کد خبر: ۵۳۹۲۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۸ - ۱۸ فروردين ۱۳۹۳

خرید تضمینی گندم در فارس آغاز شد + قیمت

نرخ خرید تضمینی گندم که از سوی وزارت جهاد کشاورزی 1110 تومان پیشنهاد شده بود با 60 تومان کاهش، کیلویی 1050 تومان در هیات دولت تصویب شد.
به گزارش شیرازه به نقل از ایسنا، نرخ‌های پیشنهادی وزارت جهاد کشاورزی برای خرید تضمینی محصولات کشاورزی در سال آینده پس از تصویب در معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری، امروز در جلسه هیات وزیران تصویب و اعلام شد.

به گفته محمد باقر نوبخت - سخنگوی دولت - هیات وزیران به منظور حمایت از کشاورزان و افزایش تولید داخلی، قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم را 1050 تومان تعیین کردند.

وی اظهار کرد: این در حالیست که قیمت گندم وارداتی برای دولت در هر کیلو 850 تومان هزینه دارد و با تعیین قیمت تضمینی 1050 تومان برای هر کیلو گندم تولید داخل، دولت در نظر دارد از امکانات موجود برای افزایش تولید داخلی بهره ببرد.

نرخ‌ پیشنهادی وزارت جهاد کشاورزی برای خرید هر کیلوگرم گندم معمولی 1110 تومان و برای گندم دروم 1170 تومان بود که نهایتا با کمی کاهش امروز در دولت تصویب شد.

همچنین نرخ‌های پیشنهادی وزارت جهاد کشاورزی برای خرید تضمینی 23 محصول دیگر اعم از جو، ذرت دانه‌ای، چغندر قند، پنبه وش، دانه سویا، آفتابگردان،کلزا، گلرنگ، برنج خزر، شیرودی، فجر و گوهر، برنج سازندگی، درودزن، عنبرنجفی و کوهرنگ، برنج ندا، نعمت، آذر و صالح، عدس، نخود،

لوبیا چیتی، لوبیا سفید، لوبیا قرمز، سیب زمینی پاییزه، سیب‌زمینی بهاره، سیب زمینی طرح استمرار، پیاز پاییزه، پیاز بهاره و پیاز طرح استمرار امروز در جلسه دولت بررسی و تعیین قیمت شد.

انتهای پیام

نظرات بینندگان