کد خبر: ۵۳۹۴۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۱:۲۲ - ۱۸ فروردين ۱۳۹۳

اقدام شایسته یک دوستدار محیط زیست در ارسنجان+ تصاویر

ماجرا از این قرار است که روز 13 فروردین ماه، آقای جعفر زارع که با خودروی شخصی و به همراه خانواده خود در حوالی روستای جعفر آباد ارسنجان از جاده عبور می کرد، عقاب نیمه جانی را مشاهده می کند...
به گزارش سرویس شهرستان‌های شیرازه به نقل از ارسن نیوز، یک عقاب که توسط یکی از اهالی شهرستان از مرگ نجات یافته بود، به دامان طبیعت بازگشت.

ماجرا از این قرار است که روز 13 فروردین ماه، آقای جعفر زارع که با خودروی شخصی و به همراه خانواده خود در حوالی روستای جعفر آباد ارسنجان از جاده عبور می کرد، عقاب نیمه جانی را مشاهده می کند که ظاهراً در اثر بارندگی شدید آن روز، قدرت پرواز خود را از دست داده بوده. فرزند وی به درخواست پدر در زیر باران شدید به دنبال عقاب نیمه جان دویده و موفق می شود آن را گرفته و برای درمان به منزل منتقل کند.

پس از خشک کردن و رسیدگی اولیه، این خانواده موضوع را به اداره ی حفاظت محیط زیست ارسنجان اطلاع داده و پس از مراقبت و خوراندن غذای مناسب، این پرنده را برای معاینه در اختیار دامپزشک قرار می دهند.

به توصیه دکتر شجاعی، آقای زارعی چند روز دیگر از این عقاب نگهداری می کند تا اینکه با نظر مساعد دامپزشک و در حضور رییس و کارشناس اداره حفاظت محیط زیست ارسنجان، این عقاب در همان محلی که پیدا شده بود، توسط خود آقای زارع آزاد گشته و خوشبختانه بلافاصله به پرواز در آمد.

این دوستدار محیط زیست، که ظاهراً از میزبانی چند روزه از این مهمان پرخاشگر خوشحال به نظر می رسید، در گفتگو با ارسن نیوز انگیزه خود از این اقدام خدا پسندانه را، کمک به حفظ محیط زیست و حیات وحش دانست و گفت: « این وظیفه ی همه ماست که به حفظ و بقای جانداران طبیعت کمک کنیم. »

رییس اداره ی حفاظت محیط زیست ارسنجان نیز در گفتگو با ارسن نیوز، ضمن تشکر از این اقدام شایسته، از مردم خواست در موارد مشابه ضمن تلاش برای حفظ جانداران مختالف، بلافاصله مراتب را به این اداره اطلاع دهند تا ضمن انجام اقدامات مناسب، از اتلاف گونه های مختلف جلوگیری شود.

غلامرضا دستمزد افزود: « عزیزان طبیعت دوستی که چنین اقدامی را انجام دهند، نه تنها از هرگونه تعقیب قانونی در امان هستند بلکه به نحو شایسته ای از آنان تجلیل نیز می شود.»

گفتنی است مهندس اسکندری بخشدار مرکزی ارسنجان هم که در جریان این کار زیبا قرار گرفته بود، در گفتگو با ارسن نیوز، ضمن تشکر از آقای جعفر زارع و خانواده ی وی، از سایر اهالی شهرستان نیز خواست در موارد مشابه، به حفظ محیط زیست و حیات وحش کمک نمایند.

 

 


 

 

 

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
دوستدارطبیعت
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۳
0
واقعا ازاین کار آقای زارع وخانواده اش لذت بردم جادارد که مسولین از ایشان تشکر شایسته کنند اجرشان به خدا