایه یک مدیریت جهادی دانست.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با توجه به نام‌گذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به عنوان «اقتصاد و فرهنگ؛ با عزم ملی و مدیریت جهادی»، مدیریت جهادی را مدیریتی توام با تلاش و همراه با اعتقاد به باورهای دینی دانست.

جعفر قادری در پاسخ به این سوال خبرنگار شیرازه که آیا مدیریت جهادی با سفرهای تفریحی برخی مسئولان هم‌‌خوانی دارد، به بررسی مولفه‌های مدیریت جهادی پرداخته و آن را مشابه با عملکرد رزمندگان اسلام در دوران هشت سال دفاع مقدس معرفی کرد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با توجه به نام‌گذاری چند سال اخیر از سوی رهبری که عمدتا با محور اقتصادی بوده است، محقق شدن اقتصاد مقاومتی را در سایه یک مدیریت جهادی دانست. قادری با تشریح محورهای اقتصاد مقاومتی گفت: «مولفه‌های استراتژی اقتصاد مقاومتی مانند دانش بنیان بودن، صرفه‌جویی در مصرف، توجه به تولید ملی، مردمی شدن اقتصاد و درون‌زای برون‌گر بودن آن در کنار توجه به بحث مدیریتی قابلیت اجرایی شدن خواهد داشت». وی ادامه داد: «این جهت‌گیری کلان زمانی می‌تواند به سر منزل مقصود برسد که توسط مدیریت جهادی هدایت شود و افرادی که این استراتژی را دنبال می‌کنند، باید روحیه جهادی داشته باشند». نماینده مردم شیراز بیان کرد: «در جهاد، تنها تلاش معنا ندارد بلکه تلاش جهت‌دار و خستگی ناپذیر توام با ایثار و از خودگذشتگی می‌تواند در مجموع یک حرکت جهادی را رقم بزند».

قادری سپس در پاسخ به این سوال که مجلس چه تدابیری را برای محقق کردن اقتصاد مقامتی به دور از رفتارهای شعارزده اندیشیده است، به دو وظیفه تقنینی و نظارتی مجلس اشاره کرد و گفت: «جهت‌گیری‌ها و سمت‌وسوها باید به سمت مطالبات رهبری باشد و از همان ابتدا که بحث اقتصاد مقاومتی شکل گرفت، در مجلس هم کمیسیونی با نام حمایت از تولید ملی شکل گرفت». این نماینده مجلس علاوه بر فعالیت‌های تقنینی، به عملکرد نظارتی این کمیسیون هم اشاره کرده و از قرائت گزارش آن درباره اجرای اصل 44 در اولین جلسه کاری پس از تعطیلات خبر داد. قادری هم‌چنین با اشاره به عملکرد کمیسیون برنامه و بودجه در خصوص اصلاح اساسنامه صندوق توسعه ملی و تلاش برای کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی گفت: «قوانین ده‌ها ساله، انباشته شده و باید برخی اصلاح و برخی حذف شده و قوانین جدیدی وضع شود». این نماینده مردم شیراز هم‌چنین گفت: «نباشد انتظار داشت که ضرب‌الاجلی و با شتاب، برخی امور در این خصوص انجام شود».

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Singapore
سه‌شنبه ۱۲ فروردين ۱۳۹۳
0
اگر جهت گیری ها، غلط انتخاب شود تلاشهای مضاعف، نه تنها ما را به نتیجه ای نمی رساند بلکه از اهداف دور می کند
مقام معظم رهبری 30/4/1392
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۲ فروردين ۱۳۹۳
0
درود بر شیرازه